Maar nu wil ik dus een echt draadloos netwerk, zodat ik met m'n laptop gewoon op de bank kan zitten en niet dat ding erbij moet halen.quote:U zoekt een goed alternatief voor draadloos, maar u wilt geen kabels trekken? Zoek niet verder! Met deze Devolo starterkit duo verbindt u uw pc's via het stopcontact. U kunt uw pc aansluiten via usb of netwerkkabel en u hoeft niets te installeren. Makkelijker kan niet!
Omdat ik 5 hoog woon en die router in het souterrain in de meterkast staan. Kabels trekken is ook geen optie.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:09 schreef luukskywalker het volgende:
waarom zet je niet gewoon bij je router een hubje neer. Dat kost 15 euro en dan kun je gewoon naast je gewone router een wireless router neergooien. Ben je overal vanaf.
Ik weet niet of dat gaat werken, want het werkt hier heel raar.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:19 schreef luukskywalker het volgende:
ja maar dan zet je toch gewoon naast de router dat hubje neer. In de meterkast dus. En daarnaast weer je wireless router. Dan staan dus je wireless router, je hubje en je normale router in de meterkast. Ben je overal meteen vanaf.
Die blauwe stekkers heeft iedereen op de kamer. Die zorgen er op de een of andere manier voor dat het signaal uiteindelijk beneden in die kast uitkomen en daar staat waarschijnlijk de router.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:30 schreef luukskywalker het volgende:
waarschijnlijk gaat er nu 1 draad van de normale router naar zo'n rare blauwe stekker
als je die eruit haalt en naast de wireless router in de hub prikt. Dan kun je daarna weer een kabeltje terug naar dat rare blauwe stekkertje sturen.
Kzal het uittekenen:
Oud:
[afbeelding]
Nieuw:
[afbeelding]
Paint 4 life!!!
De LAN? Je bedoelt gelijk in de PC?quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:43 schreef Chinless het volgende:
Je moet die router dan instellen als bridge, beste wat je dus kan doen, is gewoon dhcp daarom uitzetten en dan automatic ip geven.
Volgens mij krijg jij een IP vanuit beneden de router, dus jou router heb je niet nodig, die kan je dus eigenlijk makkelijk laten vervallen door de kabel van je stekker in de LAN te stoppen
Das logisch hequote:Op donderdag 22 februari 2007 13:46 schreef VoreG het volgende:
[..]
De LAN? Je bedoelt gelijk in de PC?
Als ik dat doe heb ik geen kabel meer voor mijn wireless
die kruis bij DSL.... is dat van de router beneden ? of jou router?quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:40 schreef VoreG het volgende:
[afbeelding]
Zou dat DSL er iets mee te maken hebben?
Ik ben inmiddels 'zo ver' gekomen dat ik de router beneden inkom en als ik m'n router daartussen in sluit kan ik die router binnenkomen. Verder kom ik niet
Ja maar dan heeft mijn PC geen verbinding.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:44 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Das logisch hegeen draden bij je wireless
Maar wat hij bedoelt... je stop een kabel van dat blauwe ding in je wireless router (deze stel je in als bridge) en klaar.
Das alles
Die van mij.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:45 schreef appelsientje het volgende:
[..]
die kruis bij DSL.... is dat van de router beneden ? of jou router?
oooooo okequote:Op donderdag 22 februari 2007 16:53 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ja maar dan heeft mijn PC geen verbinding.
Ik wil namelijk m'n router gebruiken om EN m'n PC van internet te voorzien EN een kabel naar m'n wirelessrouter.
[..]
Hmm dat betekent dat jou router dus geen contact heeft beneden... maar tja jou router moet eigenlijk als een hub gaan fungeren en dat is alles.quote:Die van mij
Dat blauwe ding zorgt voor de internetverbinding via het elektriciteitsnet. Hoe het werkt weet ik niet, maar ik kan overal in huis de stekker erin pluggen en de laptop eraan hangenquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:56 schreef appelsientje het volgende:
[..]
oooooo oke
[..]
Hmm dat betekent dat jou router dus geen contact heeft beneden... maar tja jou router moet eigenlijk als een hub gaan fungeren en dat is alles.
Maar het is mij niet duidelijk... wat is dat blauwe ding? een netwerk doorgeef luik
oke duidelijk verhaalquote:Op donderdag 22 februari 2007 17:07 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat blauwe ding zorgt voor de internetverbinding via het elektriciteitsnet. Hoe het werkt weet ik niet, maar ik kan overal in huis de stekker erin pluggen en de laptop eraan hangen.
Hoe doe ik dat?quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:11 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Je moet alleen je router/wireless instellen dat hij niet als router maar als hub fungeert.. dat is alles
Hij doet het niet omdat hij waarschijnlijk als router is ingesteld... en hij moet als het ware als een hub zijn ingesteld. Nu ken ik gelukkig niet alle routers ... maar waarschijnlijk kan je hem instellen als bridge.. maar dan moet je ff in de handleiding kijken.quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:14 schreef VoreG het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat?
En waarom doet hij het nu dan niet als ik gewoon de kabels eraan hang?
Ik heb geen handleidingquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:07 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hij doet het niet omdat hij waarschijnlijk als router is ingesteld... en hij moet als het ware als een hub zijn ingesteld. Nu ken ik gelukkig niet alle routers ... maar waarschijnlijk kan je hem instellen als bridge.. maar dan moet je ff in de handleiding kijken.
A die ken ik wel...quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:19 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik heb geen handleiding. Het gaat om een Speedtouch 510i.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:26 schreef appelsientje het volgende:
[..]
A die ken ik wel...
pfff 510i is voor ISDN ADSL
Ik zou zo ff niet weten hoe je die moet instellen... ik moet zeker nu op zoek gaan voor je
*zucht*quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |