abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46554764
Nu is er in dit studentenhuis een algemene router waarop iedereen is aangesloten. Dit is neit via een vaste lijn, maar via dit ding

quote:
U zoekt een goed alternatief voor draadloos, maar u wilt geen kabels trekken? Zoek niet verder! Met deze Devolo starterkit duo verbindt u uw pc's via het stopcontact. U kunt uw pc aansluiten via usb of netwerkkabel en u hoeft niets te installeren. Makkelijker kan niet!
Maar nu wil ik dus een echt draadloos netwerk, zodat ik met m'n laptop gewoon op de bank kan zitten en niet dat ding erbij moet halen.

Dus ik dacht ik sluit de netwerk kabel van de microlink Dlan aan op m'n speedtouch router/modem en die sluit ik weer aan met een netwerkkabel op m'n PC.
Maar als ik dat doe werkt het internet dus niet .

Het idee was dan om later via een andere netwerkkabel m'n wirelessmodem erop aan te sluiten. Maar dit werkt al niet.
Hoe kan dit, help .

Dit ding is trouwens 14mb p/s hoe traag is dat? .
pi_46556099
waarom zet je niet gewoon bij je router een hubje neer. Dat kost 15 euro en dan kun je gewoon naast je gewone router een wireless router neergooien. Ben je overal vanaf.
pi_46556295
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:09 schreef luukskywalker het volgende:
waarom zet je niet gewoon bij je router een hubje neer. Dat kost 15 euro en dan kun je gewoon naast je gewone router een wireless router neergooien. Ben je overal vanaf.
Omdat ik 5 hoog woon en die router in het souterrain in de meterkast staan. Kabels trekken is ook geen optie.
pi_46556408
ja maar dan zet je toch gewoon naast de router dat hubje neer. In de meterkast dus. En daarnaast weer je wireless router. Dan staan dus je wireless router, je hubje en je normale router in de meterkast. Ben je overal meteen vanaf.

wordt misschien wel even proppen in de meterkast maar goed

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2007 13:20:38 ]
pi_46556496
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:19 schreef luukskywalker het volgende:
ja maar dan zet je toch gewoon naast de router dat hubje neer. In de meterkast dus. En daarnaast weer je wireless router. Dan staan dus je wireless router, je hubje en je normale router in de meterkast. Ben je overal meteen vanaf.
Ik weet niet of dat gaat werken, want het werkt hier heel raar.
Er wonen hier 9 mensen in het pand en die hebben allemaal zo'n elektra-internetverbinding. Hoe dat precies allemaal in de aansluiting beneden is geregeld weet ik niet. Ik heb daar ook geen verstand van.
pi_46556728
waarschijnlijk gaat er nu 1 draad van de normale router naar zo'n rare blauwe stekker
als je die eruit haalt en naast de wireless router in de hub prikt. Dan kun je daarna weer een kabeltje terug naar dat rare blauwe stekkertje sturen.

Kzal het uittekenen:

Oud:

Nieuw:

Paint 4 life!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2007 13:31:21 ]
  donderdag 22 februari 2007 @ 13:35:37 #7
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_46556897
Ik vermoed dat het probleem is dat je een router wilt aansluiten. Kan je het ding als switch instellen?

[edit]
Volgens mij zit er in je SpeedTouch ook een DHCP server (systeem dat netwerkadresen uitdeelt). Uit mijn hoofd is dat in de 10... range terwijl de andere router mogelijk een adres verwacht in de 192.168.. range.

Kijk eens in de webinterface van de speedtouch of je de DHCP server aanstaat? In dat geval uitzetten zodat je weer een netwerkadres krijgt van de 'centrale router'
pi_46556911
jij krijg boven die blauwe stekker, stop daar een kabeltje in naar die Wireless router.
Je heb dan op je eigen kamer / verdieping de wireless verbinding en eventueel een kabel verbinding.

Het beste is dan wel om de kabel in LAN 1-4 te doen, en niet in WAN
Daarnaast de DHCP uitschakelen een een static IP geven aan die router.

Werkt heerlijk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_46556919
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:30 schreef luukskywalker het volgende:
waarschijnlijk gaat er nu 1 draad van de normale router naar zo'n rare blauwe stekker
als je die eruit haalt en naast de wireless router in de hub prikt. Dan kun je daarna weer een kabeltje terug naar dat rare blauwe stekkertje sturen.

Kzal het uittekenen:

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

Paint 4 life!!!
Die blauwe stekkers heeft iedereen op de kamer. Die zorgen er op de een of andere manier voor dat het signaal uiteindelijk beneden in die kast uitkomen en daar staat waarschijnlijk de router.

Ik denk niet dat ik daar zomaar wat tussen kan zetten, er zit namelijk een heel huis aan vast.
pi_46557027

Zo wil ik het hebben, of dit is mijn idee er van.

Maar nu valt de verbinding weg zodra ik de kabel van de blauwestekker in de router doe en de router verbind met m'n PC.
pi_46557131
Je moet die router dan instellen als bridge, beste wat je dus kan doen, is gewoon dhcp daarom uitzetten en dan automatic ip geven.

Volgens mij krijg jij een IP vanuit beneden de router, dus jou router heb je niet nodig, die kan je dus eigenlijk makkelijk laten vervallen door de kabel van je stekker in de LAN te stoppen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_46557223
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:43 schreef Chinless het volgende:
Je moet die router dan instellen als bridge, beste wat je dus kan doen, is gewoon dhcp daarom uitzetten en dan automatic ip geven.

Volgens mij krijg jij een IP vanuit beneden de router, dus jou router heb je niet nodig, die kan je dus eigenlijk makkelijk laten vervallen door de kabel van je stekker in de LAN te stoppen
De LAN? Je bedoelt gelijk in de PC?
Als ik dat doe heb ik geen kabel meer voor mijn wireless
pi_46562854

Zou dat DSL er iets mee te maken hebben?

Ik ben inmiddels 'zo ver' gekomen dat ik de router beneden inkom en als ik m'n router daartussen in sluit kan ik die router binnenkomen. Verder kom ik niet
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:44:31 #14
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46563005
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:46 schreef VoreG het volgende:

[..]

De LAN? Je bedoelt gelijk in de PC?
Als ik dat doe heb ik geen kabel meer voor mijn wireless
Das logisch he geen draden bij je wireless

Maar wat hij bedoelt... je stop een kabel van dat blauwe ding in je wireless router (deze stel je in als bridge) en klaar.
Das alles
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:45:25 #15
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46563044
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:40 schreef VoreG het volgende:
[afbeelding]

Zou dat DSL er iets mee te maken hebben?

Ik ben inmiddels 'zo ver' gekomen dat ik de router beneden inkom en als ik m'n router daartussen in sluit kan ik die router binnenkomen. Verder kom ik niet
die kruis bij DSL.... is dat van de router beneden ? of jou router?
pi_46563374
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:44 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Das logisch he geen draden bij je wireless

Maar wat hij bedoelt... je stop een kabel van dat blauwe ding in je wireless router (deze stel je in als bridge) en klaar.
Das alles
Ja maar dan heeft mijn PC geen verbinding.

Ik wil namelijk m'n router gebruiken om EN m'n PC van internet te voorzien EN een kabel naar m'n wirelessrouter.
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:45 schreef appelsientje het volgende:

[..]

die kruis bij DSL.... is dat van de router beneden ? of jou router?
Die van mij.
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:56:14 #17
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46563509
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:53 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ja maar dan heeft mijn PC geen verbinding.

Ik wil namelijk m'n router gebruiken om EN m'n PC van internet te voorzien EN een kabel naar m'n wirelessrouter.
[..]
oooooo oke
quote:
Die van mij
Hmm dat betekent dat jou router dus geen contact heeft beneden... maar tja jou router moet eigenlijk als een hub gaan fungeren en dat is alles.

Maar het is mij niet duidelijk... wat is dat blauwe ding? een netwerk doorgeef luik
pi_46563963
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:56 schreef appelsientje het volgende:

[..]

oooooo oke
[..]

Hmm dat betekent dat jou router dus geen contact heeft beneden... maar tja jou router moet eigenlijk als een hub gaan fungeren en dat is alles.

Maar het is mij niet duidelijk... wat is dat blauwe ding? een netwerk doorgeef luik
Dat blauwe ding zorgt voor de internetverbinding via het elektriciteitsnet. Hoe het werkt weet ik niet, maar ik kan overal in huis de stekker erin pluggen en de laptop eraan hangen .
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:11:37 #19
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46564094
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:07 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat blauwe ding zorgt voor de internetverbinding via het elektriciteitsnet. Hoe het werkt weet ik niet, maar ik kan overal in huis de stekker erin pluggen en de laptop eraan hangen .
oke duidelijk verhaal
Dan laat je een kabel lopen naar je 'router/wireless' en dan 1 kabel naar je PC en draadloos is voor de laptop...
Je moet alleen je router/wireless instellen dat hij niet als router maar als hub fungeert.. dat is alles

-
oja dat had je al getekend
Hehe
pi_46564210
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:11 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Je moet alleen je router/wireless instellen dat hij niet als router maar als hub fungeert.. dat is alles
Hoe doe ik dat?
En waarom doet hij het nu dan niet als ik gewoon de kabels eraan hang?
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:07:29 #21
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46565904
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:14 schreef VoreG het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat?
En waarom doet hij het nu dan niet als ik gewoon de kabels eraan hang?
Hij doet het niet omdat hij waarschijnlijk als router is ingesteld... en hij moet als het ware als een hub zijn ingesteld. Nu ken ik gelukkig niet alle routers ... maar waarschijnlijk kan je hem instellen als bridge.. maar dan moet je ff in de handleiding kijken.
pi_46566348
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:07 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Hij doet het niet omdat hij waarschijnlijk als router is ingesteld... en hij moet als het ware als een hub zijn ingesteld. Nu ken ik gelukkig niet alle routers ... maar waarschijnlijk kan je hem instellen als bridge.. maar dan moet je ff in de handleiding kijken.
Ik heb geen handleiding . Het gaat om een Speedtouch 510i.
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:26:31 #23
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46566581
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:19 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik heb geen handleiding . Het gaat om een Speedtouch 510i.
A die ken ik wel...
pfff 510i is voor ISDN ADSL
Ik zou zo ff niet weten hoe je die moet instellen... ik moet zeker nu op zoek gaan voor je
pi_46566661
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:26 schreef appelsientje het volgende:

[..]

A die ken ik wel...
pfff 510i is voor ISDN ADSL
Ik zou zo ff niet weten hoe je die moet instellen... ik moet zeker nu op zoek gaan voor je
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:31:03 #25
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46566742
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:28 schreef VoreG het volgende:

[..]

*zucht*
Ik zal ff kijken.. maar ik weet echt niks meer van die modem.... misschien dat er andere mensen zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')