abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46850376

Vuurtafel die 15 min voor de opkomst van de verkenners als voorbeeld gemaakt is (rechts sta ik trots te zijn . Ja ik kijk moeilijk, zon enzo..)
pi_46850527
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46850709
Hooibaal er zit een foutje in je post
quote:
Sjerpa's, 17-23 jaar, meisjes
Moet zijn
Sherpa's, 14-17 jaar, meisjes.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:34:39 #104
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_46850839
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:31 schreef du_ke het volgende:
Hooibaal er zit een foutje in je post
[..]

Moet zijn
Sherpa's, 14-17 jaar, meisjes.
Yep, nu je het zegt... Ik zal het even wijzigen, bedankt!
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:48:15 #105
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_46851370
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 11:41 schreef Norro-tje het volgende:

[..]

ik heb niets over het niveau gezegd, ik zelf zie hetgewoon als normale kinderen en doe zoveel mogenlijk gewone scouting dingen met ze, alleen op een langzamer tempo.
maar bij welke groep zit hij dan ?
Dick van Toor Bedoelde het ook niet aanvallend
pi_46851531
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:48 schreef Stinosss het volgende:

[..]

Dick van Toor Bedoelde het ook niet aanvallend
ik ook niet verdedigend maar vaak als je zegt verstandelijk gehandicapte denken mensen aan het ergste soort.
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:57:39 #107
170462 Stinosss
pi_46851707
ja, helaas wel Maja
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:05:40 #108
22956 Theuno
Illusions...
pi_46851945
Primitief koken:

Is altijd leuk, met deze objecten ben je echter wel even zoet

Edit:
Verder mis ik in de voorstel OP de plus scouts... 23+
... life is like a big obstacle...
pi_46851990
wie gaat er dit jaar naar de explo???
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_46853112
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:15 schreef Goover het volgende:

[..]

Foto er bij:
Iemand die het bouwerk ergens van herkent?
[afbeelding]
Ik weet wel dat ik een keer zo'n spandoek gegapt heb op Meidenweekend Beckum
pi_46853420
Overigens nog een programma-idee voor een kleine groep padvindsters/verkenners:

2 driepoten bouwen, vuurtjes eronder fikken, touwtjes spannen als op de foto met plastic zakken gevuld met water eraan. Het idee is dat je het touwtje wat boven jouw vuur hangt doorbrandt, zodat de zak water van het andere team hun vuurtje dooft. Maar als je vuur te hoog wordt, smelt je eigen zak, waardoor je eigen vuur dooft. Een spelletje waarbij je je vuur goed onder controle moet hebben dus. Niet leuk als er meer dan 3 mensen per team zijn.
pi_46853707
Haha, geinig.. Nog nooit gezien, wij hebben wel een keer bleides (katapults) gepionierd en dan op elkaar geschoten.. Uiteindelijk ging iedereen gooien omdat je met zo'n ding totaal niet kan richten en hij niet echt heel ver kwam

Deze site gebruikte ik regelmatig om programma's van te halen:
http://www.de-geuzen.nl/explorersprogrammas/index2.htm
www.myspace.com/olk2006
pi_46853804
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:07 schreef mberg86 het volgende:
Haha, geinig.. Nog nooit gezien, wij hebben wel een keer bleides (katapults) gepionierd en dan op elkaar geschoten.. Uiteindelijk ging iedereen gooien omdat je met zo'n ding totaal niet kan richten en hij niet echt heel ver kwam

Bleides maken hebben wij ook heel vaak gedaan, samen met de verkenners en de padvindsters, met waterballonnen

Die site is inderdaad leuk!
pi_46854407
Da's er wel leuk om bij te vertellen ja, wij gebruikten ook waterbalonnen, dus geen stenen ofzo
www.myspace.com/olk2006
pi_46871191
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:27 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
NIce! Maar zo veel hout hebben wij niet....
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:07 schreef mberg86 het volgende:

Wij willen al een tijdje een kattapult//bleide/oid maken, maar hebben nooit echt een simpel en uitvoerbaar ontwerp kunnen uitwerken of vinden.... Staat dat toevallig ook op die site? Of heb je dat nog ergens?
pi_46871205
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:16 schreef Goover het volgende:

[..]

[..]

Wij willen al een tijdje een kattapult//bleide/oid maken, maar hebben nooit echt een simpel en uitvoerbaar ontwerp kunnen uitwerken of vinden.... Staat dat toevallig ook op die site? Of heb je dat nog ergens?
Al gevonden FF uitrekenen of we daar genoeg hout voor hebben...
pi_46903728
Tip: Gebruik niet te lange palen, wij bouwden hele luchtkastelen, maar dan schoten ze alleen maar minder ver. Worden ze lomp en traag
www.myspace.com/olk2006
pi_46904960
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:58 schreef Merel1808 het volgende:
Overigens nog een programma-idee voor een kleine groep padvindsters/verkenners:
[afbeelding]

2 driepoten bouwen, vuurtjes eronder fikken, touwtjes spannen als op de foto met plastic zakken gevuld met water eraan. Het idee is dat je het touwtje wat boven jouw vuur hangt doorbrandt, zodat de zak water van het andere team hun vuurtje dooft. Maar als je vuur te hoog wordt, smelt je eigen zak, waardoor je eigen vuur dooft. Een spelletje waarbij je je vuur goed onder controle moet hebben dus. Niet leuk als er meer dan 3 mensen per team zijn.
klinkt gaaf, ik ik een proberen binnenkort
(__/)
pi_46913766
komend weekend lente kamp met de rsa, iemand nog een leuk idee om een greppel tocht anders dan anders te maken ?? dat is het enig deel dat ik als begeleiding organiseer. dus dat moet heel goed zijn zodat het als voorbeeld werkt.
(__/)
  zondag 4 maart 2007 @ 20:16:11 #120
170462 Stinosss
pi_46916965
Zow . Terug van een vermoeiend hike-weekend in Limburg. Was een regio-activiteit. Reuze gezellig . Alleen jammer van het weer zaterdag, maja.. Overigens nog mensen hier die mee zijn geweest op het reuze gezellige RoSherTo?
pi_46920017
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:16 schreef Goover het volgende:

[..]

[..]
Ach dat is ook een kwestie van prioriteiten stellen. Als je wilt is er voor weinig prima en veel hout te halen.
pi_46931740
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach dat is ook een kwestie van prioriteiten stellen. Als je wilt is er voor weinig prima en veel hout te halen.
Hout is het probleem niet, maar als we het kopen moeten we het wel netjes en droog kunnen opslaan. Daar hebben we nu nog niet echt een mooi hok voor. Maar de palen die we hebben liggen wel droog nu.

Daarbij zou zo een hoge toren bij ons niet eens kunnen, aangezien er hoogspanningsleidingen over ons veld hangen
pi_46936715
quote:
Op maandag 5 maart 2007 08:54 schreef Goover het volgende:

[..]

Hout is het probleem niet, maar als we het kopen moeten we het wel netjes en droog kunnen opslaan. Daar hebben we nu nog niet echt een mooi hok voor. Maar de palen die we hebben liggen wel droog nu.

Daarbij zou zo een hoge toren bij ons niet eens kunnen, aangezien er hoogspanningsleidingen over ons veld hangen
Haha ja de hoogspanningsleidingen lopen ook bij ons over het veld maar wat verder naar achteren dus hebben we er niet echt last van.

Een goed houthok hebben wij helaas ook nog niet zijn we al jaren mee bezig maar echt lukken doet het nog niet .
pi_46937806
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha ja de hoogspanningsleidingen lopen ook bij ons over het veld maar wat verder naar achteren dus hebben we er niet echt last van.

Een goed houthok hebben wij helaas ook nog niet zijn we al jaren mee bezig maar echt lukken doet het nog niet :N.
Bij ons lopen ze echt midden over het veld -O- .

Wij hebben gewoon een paar raamwerken gemaakt van hout, die achter elkaar gezet en paar golfplaten er op.
1 Raam/stelling:
1
2
3
4
5
-----
| | |
-----
| | |
-----
pi_46942452
Wij hadden gedonder met de verzekering want het mocht niet te dicht bij ons bestaande gebouw dus daarna wouden we een wat uitgebreider materiaalhok maar daar moeten we dan weer een vergunning van de gemeente voor hebben. Nu hebben we daar de grond voor maar de vergunning weer niet. Hoop gedoe dus maar hopelijk lukt het dit jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')