quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:48 schreef M0NTANA het volgende:[..]
Boeiend, we verliezen het kampioenschap niet alleen in Alkmaar door Jan Wegereef. En uiteindelijk gaat het enkel om het kampioenschap en niet om de confrontatie met AZ.
Jezus Montana, blijf je strooien met die dooddoeners.
Feit blijft dat zowel Ajax, AZ en PSV punten laten liggen gedurende de competitie.
Degene die de minste punten morst wordt kampioen, maar als je dan ook nog eens EXTRA punten morst, omdat een scheidsrechter vreemde beslissingen neemt, dan mag je daar best op kankeren!
Ik zeg toch ook, dat je altijd eerst je hand in eigen boezem moet steken?
Je moet altijd eerst je eigen spel evalueren.
Maar tot de 1-1 was er niets aan de hand voor Ajax.
Ajax had strijdlust, speelde alleraardigst en kwam nauwelijks in de problemen.
Wegereef is degene die Ajax in de problemen bracht in deze wedstrijd.
En het is dan ook zeer relevant om te vermelden dat hierdoor de achterstand twee punten groter wordt.
Ik zeg niet dat Ajax het kampioenschap door deze wedstrijd verliest, maar ik zeg wel, dat hierdoor de achterstand groter geworden is. En dat in een cruciale fase van de competitie waar nog van alles mogelijk was.
Dat mag op het conto van Wegereef geschreven worden en niet op het conto van Ajax.
En het heeft niets met gebrek aan realitietszin te maken, die heb ik voldoende en ik ben altijd uitermate kritisch geweest op het spel van Ajax. Ajax is in deze wedstrijd gewoon bestolen, dat is gewoon een feit. Dooddoeners en ongepaste oneliners als je verliest niet alleen in deze wedstrijd het kampioenschap doen verder niet ter zake. Het maakt het wel allemaal wat makelijker voor PSV. Tuurlijk worden teams benadeeld, elke club heeft wel eens met verkeerde beslissingen van de scheidsrechter te maken, waardoor er puntverlies optreed, maar zo een verkeerde beslissing als dit heb ik nog niet in een andere wedstrijd tijdens dit seizoen gezien.