quote:
Op maandag 26 februari 2007 08:04 schreef Gose het volgende:Mooie serie, vaak zie je bij schaatsen dat er geflitst wordt en dat vind ik altijd zo lelijk hoe de baan dan te fel wordt en de reflectie op de pakken en gezichten. Jij hebt die goed kunnen omzeilen toch scherpe platen zonder te flitsen, petje af!
Dat is het hele kernpunt van deze serie. Dit was een van de weinige wedstrijden die op een open baan in de buitenlucht gereden werd. Met mooi natuurlijk zonlicht en dan ook nog eens meer dan genoeg licht. Dat geeft je dat extra beetje speelruimte dat je mist op een binnenbaan waar je het moet doen met kunstlicht of flitslicht. Flitlicht dat, zoals jij terecht opmerkt, een lelijke sfeer geeft op een ijsbaan.
Portretjes van rijders als ze bezig zijn was wat lastig. Daarvoor gaat 't allemaal te snel. Ik zat al vaak op 300mm. Ik heb even wat geëxperimenteerd met een 500mm. Maar die is te onhandig in het werken om goede resultaten te geven. De dameskoers was te kort om veel van standpunt te kunnen wisselen. De heren A was veel langer, in de showcase die daarvan gaat volgen zitten meer verschillende standpunten.