abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47687783
Nee, iedere ochtend melken
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_47688422
Ik ben nog nooit in Zeeland geweest. Zeeland.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:52:02 #203
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_47689905
Ik had laatst voor het eerst een klant aan de tel. (callcenter, uiteraard) die erop stond iemand te spreken die Fries kon. Best confronterend voor iemand die in Leeuwarden is geboren en getogen. Ik roep ook met enige regelmaat te emigreren als Friesland een land wordt. Maar voor de rest is het prima hier hoor, ik mag niet klagen. Ik bevind me zo vaak als mogelijk in een grotere stad (Amsterdam, Barcelona, Parijs, Londen ) en dan is het toch echt lekker om weer in Friesland terug te komen.
Ben trouwens volgens mij nog nooit in Zeeland geweest, toch es een keer doen misschien.
pi_47692795
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nee, iedere ochtend melken
zat je wel aan de goeiuh kant dan?
Angst is de Hoogtevrees van de Vrijheid
pi_47692835
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:22 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben nog nooit in Zeeland geweest. Zeeland.
daas een ander Topic
pi_47692875
Zeeland nog nooit geweest daaro en in drenthe ook niet
AFC AJAX
pi_47693035
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:52 schreef LomarVe het volgende:
Ik had laatst voor het eerst een klant aan de tel. (callcenter, uiteraard) die erop stond iemand te spreken die Fries kon. Best confronterend voor iemand die in Leeuwarden is geboren en getogen. Ik roep ook met enige regelmaat te emigreren als Friesland een land wordt. Maar voor de rest is het prima hier hoor, ik mag niet klagen. Ik bevind me zo vaak als mogelijk in een grotere stad (Amsterdam, Barcelona, Parijs, Londen ) en dan is het toch echt lekker om weer in Friesland terug te komen.
Ben trouwens volgens mij nog nooit in Zeeland geweest, toch es een keer doen misschien.
als je het Fries verstaat en kan lezen ben je al een heel end en verders stroomt Friesland aardig vol met Westerlingen en andere culuren..dus het Fries wordt steeds minder gesproken..
pi_47693115
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:49 schreef BonJovi het volgende:
Zeeland nog nooit geweest daaro en in drenthe ook niet
vraag de NS effe wanneer de trein daar heen gaat
pi_47693398
WHAHA
AFC AJAX
pi_47693742
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:52 schreef Motek het volgende:

[..]

als je het Fries verstaat en kan lezen ben je al een heel end en verders stroomt Friesland aardig vol met Westerlingen en andere culuren..dus het Fries wordt steeds minder gesproken..
Dat zo'n klant er op staat om met een Fries sprekende belmiep te worden geholpen vind ik wat overdreven. Maar de Friese taal moet verders nooit verloren gaan natuurlijk. Frysk
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_47695027
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:07 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Dat zo'n klant er op staat om met een Fries sprekende belmiep te worden geholpen vind ik wat overdreven. Maar de Friese taal moet verders nooit verloren gaan natuurlijk. Frysk
dan zal men eens wat Fries-vriendelijker om kunnen gaan met die kosten voor de friese cursus FRYSK anders sterft het FRYSK straks tesamen met de grote grijze massa der AOW'rs

waarschijnlijk hing er een middelbare dorpeling aan de telefoon van belmiep?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:26:05 #212
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_47700768
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:32 schreef Motek het volgende:

[..]

waarschijnlijk hing er een middelbare dorpeling aan de telefoon van belmiep?
Nee, belmiep heeft de meest verstokte en oude Friezen aan de lijn gehad en nog nooit een enkel probleem (oftewel zij in het Fries, ik in het Nederlands ). Maar dit klonk als een man in de 40. Oja, en waar die vandaan kwam, gjin idee.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:28:49 #213
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47700793
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:52 schreef Motek het volgende:

[..]

in de grotere dorpen en steden misschien ja. Ik kan tegen bepaalde Friezen zo Nederlands spreken als maar kan, ze reageren toch in het Fries.

"hoe ist mei dij?".
"ja goed hoor".
"dat is moai. Gjist noch nei skoalle?".
"ja ik ga naar de universiteit".
"poeh poeh, goed hear"

zo gaat het dan, alleen kan ik geen Fries schrijven .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:53:47 #214
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_47701065
Ik ook niet.

Nooit Noorderlijker als Kampen geweest
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_47701197
Volgens mij ben ik overal geweest behalve in NL behalve Drenthe en Groningen, maar wat ligt daar eigenlijk?
Toen ik klein was ben ik wel eens in Friesland op vakantie geweest
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_47817217
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

in de grotere dorpen en steden misschien ja. Ik kan tegen bepaalde Friezen zo Nederlands spreken als maar kan, ze reageren toch in het Fries.

"hoe ist mei dij?".
"ja goed hoor".
"dat is moai. Gjist noch nei skoalle?".
"ja ik ga naar de universiteit".
"poeh poeh, goed hear"

zo gaat het dan, alleen kan ik geen Fries schrijven .
herkenbaar zolang je het kan verstaan loop je geen risico bij het "it geet net" fries leren schrijven; als het betaalbaar was dan ging ik zo op cursus!
pi_47817245
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:03 schreef Agiath het volgende:
Volgens mij ben ik overal geweest behalve in NL behalve Drenthe en Groningen, maar wat ligt daar eigenlijk?
Toen ik klein was ben ik wel eens in Friesland op vakantie geweest
dan weet je niet wat je ziet als je weer eens komt; de boel is aardig anders geworden
pi_47817264
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:53 schreef type_29 het volgende:
Ik ook niet.

Nooit Noorderlijker als Kampen geweest
heb je wel een fries paspoort?
pi_47833397
Maak je geen zorgen, je mist niks hoor
Geniet nooit met mate.
pi_47834753
Klasgenoot liet me gisteren een foto zien van een lelijk klotegebouw in een of andere stad in de Randstad. Een prachtig stuk weiland zo naar de klote geholpen door die klotebrug er zo te plaatsen. Hij zei: DAT IS TOCH MOOI

ach jongen

flikker op voordat ik je met een hooivork en een luchtbuks waarmee men die vogels van het land afschieten achterna kom lopen. Vuile homo.

Klacht: achterlijke randstedelingen die de natuur verneuken door er allerlei idiote klotebouwsels neerkwakken. Alsof de natuur onbelangrijk is.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:29:26 #221
121310 venomsnake
El Saltador
pi_47834835
quote:
Ik ben nog nooit in Friesland geweest!
Houden zo!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47847335
Ik ben nog nooit in Friesland en in Groningen geweest voor de rest in alle provincies
  Moderator vrijdag 30 maart 2007 @ 23:18:02 #223
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47848434
Dat terwijl veeeeele studenten altijd beweren dat Groningen de gezelligste studentenstad is...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47918333
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:27 schreef Metalfrost het volgende:
Klasgenoot liet me gisteren een foto zien van een lelijk klotegebouw in een of andere stad in de Randstad. Een prachtig stuk weiland zo naar de klote geholpen door die klotebrug er zo te plaatsen. Hij zei: DAT IS TOCH MOOI

ach jongen

flikker op voordat ik je met een hooivork en een luchtbuks waarmee men die vogels van het land afschieten achterna kom lopen. Vuile homo.

Klacht: achterlijke randstedelingen die de natuur verneuken door er allerlei idiote klotebouwsels neerkwakken. Alsof de natuur onbelangrijk is.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_47919674
Ik ben nog nooit in Friesland, Groningen en Zeeland geweest en er is geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft. En daarbij kom ik wel met enige regelmaat in minstens zo vreemde gebieden als Limburg en Flevoland, dus dat compenseer ik wel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')