Met de term tufsteen die ik bedoel worden dus kleine brokjes grind en beton bedoeld die lijmd lijken te zijn met 'tuf', spuug, speeksel. Dat dat slecht lijmt spreek voor zich, en heeft tot effect dat als je er een gat in wilt maken je altijd een 10 keer groter gat hebt dan gepland.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:59 schreef tnimble het volgende:
Tufsteen is een natuursteen soort wat ontstaat uit afzettingen van vulkanisch materiaal. Is vrij oranje tot bruin van kleur wat soms naar grjid nijgt. Wel zeer zacht meteriaal. Wordt voornemelijk gebruikt voor snijden van beelden en voor decoraties voor o.a. tuinen.
[afbeelding]
Dat zijn zo te zien bakstenen die niet op hoge temperatuur onder druk gebakken zijn. De revier klei wordt in een houtbak gedaan, omkeren zodat de stenen los komen en vervolgens in de zon gebakken wordt. Zeer goedkoop maar zeer zacht en makkelijk te beschadigen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:02 schreef MMach het volgende:
In zulke muren moet je niet proberen om gaten te boren voor schroeven. De beste en sterkste manier is gewoon zonder pluggen de schroef erin. Een schroef met hoge draad werkt het beste, en geloof me, het werkt. Eventueel wel een mini gaatje voorboren, maar voor de rest de schroef zn werk laten doen. Ons huis is ook zo gebouwd en op deze manier heb ik al alles vast gekregen. een goede boormachine met laag toerental en veel kracht is wel aan te raden.
Als het over dit soort stenen gaat that is:
[afbeelding]
Wij noemen het hier assestenen. Je kan ze nog altijd kopen,maar dan in een licht gewijzigde vorm met gaten in. Ze zijn loodzwaar en vrij groot, zo'n 40-50cm lang, 25cm hoog en 15cm breed, een beetje gelijk die grote ytongstenen. maar ik weet niet echt waar de TS het op heeft omdat iedereen er zo maar een naam op plakt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:16 schreef tnimble het volgende:
[..]
Dat zijn zo te zien bakstenen die niet op hoge temperatuur onder druk gebakken zijn. De revier klei wordt in een houtbak gedaan, omkeren zodat de stenen los komen en vervolgens in de zon gebakken wordt. Zeer goedkoop maar zeer zacht en makkelijk te beschadigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |