daas een ander Topicquote:Op maandag 26 maart 2007 21:22 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben nog nooit in Zeeland geweest. Zeeland.
als je het Fries verstaat en kan lezen ben je al een heel end en verders stroomt Friesland aardig vol met Westerlingen en andere culuren..dus het Fries wordt steeds minder gesproken..quote:Op maandag 26 maart 2007 21:52 schreef LomarVe het volgende:
Ik had laatst voor het eerst een klant aan de tel. (callcenter, uiteraard) die erop stond iemand te spreken die Fries kon. Best confronterend voor iemand die in Leeuwarden is geboren en getogen. Ik roep ook met enige regelmaat te emigreren als Friesland een land wordt.Maar voor de rest is het prima hier hoor, ik mag niet klagen. Ik bevind me zo vaak als mogelijk in een grotere stad (Amsterdam, Barcelona, Parijs, Londen
) en dan is het toch echt lekker om weer in Friesland terug te komen.
Ben trouwens volgens mij nog nooit in Zeeland geweest, toch es een keer doen misschien.
vraag de NS effe wanneer de trein daar heen gaatquote:Op maandag 26 maart 2007 22:49 schreef BonJovi het volgende:
Zeeland nog nooit geweest daaro en in drenthe ook niet
Dat zo'n klant er op staat om met een Fries sprekende belmiep te worden geholpen vind ik wat overdreven. Maar de Friese taal moet verders nooit verloren gaan natuurlijk. Fryskquote:Op maandag 26 maart 2007 22:52 schreef Motek het volgende:
[..]
als je het Fries verstaat en kan lezen ben je al een heel end en verders stroomt Friesland aardig vol met Westerlingen en andere culuren..dus het Fries wordt steeds minder gesproken..
dan zal men eens wat Fries-vriendelijker om kunnen gaan met die kosten voor de friese cursus FRYSK anders sterft het FRYSK straks tesamen met de grote grijze massa der AOW'rsquote:Op maandag 26 maart 2007 23:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Dat zo'n klant er op staat om met een Fries sprekende belmiep te worden geholpen vind ik wat overdreven. Maar de Friese taal moet verders nooit verloren gaan natuurlijk. Frysk![]()
Nee, belmiep heeft de meest verstokte en oude Friezen aan de lijn gehad en nog nooit een enkel probleem (oftewel zij in het Fries, ik in het Nederlandsquote:Op maandag 26 maart 2007 23:32 schreef Motek het volgende:
[..]
waarschijnlijk hing er een middelbare dorpeling aan de telefoon van belmiep?![]()
in de grotere dorpen en steden misschien ja. Ik kan tegen bepaalde Friezen zo Nederlands spreken als maar kan, ze reageren toch in het Fries.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:52 schreef Motek het volgende:
[..]
als je het Fries verstaat en kan lezen ben je al een heel end en verders stroomt Friesland aardig vol met Westerlingen en andere culuren..dus het Fries wordt steeds minder gesproken..
herkenbaarquote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
in de grotere dorpen en steden misschien ja. Ik kan tegen bepaalde Friezen zo Nederlands spreken als maar kan, ze reageren toch in het Fries.
"hoe ist mei dij?".
"ja goed hoor".
"dat is moai. Gjist noch nei skoalle?".
"ja ik ga naar de universiteit".
"poeh poeh, goed hear"
zo gaat het dan, alleen kan ik geen Fries schrijven.
dan weet je niet wat je ziet als je weer eens komt; de boel is aardig anders gewordenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:03 schreef Agiath het volgende:
Volgens mij ben ik overal geweest behalve in NL behalve Drenthe en Groningen, maar wat ligt daar eigenlijk?
Toen ik klein was ben ik wel eens in Friesland op vakantie geweest
heb je wel een fries paspoort?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:53 schreef type_29 het volgende:
Ik ook niet.
Nooit Noorderlijker als Kampen geweest
Houden zo!quote:Ik ben nog nooit in Friesland geweest!
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:27 schreef Metalfrost het volgende:
Klasgenoot liet me gisteren een foto zien van een lelijk klotegebouw in een of andere stad in de Randstad. Een prachtig stuk weiland zo naar de klote geholpen door die klotebrug er zo te plaatsen. Hij zei: DAT IS TOCH MOOI
ach jongen
flikker op voordat ik je met een hooivork en een luchtbuks waarmee men die vogels van het land afschieten achterna kom lopen. Vuile homo.
Klacht: achterlijke randstedelingen die de natuur verneuken door er allerlei idiote klotebouwsels neerkwakken. Alsof de natuur onbelangrijk is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |