abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47085965
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef mberg86 het volgende:
Ow hehe.. ik zocht op GeocaTchen, van daar dat ik niet zoveel kon vinden :p Maar klinkt wel gêinig idd!
maar het is zeker leuk om dit een keer te doen met je spel tak of zo, even zoeken op internet en je komt er heel veel tegen.
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_47086608
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:41 schreef Norro-tje het volgende:

[..]

maar het is zeker leuk om dit een keer te doen met je spel tak of zo, even zoeken op internet en je komt er heel veel tegen.
Met de stam heben wij zoiets gedaan, alleen dan had iemand zelf op een zooitje punten in de buurt dingen neer gelegd. In een paar teams moest je er dan binnen een bepaalde tijd zo veel mogelijk vinden. We kregen alleen de coordinaten, geen aanwijzingen.

De GPS-en hadden we via Bever Zwerfsprort, die verhuurt ze voor weinig. Wij hadden er contacten dus volgens mij hadden we ze gratiz
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:49:08 #153
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_47105642
Cyberhike staat in de telegraaf :p flashmob kussengevecht om punten te verdienen..hadden alleen niet door dat het scouting was
pi_47139703
Jaze zijn er bij ons ook mee bezig vanavond. Zo nog ff langs al is de wedstrijd over .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47166498
zo dat was me het weekendje weer wel lekker weer gehad vandaag
(__/)
pi_47180303
De rowan tak had zaterdag een ouder borrel, ik denk dat elke ouder ongeveer een uurtje geweest is Het was in iedergeval erg snel erg rustig...
  maandag 12 maart 2007 @ 10:38:48 #157
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_47182509
Zo, laat ik me ook eens melden in dit topic

We hebben de Cyberhike weer overleefd, de doe-opdrachten waren weer hilarisch

Alleen door de slechte verbinding (met tien man op een telefoonlijntje) konden we veel vragen niet doen
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 12 maart 2007 @ 12:00:47 #158
12079 koele
The Koeler, the better
pi_47187247
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:20 schreef Goover het volgende:
Totaal foto

[afbeelding]
Dit ding stond dus op de Natonale Sint Jorismarssen 2006 te Oegstgeest... (niemand herkende het )
pi_47187998
mijn zoon heeft aankomend weekend zijn eerste beverweekend.

maar het is een echte die-hard.
we waren vorig jaar op scoutiviteit....omdat er kinderopvang was, mocht hij mee. Janken de eerste avond dat hij in de tent moest slapen (was toen 3,5 jaar), maar toen we zeiden dat we hem naar oma zouden brengen, zei hij huilend dat hij persee in de tent wilde slapen en dat het huilen vanzelf wel over zou gaan.
Ben benieuwd hoe het weekend verloopt....
uit een aspergernest
pi_47188164
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:28 schreef wendytje het volgende:

we waren vorig jaar op scoutiviteit....omdat er kinderopvang was, mocht hij mee. Janken de eerste avond dat hij in de tent moest slapen (was toen 3,5 jaar), maar toen we zeiden dat we hem naar oma zouden brengen, zei hij huilend dat hij persee in de tent wilde slapen en dat het huilen vanzelf wel over zou gaan.
gaaf kind

Of is zijn oma zo erg?
pi_47200377
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:28 schreef wendytje het volgende:

zo hoort het, goed kind wordt vast een grote scout
(__/)
  maandag 12 maart 2007 @ 19:21:21 #163
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_47201354
Hehe
pi_47246918
wat doet iedereen eigenlijk door de weeks aan scouting hier?
of kan je dan zonder ik niet hoor
(__/)
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:40:50 #165
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_47247227
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:36 schreef Norro-tje het volgende:
Door de weeks niet veel, hooguit een vergadering zo nu en dan. Maar natuurlijk zie ik veel mensen van scouting ook buiten scouting.
Murray Walker
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:42:49 #166
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_47247351
Door de weeks. Niet veel. Ik onderhoud mede met een van mijn leiding onze site. En zo nu en dan een programma in elkaar gooien
pi_47249337
Eigenlijk niet zo veel, een beetje ons stamgedeelte op de site bijhouden, programma organiseren, vergaderen enzo..
www.myspace.com/olk2006
pi_47250790
ja momenteel ook niet zo gek veel door de week. Een enkele keer een vergadering ofzo.
pi_47254128
Al onze Rowans zijn ook buiten scouting goede vrienden, dus ik zit vaak genoeg in de kroeg of op een terras met mijn scoutinggroep
Verder zijn onze opkomsten op vrijdagavond, dus dat is stiekem ook een beetje doordeweeks En voor de rest regel ik af en toe eens wat voor een kamp of een opkomst
pi_47256047
quote:
Ik kan prima zonder, al onze opkomsten zijn op zaterdag en soms op vrijdag avond. Maar omdat ik nu nergens meer leiding geef hoef ik amper wat te doen. Daarvoor werden er door de week vaak wel 2 avonden gespendeerd aan scouting (speltak vergaderding, programma maken, administrative zooi enz).

Nu ben ik er nog elke zaterdag middag om te helpen en gezellig te doen...
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:30:21 #171
129836 withxhonor
straight edge
pi_47257408
quote:
maandagavond = vergaderen
1x per maand op dinsdagavond groepsraad
vrijdagavond = verkenneravond + onzin
zaterdag indien nodig bijspringen bij de jongste groepen

en wellicht tussendoor nog programma voorbereiden
high fives and stagedives
pi_47263733
één maandag in de maand bestuursvergadering
één dinsdag in de twee maanden een speltakoverleg en een groepsbegeleidingsvergadering
verder ben ik zeker 1x per week voor scouting bezig
groep bezoeken
meehelpen
een of andere commissie waar ik dan in zit
uit een aspergernest
pi_47270116
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 05:56 schreef Merel1808 het volgende:
Al onze Rowans zijn ook buiten scouting goede vrienden, dus ik zit vaak genoeg in de kroeg of op een terras met mijn scoutinggroep
Verder zijn onze opkomsten op vrijdagavond, dus dat is stiekem ook een beetje doordeweeks En voor de rest regel ik af en toe eens wat voor een kamp of een opkomst
Oow, dan doe ik ook wel veel aan scouting doordeweeks .. De meeste vrienden van mij zijn van scouting en heb op vrijdagavond stam
www.myspace.com/olk2006
pi_47339334
jeej het is weer vrijdag dus we kunne weer los, kinderen pesten , gezellig zijn en biertje drinken
(__/)
pi_47342761
Euh.. zulk soort dingen doe ik normaal ook al We gaan vanavond bij de stam een soort variant op pictionary doen, blind schminken. Iemand wordt blind geschminkt, de rest van het team moet raden wat het moet voorstellen
www.myspace.com/olk2006
  maandag 19 maart 2007 @ 05:53:10 #176
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_47423909
Scouting Beverwijk, isdawa ? of kan ik beter naar Heemskerk gaan ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_47424533
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:20 schreef mberg86 het volgende:
Euh.. zulk soort dingen doe ik normaal ook al We gaan vanavond bij de stam een soort variant op pictionary doen, blind schminken. Iemand wordt blind geschminkt, de rest van het team moet raden wat het moet voorstellen
Wie krijgt de blinddoek, de gene die geschminked wordt of de gene die aan het schminken is?
pi_47424786
mijn zoon vond het leukste onderdeel van zijn weekend: elkaar insmeren met slagroom bij een fout antwoord

"en het zat ook helemaal in mijn haren, mama, echt leuk!"
uit een aspergernest
pi_47424841
quote:
Op maandag 19 maart 2007 08:49 schreef wendytje het volgende:
mijn zoon vond het leukste onderdeel van zijn weekend: elkaar insmeren met slagroom bij een fout antwoord

"en het zat ook helemaal in mijn haren, mama, echt leuk!"

Wij hebben denk ik genoeg bevers die daar niet blij mee zouden zijn.

Nu kan hij ook de beverbadge 'I've been on a Bever sleepover' op zijn trui dragen
pi_47430286
quote:
Op maandag 19 maart 2007 08:53 schreef Goover het volgende:

[..]

Wij hebben denk ik genoeg bevers die daar niet blij mee zouden zijn.

Nu kan hij ook de beverbadge 'I've been on a Bever sleepover' op zijn trui dragen
hebben ze die bij de scoutshop?
uit een aspergernest
pi_47432262
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:26 schreef wendytje het volgende:

[..]

hebben ze die bij de scoutshop?
ja die kan je daar ook bestellen
(__/)
pi_47441969
quote:
Op maandag 19 maart 2007 08:29 schreef Goover het volgende:

[..]

Wie krijgt de blinddoek, de gene die geschminked wordt of de gene die aan het schminken is?
Degene die aan't schminken is Een aanrader, erg leuk
www.myspace.com/olk2006
pi_47486833
nog mensen die naar HIT gaan? over twee week
(__/)
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:26:11 #184
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_47488477
quote:
Op maandag 19 maart 2007 05:53 schreef buzzer het volgende:
Scouting Beverwijk, isdawa ? of kan ik beter naar Heemskerk gaan ?
niemand uit deze contreien ?
Mijn dochters wilen graag op scouting, en dat gaan ze ook, maar ik was eigenlijk benieuwd of het veel verschil maakt.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_47491494
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef buzzer het volgende:

[..]

Mijn dochters wilen graag op scouting, en dat gaan ze ook, maar ik was eigenlijk benieuwd of het veel verschil maakt.
Bij de meeste scoutinggroepen mag je best een paar keer komen kijken, ga dan bij allebei even langs, misschien komt bij de ene groep het tijdstip van de opkomsten beter uit, misschien heeft één van je dochters meteen een gigantische hekel aan één van de leiders, het moet ook een beetje klikken met de rest van de kinderen natuurlijk
pi_47506295
quote:

[..]

Bij ons kun je iig drie keer gratis komen kijken. Laat ze bij beiden langsgaan en kijk welke ze het leukst vinden. Er is namelijk best een beetje verschil tussen 2 groepen.
pi_47508494
quote:

[..]

bij ons ook idd 3 keer gratis en vrijblijvend komen kijken das denk ik zo n beetje overal zo, maar goed mijn scouting groep is niet echt in die buurt gewoon even googlen en je vindt een leuke die wel dicht inde buurt zit.
(__/)
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:43:51 #188
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_47520473
Tnx, ik ga het inderdaad zo doen
pi_47682800
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:43 schreef buzzer het volgende:
Tnx, ik ga het inderdaad zo doen
is het gelukt

bijna HIT trouwens gaan er hier nog mensen heen ?
(__/)
  maandag 26 maart 2007 @ 21:48:21 #190
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_47689711
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:22 schreef Norro-tje het volgende:

[..]

is het gelukt

ja het is gelukt

We zijn zaterdag bij de open dag van A van Kinsbergen in Beverwijk geweest. Ik heb ze gelijk ingeschreven, het was erg leuk daar
pi_47693054
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:22 schreef Norro-tje het volgende:

[..]

Ik niet dit jaar, de meeste van de groep vinden lopen saai . En een koppel dat meestal wel mee wou heeft nu net een kind gekreken..

Ik heb wel mee gedaan aan de eerste vlotten bouw HIT in pijnacker, Scrapheap HIT in Mook en een Jongerenhike in euhh Dwingeloo was het geloof ik...
pi_47704826
@ buzzer, mooi heeft dit topic al een nieuw lid op geleverd

@ goover ja ken ik voor dwingeloo daar heb ik zelf hike gelopen en ben ik twee jaar met de stam meegeweest die koken daar, dit jaar stage dus komt het niet echt goed uit dat ik daar mezelf ga slopen en zo misschien een dagje, maar ook mijn rsa vindt het saai en zijn dus gewoon mietjes.
(__/)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:19:19 #193
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_47704974
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:15 schreef Norro-tje het volgende:
@ buzzer, mooi heeft dit topic al een nieuw lid op geleverd

@ goover ja ken ik voor dwingeloo daar heb ik zelf hike gelopen en ben ik twee jaar met de stam meegeweest die koken daar, dit jaar stage dus komt het niet echt goed uit dat ik daar mezelf ga slopen en zo misschien een dagje, maar ook mijn rsa vindt het saai en zijn dus gewoon mietjes.
twee leden, mijn meiden gaan allebei
pi_47705226
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:15 schreef Norro-tje het volgende:
Jongerenhike bestaat op meerdere plaatsen.. Ik had een Jongerenhike met feesttent en 2 overnachtingen op het zelfde terrein (en wel je spullen moeten inpakken en mee nemen )
pi_47773507
Gaat er iemand naar de Scout-in, of is er wel eens iemand van jullie naar de Scout-in geweest? Ik wil misschien gaan, maar weet totaal niet wat ik er van moet verwachten
www.myspace.com/olk2006
pi_47779541
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:37 schreef mberg86 het volgende:
Gaat er iemand naar de Scout-in, of is er wel eens iemand van jullie naar de Scout-in geweest? Ik wil misschien gaan, maar weet totaal niet wat ik er van moet verwachten
Weet nog niet of we gaan, laatste 3 keer ben ik wel mee geweest.

Het is eigenlijk een informatie weekend voor leiding van alle groepen van NL. Maar zo serieus moet je die hele Scout-in niet nemen eigenlijk.

Vrijdag kom je aan, zet je de tent op en dan gebeurd er even niets. (tenzij je laat bent) Je staat dan met een hele boel andere scouts op een groot veld met de haringen van elkaars tenten zo gekruist dat je er alleen met veel moeite en coordinatie doorheen kan komen.

's Avonds gaan er een paar (4?) feest tenten open. Hierin wordt soms live gespeeld en daarna muziek gedraaid. De 4 tenten hebben meestal ook 4 muziek thema's, rock, dance, top40 en euhh nog een denk ik.

's Morgens beginnen rond 10/11 uur de eerste activiteiten. Soms is het mogelijk om je voor dingen in te schrijven en mee te doen, een soort workshop. Verder staan er op het terrein een aantal informatie standjes van verschillende organisaties van binnen en buiten scouting. (BHV-stand, WJ-stand, Girrwel, Scoutshop enz enz)

's Avonds eten de meeste groepen bij de tent, en daarna bast het feest weer los. Zondag zijn er vaak ook nog wat dingen die je kan doen. Daarna is het inpakken, afsluiting bekijken en wegwezen voor je in de file staat.

Ik denk dat ik dan wel een redelijk beeld heb geschetst van de Scout-in. Ik vond het iig een erg leuk weekend met een beetje informatie tussendoor.
pi_47780848
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 08:34 schreef Goover het volgende:

[..]

Weet nog niet of we gaan, laatste 3 keer ben ik wel mee geweest.

Het is eigenlijk een informatie weekend voor leiding van alle groepen van NL. Maar zo serieus moet je die hele Scout-in niet nemen eigenlijk.

Vrijdag kom je aan, zet je de tent op en dan gebeurd er even niets. (tenzij je laat bent) Je staat dan met een hele boel andere scouts op een groot veld met de haringen van elkaars tenten zo gekruist dat je er alleen met veel moeite en coordinatie doorheen kan komen.

's Avonds gaan er een paar (4?) feest tenten open. Hierin wordt soms live gespeeld en daarna muziek gedraaid. De 4 tenten hebben meestal ook 4 muziek thema's, rock, dance, top40 en euhh nog een denk ik.

's Morgens beginnen rond 10/11 uur de eerste activiteiten. Soms is het mogelijk om je voor dingen in te schrijven en mee te doen, een soort workshop. Verder staan er op het terrein een aantal informatie standjes van verschillende organisaties van binnen en buiten scouting. (BHV-stand, WJ-stand, Girrwel, Scoutshop enz enz)

's Avonds eten de meeste groepen bij de tent, en daarna bast het feest weer los. Zondag zijn er vaak ook nog wat dingen die je kan doen. Daarna is het inpakken, afsluiting bekijken en wegwezen voor je in de file staat.

Ik denk dat ik dan wel een redelijk beeld heb geschetst van de Scout-in. Ik vond het iig een erg leuk weekend met een beetje informatie tussendoor.
helemaal juist ben er ook 3 keer geweest en dit is idd ongeveer wat ik nog vaagjes van weet
(__/)
  donderdag 29 maart 2007 @ 09:57:44 #198
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_47781161
Ik ga ook voor het eerst naar de Scout-In dit jaar. Kan ik eens onderzoeken of jullie gelijk hebben.
Murray Walker
pi_47798052
Ok, klinkt wel gêinig dan Ik maakte me vooral zorgen over de feesten, maar die zijn dus wel goed!?
www.myspace.com/olk2006
pi_47801182
De feesten zijn het belangrijkste onderdeel van de Scout-in .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')