quote:Op maandag 5 februari 2007 04:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Das Leben der Anderen heeft al een aantal prijzen gewonnen, waaronder de publieksprijs in Rotterdam en is genomineerd voor beste buitenlandse film bij de Academy Awards. Het is het intrigerende verhaal van een Stasi-agent die in de jaren tachtig een "gevaarlijke" toneelschrijver moet afluisteren, maar gaandeweg sympathie voor de schrijver en zijn vrouw ontwikkelt en hem probeert te redden uit de klauwen van het gevreesde Ministerium für Staatssicherheit. Als je niet beter zou weten, zou het een mooie satire op de huidige anti-terroristische politiek zijn, maar het wrange aan het verhaal is dat het echt gebeurd kan zijn en, hoewel het een fictief verhaal is, ongetwijfeld ook echt is gebeurd.
De debuutfilm van Florian Henckel von Donnersmarck is een schitterend, ietwat traag kunststukje geworden dat de angstige sfeer in de DDR mooi weergeeft (voor zover je dat kan beoordelen als West-Europeaan).
Hoe bedoel je klinisch?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:48 schreef Sokolsky het volgende:
Best een mooie film, maar ik vond 'm wat klinisch...
Dat amerikanen ook gaan kijken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:01 schreef Falco het volgende:
En wat is de toegevoegde waarde nou weer van een remake.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Light Is Leaving Us All
3 jaar in Bautzenquote:Op maandag 5 maart 2007 14:28 schreef Imaginary_Friend het volgende:
En waar haal jij die kennis vandaan, als ik vragen mag?
Ja, dat gevoel had ik ook. Hoewel dat het einde des te mooier maakte.quote:Op maandag 5 maart 2007 23:08 schreef Palomar het volgende:
Alleen zoals iemand anders het al goed verwoordde, het is idd wat klinisch en onpersoonlijk (al is dat misschien wel goed toepasbaar voor die eenzame stasi-agent)
Natuurlijk is het hier en daar wat aangedikt, daar ontkom je maar moeilijk aan bij een film, maar mijn 'medekijker' - die bijna 25 jaar in (Oost-)Duitsland heeft gewoond - vond het behoorlijk realistisch en geloofwaardig.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |