quote:lol ja cotton-eye joe
Op donderdag 24 januari 2002 00:49 schreef Reticulin het volgende:
En waar staat Rednex???
btw waar is de volledige verzameling Vengaboys nummers? :S
fouter dan dat kun je haast niet gaan hoor :S
[Dit bericht is gewijzigd door Retuobak op 17-09-2003 12:51]
quote:Fout?
R.O.O.S. - Instant Moments
Dan ook nog alles van moby en rozalla
(pers. vindt ik die "foute" muziek het enige goede aan de jaren 90 )
quote:20 Fingers
Op woensdag 8 oktober 2003 16:38 schreef Petra76 het volgende:
Van wie was dat liedje ook alweer met de titel Short Dick Man? Volgens mij '95 ofzo. Ook wel grappig.
quote:hehe ik heb precies hetzelfde... whigfield, the original, amber, real mccoy, a capella, moby...
Op dinsdag 5 maart 2002 14:22 schreef SEMTEX het volgende:
Dankzij dit topic heb ik laatst Kazaa eens laten zoeken naar een grote hoeveelheid eurohouse & house die ik vroeger tof vond: westbam, cappella (moeilijk te vinden), 2 bros on the 4th floor, felix, the shamen, alex party, etc, etc...
genieten!
Zo op het eerste gezicht betreffen het nummers die in de Top 50 hebben gestaan en onder de categorie Dance vallen. Ik ben nu mijn muziekcollectie weer eens aan het nalopen, en heb in de jaren 90 veel van die muziek beluisterd. Muziek voor de massa, wordt het wel genoemd.quote:Op zaterdag 26 januari 2002 23:30 schreef Esk het volgende:
Ik vind het ook een beetje vaag om al die nummers "fout" te noemen, wat is daar de definitie van? Dat je ze niet mag draaien zondeer uitgelachen te worden? Daar heb ik me nog nooit iets van aangetrokken. Ik vind een hoop van die "foute" nummers gewoon goed, sorry!
Stel, een band maakt geen muziek meer, en is daardoor bijvoorbeeld een jaren 90 band. Spreken we dan meteen van foute muziek, of geldt als bijkomend criterium dat een band of artiest slechts enkele nummers heeft gemaakt die in de Top 40 (Mega Top 50) zijn gekomen? Naar mijn idee dat laatste, omdat een jaren 90 band gedurende geruime tijd een hele reputatie heeft opgebouwd terwijl bij bijvoorbeeld Culture Beat meer van een eendagsvlieg kan worden gesproken.quote:Met fOUT worden platen bedoeld die bij een bepaalde tijd hoorden, in dit geval de jaren 90. Er staan een aantal one en few hit wonders tussen.
Kijk U2 hoort daar niet tussen, omdat zij nog steeds muziek maken die in elke tijd past. Als ze in de jaren 90 niets hadden gemaakt, dan waren ze een jaren 80 band geweest. Net zoals de Simple Minds en dergelijke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |