Apache draait onder de user "apache" als het goed is. Als hij de root user zou gebruiken zou ie namelijk bij alle bestanden kunnenquote:Op zaterdag 7 april 2007 00:03 schreef Intrepidity het volgende:
Even een vraagje, ben sinds kort naar ubuntu overgestapt (6.06-server) als serverplatform in plaats van windows 2000.. ik heb mijn apache, vsftpd en mysql draaiende. alle datamappen (www-data, mysql-data en ftp mappen) heb ik op een andere schijf gezet.
Nu heb ik een user aangemaakt op het systeem die ik ga gebruiken om in te loggen op de ftp-server. Hiermee wil ik die 2e schijf benaderen (heeft de 2e schijf als homedir), waardoor ik bijvoorbeeld nieuwe pagina's kan uploaden.
Het probleem is dat de geuploade files nu automatisch ge-chown'd worden door de ftp-user, en ge-chmod worden naar 0600, waardoor ik dus een permission denied krijg als ik ze via apache benader (draait neem ik aan onder root..)
Is er een manier waarop ik de files automatisch kan laten chmodden of chownen door root zodat ik er meteen bijkan?
heb al over een cronjob na lopen denken, maarja dan zit er weer vertraging in..
xgl is de x-server, Beryl (of Compiz) is de window managerquote:Op donderdag 5 april 2007 21:17 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik heb hem!
http://en.wikipedia.org/wiki/Beryl_%28window_manager%29
Beryl
Zelfde maar net anders
Thanks.
Wat was het probleem/oplossing, want ik vind het maar raar dat vsftp een chown doet als je op een apart (=niet anonymous) account inlogt.quote:
in de vsftpd.conf file kun je een umask instellen.. heb 022 ingesteld, was alleen een kwestie van een regel uncommentenquote:Op zaterdag 7 april 2007 05:38 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat was het probleem/oplossing, want ik vind het maar raar dat vsftp een chown doet als je op een apart (=niet anonymous) account inlogt.
Het is sowieso geen goed argument om van distro te veranderen omdat iets niet werkt, vooral zoiets niet. Daar komt nog bij dat Ubuntu volgens mij vele maler gebruiksvriendelijker is dan Debian als je net met Linux wil beginnen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:19 schreef Qunix het volgende:
Ik heb gisteren Ubuntu 5.10 geinstalleerd. Dit deed het prima maar bij Ubuntu 6.10 kan hij de windows schijven NTFS zien. Daarom heb ik eerst Ubuntu 5.10 verwijdert, partitie verwijdert en toen Ubuntu 6.10 gelijk erop gezet. Helaas deed mijn toetsenbord en muis het niet via ps/2 poort. Ik kreeg een tip dat ik Debian maar moet gebruiken. Ik wil namelijk grafisch buroblad hebben, Beryl programma dus. Met Debian gaat het vele makkelijker.
Ik heb de iso Debian net installer gedownload. Wanneer hij opstart vanaf de dvd krijg ik de wizard te zien. Als hij bij schijvenindeling komt loopt hij vast. Ik krijg de foutmelding "/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun2/disc: no medium found" te zien. Hij loopt vast en ik kan niet verder komen.
Ik wil ook Windows XP Home gebruiken en een swap partitie.
Wie kan me helpen?
Volgens de Nederlandse helpdesk van Ubuntu moet ik wachten tot de volgende Beta uitkomt (v 7 ofzo). M.a.w. ze weten het niet.quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:26 schreef Cid het volgende:
[..]
Het is sowieso geen goed argument om van distro te veranderen omdat iets niet werkt, vooral zoiets niet. Daar komt nog bij dat Ubuntu volgens mij vele maler gebruiksvriendelijker is dan Debian als je net met Linux wil beginnen.
Mijn tip:
Gewoon weer lekker Ubuntu proberen, en een beetje google-en naar een oplossing voor je ps/2 poort probleem. Mocht je Linux leuk vinden en er mee verder willen moet je daar toch wat handigheid in krijgen![]()
Nope.quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:47 schreef Farenji het volgende:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iets standaards als een ps/2 poort niet werkt. Heb je een of ander exotisch moederbord ofzo?
Specs dan maar? Het is inderdaad heel erg vreemd dat een PS/2 toetsenbord/muis niet werken.quote:
Logitech muis en een merkloze keyboard.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:38 schreef Cid het volgende:
[..]
Specs dan maar? Het is inderdaad heel erg vreemd dat een PS/2 toetsenbord/muis niet werken.
Hoe moet ik dit doen?quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:18 schreef slakkie het volgende:
Kan je misschien de output van dmesg eens posten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |