Net zoveel als voor Zeus of welke andere god. Dat de waarschijnlijk dat God, Zeus of Allah niet bestaat zeer klein is, daar zijn in ieder geval wél overweldigende grote tegenbewijzen voor: de evolutietheorie, de grootte van de mens in verhouding tot de rest van het universum, het bestaan van meerdere godsdiensten, bidden werkt niet, het bestaan van bacterien en ziektekiemen, het feit dat de aarde niet in het midden van het universum is, dat de 'ziel' nergens is aangetroffen, dat oorlogen plaats blijven vinden ondanks totale devotie en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:16 schreef Burakius het volgende:
[..]
Er is genoeg bewijs voor diegenen die het willen zien.
Gandhi is nou een van de meest sprekende voorbeelden uit de recente geschiedenis hoe je de goede dingen uit de diverse religie's kunt halen en die kunt verweven tot een levensstijl die alleen maar navolging verdient.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:27 schreef Triggershot het volgende:
Oh ja, wat Gandhi betreft:
[..]
Mahatma Ghandi, sprekend over het karakter van Mohamed, in Young India
Pardon? Het concept "god" is zeker niet menselijk? Hoe je de link legt tussen de God of Allah van de godsdiensten met 'dat wat het universum heeft veroorzaakt' ontgaat me volledig. Het universum is namelijk leeg, onherbergzaam en vol zwarte gaten, en dus niet door een 'god' geschapen die de mens als het middelpunt ziet. Als het beeld van het universum dat men had ten tijde van Mohammed (toen er geen telescopen en microscopen waren!) klopte, dan was het godsbeeld een stuk aannemeijker. Maar nu? De gelovige maakt zich belachelijk door te stellen dat wij het middelpunt van het universum zijn en het doel van dit alles.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alsof God aanwezig is IN zijn eigen schepping
Vanuit verwijzingen kan je concluderen dat veel theorieën van Einstein zijn, zonder de verwijzingen is dat voor een onbekende helemaal niet zo vanzelfsprekend. Zo is God ook niet in zijn eigen schepping te vinden, gezien God de schepper is van alles (mocht je even vanuit de islamitische theologie discussiëren) is hij ook niet onderhevig aan concepten als, tijd, plaats en ruimte.. God is namelijk Goddelijk en de concepten a la tijd, plaats en ruime zijn menselijk.
Ach, er zijn voor en tegen bronnen over dit verhaal. Ik ben geneigd om de verhalen waar Mohammed het minst positief worden afgespiegeld het meest te vertrouwen. Waarom? Omdat ik sterk de indruk heb dat men hier probeert de nare kantjes van Mohammed weg te poetsen die vroeger niet als nare kantjes werden gezien. Een snelle blik in de koran zegt echter wel al veel over 'tolerantie'. Waarschijnlijk zullen sommige quotes niet helemaal kloppen. Maar als er maar eentje wel klopt, dan is dat er één te veel.quote:Man hou toch op met je onzin, ga eerst even lezen wat er werkelijk is gebeurd voor je onzin lult over genocide inclusief vrouwen en kinderen, NEW LIGHT ON THE STORY OF BANU QURAYZA
Ja, dus? Ik ben ook onder de indruk van wat Mohammed heeft geflikt. Maar ook wat Hitler heeft gedaan. Daarmee ben ik nog geen moslim of nazi.quote:Oh ja, wat Gandhi betreft:
Integendeel. Als er geen atheisten zouden zijn zou ik niet geloven in Allah. Tegen het einde der tijden komen er steeds meer atheisten. Dus jouw bestaan is alleen maar een extra toegevoegde waarde aan mijn imaan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:29 schreef onemangang het volgende:
[..]
Net zoveel als voor Zeus of welke andere god. Dat de waarschijnlijk dat God, Zeus of Allah niet bestaat zeer klein is, daar zijn in ieder geval wél overweldigende grote tegenbewijzen voor: de evolutietheorie, de grootte van de mens in verhouding tot de rest van het universum, het bestaan van meerdere godsdiensten, bidden werkt niet, het bestaan van bacterien en ziektekiemen, het feit dat de aarde niet in het midden van het universum is, dat de 'ziel' nergens is aangetroffen, dat oorlogen plaats blijven vinden ondanks totale devotie en ga zo maar door.
En ik zelf, de atheist. Iemand die volledig is overtuigd van het niet-bestaan van Allah. Dat ik besta is alleen al een teken dat die Allah van jou een communicatiestoornis heeft van jewelste. Ik sluit mijn ogen echt niet voor bewijs. Integendeel. Het is gewoon niet overtuigend.
Ah interessant...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:29 schreef onemangang het volgende:
[..]
Net zoveel als voor Zeus of welke andere god. Dat de waarschijnlijk dat God, Zeus of Allah niet bestaat zeer klein is, daar zijn in ieder geval wél overweldigende grote tegenbewijzen voor:
Dat is een bewijs dat er geen God bestaat? Voor veel gelovigen in ieder geval niet.quote:de evolutietheorie
'T is maar weer net wat je er van wilt maken. Ik ken geen gelovige die er een aanwijzing voor ziet dat God niet bestaat.quote:, de grootte van de mens in verhouding tot de rest van het universum,
Dat er meerdere godsdiensten zijn lijkt me meer te duiden op het feit dat er wel degelijk een God bestaat, maar dat het niet voor iedereen duidelijk is wat de ware is.quote:het bestaan van meerdere godsdiensten
Bidden werkt wel degelijk, dus dat lijkt me een argument voor het bestaan van God.Verder is bidden meer dan alleen maar even vragen aan God of hij je wat dingen wil schenken. Het is het onderhouden van een relatie.quote:, bidden werkt niet
In welk geloof speelt lijden geen rol? Het kan mensen juist naar God toe leiden.quote:, het bestaan van bacterien en ziektekiemen
Is ook geen enkel probleem voor hedendaagse gelovigen.quote:, het feit dat de aarde niet in het midden van het universum is,
Nee, dat lijkt me duidelijk. Niemand heeft ook het idee dat het een materialistisch iets isquote:dat de 'ziel' nergens is aangetroffen
Er zijn niet veel godsdiensten die melden dat er geen oorlog meer zal bestaan, voor zover ik weet dan.quote:, dat oorlogen plaats blijven vinden ondanks totale devotie en ga zo maar door.
Kortom, met je tegenbewijzen laat je zien dat het er maar net vanaf hangt hoe je naar de 'bewijzen' kijkt. Waar jij een bewijs tegen God ziet, ziet iemand anders dat helemaal niet zo. Er zullen (denk ik) geen absolute Godsbewijzen zijn, maar er zijn ook zeker geen absolute bewijzen tegen het bestaan van God.quote:En ik zelf, de atheist. Iemand die volledig is overtuigd van het niet-bestaan van Allah. Dat ik besta is alleen al een teken dat die Allah van jou een communicatiestoornis heeft van jewelste. Ik sluit mijn ogen echt niet voor bewijs. Integendeel. Het is gewoon niet overtuigend.
Je moet wel leren begrijpend lezen hé, laten we even teruggaan, wat zei ik? :quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:44 schreef onemangang het volgende:
[..]
Pardon? Het concept "god" is zeker niet menselijk? Hoe je de link legt tussen de God of Allah van de godsdiensten met 'dat wat het universum heeft veroorzaakt' ontgaat me volledig. Het universum is namelijk leeg, onherbergzaam en vol zwarte gaten, en dus niet door een 'god' geschapen die de mens als het middelpunt ziet. Als het beeld van het universum dat men had ten tijde van Mohammed (toen er geen telescopen en microscopen waren!) klopte, dan was het godsbeeld een stuk aannemeijker. Maar nu? De gelovige maakt zich belachelijk door te stellen dat wij het middelpunt van het universum zijn en het doel van dit alles.
Of je nu een gelovige, atheïst, sjamaan, agnost of alien bent boeit me vrij weinig, maar iemand die een beetje verstand van zaken heeft kan concluderen dat God niet menselijk is, vandaar dat het ook 'God' heet. Voor een niet-gelovige is God verzonnen, voor een gelovige is het een openbaring van God himself, dus nogmaals je moet wel lezen wat er staat wanneer ik zeg dat God niet onderhevig is aan zijn eigen schepping, in andere woorden, God is niet afhankelijk van zijn eigen schepping, God heeft geen gelijke in geen enkel opzicht, Hij is de Alpha en de Omega, (volgens de religieuze leerstelling), daarmee wil ik dus zeggen dat God niet in zijn eigen schepping aanwezig is, maar God aanwezig is buiten zijn schepping de Hemel, Heelal en alle andere diverse eventuele dimensies die we niet kennen.quote:God is namelijk Goddelijk en de concepten a la tijd, plaats en ruime zijn menselijk.
quote:Ach, er zijn voor en tegen bronnen over dit verhaal.
Jammer, maar blijkbaar heb je (on)bewust last van vooringenomen standpunten, wel lastig als je aan het discussiëren bent, kan je niet helemaal open staan voor verschillende alternatieve visies erop, lijkt wel een dogma joh, voor een atheïst, nou, nou, lastigquote:Ik ben geneigd om de verhalen waar Mohammed het minst positief worden afgespiegeld het meest te vertrouwen. Waarom? Omdat ik sterk de indruk heb dat men hier probeert de nare kantjes van Mohammed weg te poetsen die vroeger niet als nare kantjes werden gezien.
Jammer dat je nog steeds niet beseft wat tafsir is... Betreffende site maakt op geen enkel manier gebruik van Tafsir en interpreteert het dus absoluut niet zoals de domste moslim het zou doen, wil je nou toch weten wat tafsir inhoudt? Dat kan begin maar hier te lezenquote:Een snelle blik in de koran zegt echter wel al veel over 'tolerantie'. Waarschijnlijk zullen sommige quotes niet helemaal kloppen. Maar als er maar eentje wel klopt, dan is dat er één te veel.
1. De persoon die jij als voorbeeld aanhaalt zag Mohammed dus als een inspiratie, als je dat niet gelooft heb ik wel meerdere quotes van hem over Mohammed.quote:Ja, dus? Ik ben ook onder de indruk van wat Mohammed heeft geflikt. Maar ook wat Hitler heeft gedaan. Daarmee ben ik nog geen moslim of nazi.
Ik ga het niet een 3e x herhalen.quote:Op maandag 17 april 2006 14:40 schreef Alicey het volgende:
Met betrekking tot de holocaust
Het komt regelmatig voor dat er vergelijkingen met de holocaust worden getrokken in topics die daar niet over gaan. Hierbij wordt tevens o.a. gedoeld op het leggen van een link naar nazisme, fascisme of A. Hitler. Gezien dit als ongewenst wordt beschouwd zullen daarom vanaf heden al deze reacties verwijderd worden, en indien een topic starter hier aan meedoet het topic worden gesloten.
die zijn al vaker genoemd, alleen kijken jullie daaar dwars doorheenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:53 schreef Burakius het volgende:
[..]
nee jij ontkracht zoveel.. ik kom er zelden uit
. Geinige is dat geen één andersdenkende nou hier 1 feit heeft kunnen aanhalen om de Islam af te schrijven
'Jullie'?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
die zijn al vaker genoemd, alleen kijken jullie daaar dwars doorheen
eigenljk bestaan atheisten niet. ze kunnen namelijk niet zeker weten dat god niet bestaat.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Integendeel. Als er geen atheisten zouden zijn zou ik niet geloven in Allah. Tegen het einde der tijden komen er steeds meer atheisten. Dus jouw bestaan is alleen maar een extra toegevoegde waarde aan mijn imaan.
ben ik nu opeens weer atheïst ?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Jullie'?
Ook fijn als ik jou en paar andere atheisten schaar onder 'jullie'![]()
![]()
Was meer een bedreigingquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ben ik nu opeens weer atheïst ?
Nou pure agnosten ken ik persoonlijk niet (misschien dan Zwambtenaar, maar die gaat er ook uit dat er geen god is als ik mij niet vergis). Agnosten zijn meestal praktiserende zwakke atheïsten, aangezien voor velen (waaronder ik) een puur agnostisch standpunt niet handig is (ik weet niet/kan niet bepalen of zesvoetige voor ons mensen niet waarneembare indigo lopende whatevers bestaan; ik hou deze optie compleet open, want ik ben agnost...).quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
eigenljk bestaan atheisten niet. ze kunnen namelijk niet zeker weten dat god niet bestaat.
eigenlijk is iedereen agnost.
nou ok, agnostische moslims, agnostische atheïsten etc...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:52 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Nou pure agnosten ken ik persoonlijk niet (misschien dan Zwambtenaar, maar die gaat er ook uit dat er geen god is als ik mij niet vergis). Agnosten zijn meestal praktiserende zwakke atheïsten, aangezien voor velen (waaronder ik) een puur agnostisch standpunt niet handig is (ik weet niet/kan niet bepalen of zesvoetige voor ons mensen niet waarneembare indigo lopende whatevers bestaan).
Atheïsten bestaan dus wel. Over sterk atheïsme zou je kunnen discussiëren inderdaad.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nou ok, agnostische moslims, agnostische atheïsten etc...
Nou ja, een atheïst is iemand zonder theïsme. Zoiets een akabouterist niet iemand is die zeker weet dat er geen kabouters bestaan, hij past alleen geen geloof toe jegens kabouters.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
eigenljk bestaan atheisten niet. ze kunnen namelijk niet zeker weten dat god niet bestaat.
eigenlijk is iedereen agnost.
Het verhaaltje dat Abraham de Kaa'ba hersteld had (nadat Adam hem gebouwd had in Mekka) is nooit voor Mohammed's "openbaringen" gehoord. Dus in die zin kan je stellen dat Mo'tje diegene is die dat heeft verzonnen.quote:Op maandag 5 maart 2007 09:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[Nee Mohammed heeft (zijn) Abraham verhaaltje verzonnen.]
Bron?
Omkering van bewijslast.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zal echter nooi zo stellig als Akkersloot roepen 'Die of die heeft wel of niet bestaan' tenzij daar harde gegevens voor aan te dragen zijn.
Van mij wel. "onderworpenen"? Waaraan ? "Jehova getuigen"? Waarvan?quote:Op maandag 5 maart 2007 20:36 schreef buachaille het volgende:De God van de Joden en de Christenen is een andere God dan die van de Mohammedanen. En die laatste term mag ik misschien ook niet gebruiken?
Dat heb heb je met fictieve personages.quote:Op maandag 5 maart 2007 23:16 schreef onemangang het volgende:
Toch typisch dat "God" per persoon anders is...![]()
Of eerst eiste dat de sabath nageleefd werd (dat verhaaltje in de koran met die vissen is op zaterdag aan de oppervlakte kwamen) maar dat later voor zijn volgelingen ineens weer niet eiste.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:31 schreef onemangang het volgende:
Maar diezelfde God zegt wel mooi tegen de joden 'ik ben er allleen voor jullie" en tegen de christenen "ik ben er alleen voor hen die Christus volgen". Als God alleen al op zo'n cruciaal punt anders is, hoe kan je dan stellen 'dat is dezelfde god'?
cirkelredenatie ?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef buachaille het volgende:
In de bijbel staat in Handelingen 10:43 'Van hem getuigen alle profeten dat iedereen die in Hem (Jezus) gelooft door Zijn naam vergeving van zonden krijgt.’ Als er een profeet is die dat niet doet dan is het een valse profeet.
ach, ik ben net zo agnostisch tegenover kabouters als tegenover god. ik kan niet bewijzen dat kabouters niet bestaanquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nou ja, een atheïst is iemand zonder theïsme. Zoiets een akabouterist niet iemand is die zeker weet dat er geen kabouters bestaan, hij past alleen geen geloof toe jegens kabouters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |