quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:27 schreef becky27 het volgende:zo twee offertes gekregen voor een cv: had vier bedrijven aangeschreven, twee zijn geweest, 1 is niet op komen dagen en 1 zal nog komen maar die kan pas na 09.00 uur en voor 17.00 uur en dat is voor mij totaal niet handig.
Offerte A:
Offerte is in je bezit.
Offerte B:
Offerte is in je bezit.
volgens mij maakt het niet veel uit, wat jullie?
Als je de ketel gaat vernieuwen vernieuw dan minimaal ook deze appendages (zoals aangegeven in offerte 2)
Overstortventiel ( geadviseerd word om deze ieder jaar te testen, maar aangezien ze dan meestal blijven lekken kun je er ook voor kiezen om deze om de 5 jaar te vervangen. Letop dit is eeen advies omdat het een beveiligingsorgaan betreft).
Inlaatcombinatie ( Als deze niet goed meer functioneert dan is dat vaak slechter voor je toestel dan wanneer je hem tijdig vervangt, vernieuwen van de ketel is dus ook een mooi momnet om deze gelijk mee te nemen)
Expansievat ( gemiddeld gaan ze 7 jaar mee de 1 gaat veel langer mee en de ander veel korter, maar gelijktijdige vervanging is nu eenmaal veel goedkoper en je heb maar eenmaal overlast)
Als de oude gaskraan nog goed is behoeft deze niet vervangen te worden maar het mag natuurlijk wel.
Een vul/aftapkraan moet je plaatsen op een zo handig mogelijke plaats, dus zo dicht mogelijk bij de vulkraan.
Wat de thermostaat betreft raad ik je de celsia 20 aan, deze is van remeha zelf en zorgt ervoor dat het toestel echt werkt zoals het behoort te werken ( deze werkt volgens het open therm protocol)
Voor prijsvergelijking kijk eens op
www.warmteservice.nl deze prijzen liggen echt niet veel hoger dan de inkoopprijs voor veel bedrijven ( ze zijn wel iets hoger)
De Remeha Avanta is een goede ketel, maar zijn grotere broer de Quinta is veel beter ( deze is robuuster en degelijker gebouwd en deze werkt 100% volgens de HR principes.