maar het is zeker leuk om dit een keer te doen met je spel tak of zo, even zoeken op internet en je komt er heel veel tegen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef mberg86 het volgende:
Ow hehe.. ik zocht op GeocaTchen, van daar dat ik niet zoveel kon vinden :p Maar klinkt wel gêinig idd!
Met de stam heben wij zoiets gedaan, alleen dan had iemand zelf op een zooitje punten in de buurt dingen neer gelegd. In een paar teams moest je er dan binnen een bepaalde tijd zo veel mogelijk vinden. We kregen alleen de coordinaten, geen aanwijzingen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:41 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
maar het is zeker leuk om dit een keer te doen met je spel tak of zo, even zoeken op internet en je komt er heel veel tegen.
lol, wij staan er ook nog in!quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:41 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
http://www.dejutters.nl/site/sbor/?src=records&c=0
Dit ding stond dus op de Natonale Sint Jorismarssen 2006 te Oegstgeest... (niemand herkende hetquote:
quote:Op maandag 12 maart 2007 13:28 schreef wendytje het volgende:
mijn zoon heeft aankomend weekend zijn eerste beverweekend.
maar het is een echte die-hard.
we waren vorig jaar op scoutiviteit....omdat er kinderopvang was, mocht hij mee. Janken de eerste avond dat hij in de tent moest slapen (was toen 3,5 jaar), maar toen we zeiden dat we hem naar oma zouden brengen, zei hij huilend dat hij persee in de tent wilde slapen en dat het huilen vanzelf wel over zou gaan.
Ben benieuwd hoe het weekend verloopt....
zo hoort het, goed kind wordt vast een grote scoutquote:Op maandag 12 maart 2007 13:28 schreef wendytje het volgende:
mijn zoon heeft aankomend weekend zijn eerste beverweekend.
maar het is een echte die-hard.
we waren vorig jaar op scoutiviteit....omdat er kinderopvang was, mocht hij mee. Janken de eerste avond dat hij in de tent moest slapen (was toen 3,5 jaar), maar toen we zeiden dat we hem naar oma zouden brengen, zei hij huilend dat hij persee in de tent wilde slapen en dat het huilen vanzelf wel over zou gaan.
Ben benieuwd hoe het weekend verloopt....
Door de weeks niet veel, hooguit een vergadering zo nu en dan. Maar natuurlijk zie ik veel mensen van scouting ook buiten scouting.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:36 schreef Norro-tje het volgende:
wat doet iedereen eigenlijk door de weeks aan scouting hier?
of kan je dan zonder ik niet hoor
Ik kan prima zonder, al onze opkomsten zijn op zaterdag en soms op vrijdag avond. Maar omdat ik nu nergens meer leiding geef hoef ik amper wat te doen. Daarvoor werden er door de week vaak wel 2 avonden gespendeerd aan scouting (speltak vergaderding, programma maken, administrative zooi enz).quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:36 schreef Norro-tje het volgende:
maandagavond = vergaderenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:36 schreef Norro-tje het volgende:
Oow, dan doe ik ook wel veel aan scouting doordeweeksquote:Op woensdag 14 maart 2007 05:56 schreef Merel1808 het volgende:
Al onze Rowans zijn ook buiten scouting goede vrienden, dus ik zit vaak genoeg in de kroeg of op een terras met mijn scoutinggroep![]()
Verder zijn onze opkomsten op vrijdagavond, dus dat is stiekem ook een beetje doordeweeksEn voor de rest regel ik af en toe eens wat voor een kamp of een opkomst
Wie krijgt de blinddoek, de gene die geschminked wordt of de gene die aan het schminken is?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:20 schreef mberg86 het volgende:
Euh.. zulk soort dingen doe ik normaal ook alWe gaan vanavond bij de stam een soort variant op pictionary doen, blind schminken. Iemand wordt blind geschminkt, de rest van het team moet raden wat het moet voorstellen
quote:Op maandag 19 maart 2007 08:49 schreef wendytje het volgende:
mijn zoon vond het leukste onderdeel van zijn weekend: elkaar insmeren met slagroom bij een fout antwoord
"en het zat ook helemaal in mijn haren, mama, echt leuk!"
hebben ze die bij de scoutshop?quote:Op maandag 19 maart 2007 08:53 schreef Goover het volgende:
[..]
![]()
Wij hebben denk ik genoeg bevers die daar niet blij mee zouden zijn.
Nu kan hij ook de beverbadge 'I've been on a Bever sleepover' op zijn trui dragen
ja die kan je daar ook bestellenquote:
Degene die aan't schminken isquote:Op maandag 19 maart 2007 08:29 schreef Goover het volgende:
[..]
Wie krijgt de blinddoek, de gene die geschminked wordt of de gene die aan het schminken is?
niemand uit deze contreien ?quote:Op maandag 19 maart 2007 05:53 schreef buzzer het volgende:
Scouting Beverwijk, isdawa ? of kan ik beter naar Heemskerk gaan ?
Bij de meeste scoutinggroepen mag je best een paar keer komen kijken, ga dan bij allebei even langs, misschien komt bij de ene groep het tijdstip van de opkomsten beter uit, misschien heeft één van je dochters meteen een gigantische hekel aan één van de leiders, het moet ook een beetje klikken met de rest van de kinderen natuurlijkquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef buzzer het volgende:
[..]
niemand uit deze contreien ?
Mijn dochters wilen graag op scouting, en dat gaan ze ook, maar ik was eigenlijk benieuwd of het veel verschil maakt.
Bij ons kun je iig drie keer gratis komen kijken. Laat ze bij beiden langsgaan en kijk welke ze het leukst vinden. Er is namelijk best een beetje verschil tussen 2 groepen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef buzzer het volgende:
[..]
Mijn dochters wilen graag op scouting, en dat gaan ze ook, maar ik was eigenlijk benieuwd of het veel verschil maakt.
bij ons ook idd 3 keer gratis en vrijblijvend komen kijken das denk ik zo n beetje overal zo, maar goed mijn scouting groep is niet echt in die buurtquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef buzzer het volgende:
[..]
is het geluktquote:
ja het is geluktquote:Op maandag 26 maart 2007 19:22 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
is het gelukt
bijna HIT trouwens gaan er hier nog mensen heen ?
Ik niet dit jaar, de meeste van de groep vinden lopen saaiquote:Op maandag 26 maart 2007 19:22 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
bijna HIT trouwens gaan er hier nog mensen heen ?
twee leden, mijn meiden gaan allebeiquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:15 schreef Norro-tje het volgende:
@ buzzer, mooi heeft dit topic al een nieuw lid op geleverd
@ goover ja ken ik voor dwingeloo daar heb ik zelf hike gelopen en ben ik twee jaar met de stam meegeweest die koken daar, dit jaar stage dus komt het niet echt goed uit dat ik daar mezelf ga slopen en zo misschien een dagje, maar ook mijn rsa vindt het saai en zijn dus gewoon mietjes.
Jongerenhike bestaat op meerdere plaatsen.. Ik had een Jongerenhike met feesttent en 2 overnachtingen op het zelfde terreinquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:15 schreef Norro-tje het volgende:
@ goover ja ken ik voor dwingeloo daar heb ik zelf hike gelopen en ben ik twee jaar met de stam meegeweest die koken daar, dit jaar stage dus komt het niet echt goed uit dat ik daar mezelf ga slopen en zo misschien een dagje, maar ook mijn rsa vindt het saai en zijn dus gewoon mietjes.
Weet nog niet of we gaan, laatste 3 keer ben ik wel mee geweest.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:37 schreef mberg86 het volgende:
Gaat er iemand naar de Scout-in, of is er wel eens iemand van jullie naar de Scout-in geweest? Ik wil misschien gaan, maar weet totaal niet wat ik er van moet verwachten
helemaal juist ben er ook 3 keer geweest en dit is idd ongeveer wat ik nog vaagjes van weetquote:Op donderdag 29 maart 2007 08:34 schreef Goover het volgende:
[..]
Weet nog niet of we gaan, laatste 3 keer ben ik wel mee geweest.
Het is eigenlijk een informatie weekend voor leiding van alle groepen van NL. Maar zo serieus moet je die hele Scout-in niet nemen eigenlijk.
Vrijdag kom je aan, zet je de tent op en dan gebeurd er even niets. (tenzij je laat bent) Je staat dan met een hele boel andere scouts op een groot veld met de haringen van elkaars tenten zo gekruist dat je er alleen met veel moeite en coordinatie doorheen kan komen.
's Avonds gaan er een paar (4?) feest tenten open. Hierin wordt soms live gespeeld en daarna muziek gedraaid. De 4 tenten hebben meestal ook 4 muziek thema's, rock, dance, top40 en euhh nog een denk ik.
's Morgens beginnen rond 10/11 uur de eerste activiteiten. Soms is het mogelijk om je voor dingen in te schrijven en mee te doen, een soort workshop. Verder staan er op het terrein een aantal informatie standjes van verschillende organisaties van binnen en buiten scouting. (BHV-stand, WJ-stand, Girrwel, Scoutshop enz enz)
's Avonds eten de meeste groepen bij de tent, en daarna bast het feest weer los. Zondag zijn er vaak ook nog wat dingen die je kan doen. Daarna is het inpakken, afsluiting bekijken en wegwezen voor je in de file staat.
Ik denk dat ik dan wel een redelijk beeld heb geschetst van de Scout-in. Ik vond het iig een erg leuk weekend met een beetje informatie tussendoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |