abonnement Unibet Coolblue
pi_51793682
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:56 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Zijn er ook bronnen vanuit de tour en niet van mensen die praat/discussieprogramma's moeten willen vullen.
Indien die er zijn kom er dan eens een keertje mee.
Die mensen komen vanuit de Tour. Lippens stond notabene in dat hotel man, hoe dichtbij wil je het hebben
pi_51793710
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:53 schreef Slaw het volgende:

[..]

Er zijn zat bronnen die zeggen dat er vanavond over die vraag gesproken gaat worden. Daar gaat het om en daar opende ik een topic over.

Waarom ben je zo bang voor die vraag?
Allereerst ben ik niet bang voor de vraag en is angst en toepassing van censuur niet het uitgangspunt. Overzichtelijkheid en discussies centraal houden is daarentegen wel de hoofdpeiler waarop mijn moderatiebeleid is gebouwd.

En zoals Skippybal al aangeeft, kom dan eens met een schriftelijke bron.
pi_51793720
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:00 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Allereerst ben ik niet bang voor de vraag en is angst en toepassing van censuur niet het uitgangspunt. Overzichtelijkheid en discussies centraal houden is daarentegen wel de hoofdpeiler waarop mijn moderatiebeleid is gebouwd.
Waar wordt deze discussie dan gevoerd?

Nergens toch?
pi_51793758
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:59 schreef Slaw het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat het niet speelt en nu ga je er om heen draaien.
Wat een gepruts zeg.
Dan start je toch lekker een eigen forum en ga je daar er over praten?
Niemand is het hier met je eens dus kennelijk is er geen behoefte
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:02:30 #155
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51793768
reactie van ASO:

Voor Tourbaas Christian Preudhomme is het stopzetten van de Tour de France wegens de positieve dopingcontrole van de Kazak Alexandre Vinokourov (Astana) geen optie, meldde hij op een persconferentie.

"Het was geen thema voor ons om de Tour stop te zetten, enkel en alleen omdat enkelen Russische roulette spelen", aldus Prudhomme. Wel vroegen de organisatoren aan het team Astana om uit de Tour te stappen, wat het team ook heeft gedaan.

"Dit is een absolute mislukking van het systeem", gaat Prudhomme verder. "Een systeem dat de grootste wielerwedstrijd ter wereld, met z'n fenomenale succes, niet verdedigt, is een systeem dat niet kan en niet mag voortbestaan".

"Het systeem heeft in niets z'n beloften gehouden", trad Patrice Clerc, de baas van Tour-organisator ASO, zijn collega bij. "Met het ethische aspect, dat een van de sterke punten van het nieuwe systeem had moeten zijn, werd nooit rekening gehouden, het was een rookgordijn".

De Tour-organisatoren zien vooral de ProTour als boosdoener, die hen verplicht om alle ProTour-ploegen in hun wedstrijd te aanvaarden, met inbegrip van die teams die ze om ethische redenen liever niet in de Tour zouden zien.

bron: de standaard
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:02:51 #156
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_51793791
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:59 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

ik moest lachen
Ik luister het niet vaak, maar werd noodgedwongen om eergister te luisteren. Altijd werd Vino als Rus betiteld en Kascheskin als Kuchinsky ofzo.

En dan vergeet ik nog de rest van de namen.
pi_51793808
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:00 schreef Slaw het volgende:

[..]

Die mensen komen vanuit de Tour. Lippens stond notabene in dat hotel man, hoe dichtbij wil je het hebben
Hoe dik is die plaat voor je kop.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_51793837
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:01 schreef Slaw het volgende:

[..]

Waar wordt deze discussie dan gevoerd?

Nergens toch?
Deze discussie werd reeds eerder gevoerd in een reeks van topics over doping in sport (toen het geval - Sinkewitz aan het licht kwam) en w.m.b. kan die prima worden voortgezet in het Vino is positief-topic (want mocht de tourdirectie het besluit nemen om de competitie af te breken, dan is dat een voortvloeisel daaruit).

Zodra er nog geen echt concrete indicaties van het stoppen van de Tour zijn, wens ik consequent het bestaande beleid aan te houden.

Nu duidelijk?
pi_51793870
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
reactie van ASO:

Voor Tourbaas Christian Preudhomme is het stopzetten van de Tour de France wegens de positieve dopingcontrole van de Kazak Alexandre Vinokourov (Astana) geen optie, meldde hij op een persconferentie.

"Het was geen thema voor ons om de Tour stop te zetten, enkel en alleen omdat enkelen Russische roulette spelen", aldus Prudhomme. Wel vroegen de organisatoren aan het team Astana om uit de Tour te stappen, wat het team ook heeft gedaan.

"Dit is een absolute mislukking van het systeem", gaat Prudhomme verder. "Een systeem dat de grootste wielerwedstrijd ter wereld, met z'n fenomenale succes, niet verdedigt, is een systeem dat niet kan en niet mag voortbestaan".

"Het systeem heeft in niets z'n beloften gehouden", trad Patrice Clerc, de baas van Tour-organisator ASO, zijn collega bij. "Met het ethische aspect, dat een van de sterke punten van het nieuwe systeem had moeten zijn, werd nooit rekening gehouden, het was een rookgordijn".

De Tour-organisatoren zien vooral de ProTour als boosdoener, die hen verplicht om alle ProTour-ploegen in hun wedstrijd te aanvaarden, met inbegrip van die teams die ze om ethische redenen liever niet in de Tour zouden zien.

bron: de standaard
Ik heb dus vokomen gelijk. De vraag is wel degelijk aan de orde!

Dank Joost.
pi_51793937
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Deze discussie werd reeds eerder gevoerd in een reeks van topics over doping in sport (toen het geval - Sinkewitz aan het licht kwam) en w.m.b. kan die prima worden voortgezet in het Vino is positief-topic (want mocht de tourdirectie het besluit nemen om de competitie af te breken, dan is dat een voortvloeisel daaruit).

Zodra er nog geen echt concrete indicaties van het stoppen van de Tour zijn, wens ik consequent het bestaande beleid aan te houden.

Nu duidelijk?
Nee, je maakt een vergissing. Ik wil graag dat je die herstelt. De Tour-directie stelt de vraag zelf ook aan de orde dus je hebt deze discussie op punten verloren, zoals uit de post van Joost blijft.

Doe nou niet zo koppig en stoer. Waar ben je nou zo bang voor man?

De uitzending van Smeets zal vanavond grotendeels over deze vraag gaan maar jij vindt dat de vraag niet gesteld mag worden.

Ik zie sowieso dat doping nogal taboe is in jouw ogen. Ik vind dat echt jammer, wat een struisvogelpolitiek. Jij denkt dat als er niet over gepsroken wordt dat het dan niet bestaat?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:07:13 #161
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51793955
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:04 schreef Slaw het volgende:

[..]

Ik heb dus vokomen gelijk. De vraag is wel degelijk aan de orde!

Dank Joost.
Wat uit de zin "Het was geen thema voor ons om de Tour stop te zetten, enkel en alleen omdat enkelen Russische roulette spelen" van de Tourdirectie begrijp je eigenlijk niet ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51793997
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wat uit de zin "Het was geen thema voor ons om de Tour stop te zetten, enkel en alleen omdat enkelen Russische roulette spelen" van de Tourdirectie begrijp je eigenlijk niet ?
Hij heeft het toch over stopzetten. Blijkbaar is de vraag aan de orde geweest, anders heb je het er niet over.

En dan nog: hij speelde tevoren en wordt nu actueel.

Waarom mag die vraag van jou dan niet aan de orde komen?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:08:36 #163
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51794011
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:59 schreef Slaw het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat het niet speelt en nu ga je er om heen draaien.
Wat een gepruts zeg.
Sorry, maar ik geloof hier geen fuck van:
quote:
Beroep: Makelaar - schrijver
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:08:55 #164
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_51794028
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wat uit de zin "Het was geen thema voor ons om de Tour stop te zetten, enkel en alleen omdat enkelen Russische roulette spelen" van de Tourdirectie begrijp je eigenlijk niet ?
Wat een figuur zeg.

Meki-eske taferelen...
pi_51794073
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:06 schreef Slaw het volgende:

[..]

Nee, je maakt een vergissing. Ik wil graag dat je die herstelt. De Tour-directie stelt de vraag zelf ook aan de orde dus je hebt deze discussie op punten verloren, zoals uit de post van Joost blijft.

Doe nou niet zo koppig en stoer. Waar ben je nou zo bang voor man?

De uitzending van Smeets zal vanavond grotendeels over deze vraag gaan maar jij vindt dat de vraag niet gesteld mag worden.

Ik zie sowieso dat doping nogal taboe is in jouw ogen. Ik vind dat echt jammer, wat een struisvogelpolitiek. Jij denkt dat als er niet over gepsroken wordt dat het dan niet bestaat?
De hoogste macht in deze verklaart:

"Voor Tourbaas Christian Preudhomme is het stopzetten van de Tour de France wegens de positieve dopingcontrole van de Kazak Alexandre Vinokourov (Astana) geen optie, meldde hij op een persconferentie.

"Het was geen thema voor ons om de Tour stop te zetten, enkel en alleen omdat enkelen Russische roulette spelen", aldus Prudhomme. Wel vroegen de organisatoren aan het team Astana om uit de Tour te stappen, wat het team ook heeft gedaan."

De Tour zal dus gewoon doorgaan, zoals het er nu naar uitziet.

De discussie over de geloofwaardigheid en relevantie van de Tour en wielersport is daarnaast al talloze keren eerder gevoerd.
pi_51794170
Jezus Leatherface, waarom mag een wezenlijke vraag niet gewoon gesteld worden?

De vraag was of de tour door moet gaan, dat is een hele relevante vraag maar volgens jou moet die gecensureerd worden en mag er alleen over dikte van de banden gesproken wordne. Aan die struisvogelhouding gaat de sport in mijn ogen nou juist kapot.

Jammer dat je de sport niet serieus neemt op deze manier.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:13:30 #167
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51794184
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_51794189
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat een figuur zeg.

Meki-eske taferelen...
Waarom ben jij een voorstander van doping dan?
pi_51794214
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:08 schreef Slaw het volgende:

[..]

Hij heeft het toch over stopzetten. Blijkbaar is de vraag aan de orde geweest, anders heb je het er niet over.

En dan nog: hij speelde tevoren en wordt nu actueel.

Waarom mag die vraag van jou dan niet aan de orde komen?
Theoretisch gezien is die vraag elke dag aan de orde. En ook vandaag is er geen enkele reden geweest om langer na te denken over deze vraag.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:14:45 #170
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_51794243
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:13 schreef Slaw het volgende:

[..]

Waarom ben jij een voorstander van doping dan?
Geen commentaar.
pi_51794265
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:14 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Theoretisch gezien is die vraag elke dag aan de orde. En ook vandaag is er geen enkele reden geweest om langer na te denken over deze vraag.
Dat had je prima in zo'n topic kunnen zeggen als er geen censuur werd toegepast.

Wat een aandoenlijke naiviteit.

Maar het is wel kwalijk dat users op die manier niet serieus worden genomen. Ik maak er wel even werk van!
pi_51794270
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:14 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Theoretisch gezien is die vraag elke dag aan de orde. En ook vandaag is er geen enkele reden geweest om langer na te denken over deze vraag.
Inderdaad.

Deze vraag is al jaren aan de orde. De laatste twee jaar iets frequenter.

Het feit dat Vino positief is heeft de Tourdirectie nog niet op andere gedachten gebracht, naar het blijkt.
pi_51794284
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Geen commentaar.
Flauw en laf.
pi_51794330
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Inderdaad.

Deze vraag is al jaren aan de orde. De laatste twee jaar iets frequenter.

Het feit dat Vino positief is heeft de Tourdirectie nog niet op andere gedachten gebracht, naar het blijkt.
Er staan de meest debiele topics, dat vind je allemaal best. Over allemaal details.

Maar de wezenlijke vraag sla je liever over.

Het is wel typerend voor veel tourliefhebbers dat ze hier niet over na willen denken. Best triest eigenlijk.

Nog triester als je anderen tegenhoudt er over te praten. Ik vind dit echt kwalijk.
pi_51794364
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:13 schreef Slaw het volgende:
Jezus Leatherface, waarom mag een wezenlijke vraag niet gewoon gesteld worden?

De vraag was of de tour door moet gaan, dat is een hele relevante vraag maar volgens jou moet die gecensureerd worden en mag er alleen over dikte van de banden gesproken wordne. Aan die struisvogelhouding gaat de sport in mijn ogen nou juist kapot.

Jammer dat je de sport niet serieus neemt op deze manier.
Hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat deze vraag wel gesteld mag worden?

Wat mij betreft sta je 100% vrij om die vraag te stellen, maar dan s.v.p. wel in een reeds bestaand topic.

Is dat nou zo moeillijk te accepteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')