abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46550276
Weet iemand hier toevallig wat de etiquette is voor beltijden? Dus tussen welk en welk tijdstip je gebeld mag worden? Er staat mij iets bij van tussen tien en tien, maar zeker weten doe ik het niet.
Weet je het niet maar wil je toch posten, deel dan gelijk even mee wat jíj normale tijden vindt om gebeld te worden...

Dit overigens omdat ons gisteren beloofd was dat we na 8 uur 's avonds gebeld zouden worden...En we om kwart voor 12 's nachts wakkergebeld werden (en dan schiet ik meestal in de paniek, omdat als iemand 's nachts belt het vaak is dat er iets ernstigs aan de hand is met familieleden oid)
I had a signature once. It was awful.
pi_46550345
Na 10 uur bellen is links maar kan bij sommige mensen. En vanaf 7 uur sochtends gebeld worden vind ik geen probleem, iets eerder mag ook wel.
pi_46550381
Dat laatste is ook de reden waarom er na een bepaalde tijd niet meer gebeld wordt. Je schrikt je rot als op dat tijdstip de telefoon gaat! Wie weet is er iets met opa, oma of met een van je ouders? Je staat al te flippen voor je hebt opgenomen bij wijze van spreken.

Over het algemeen geldt dat je belt als het gepast is. Dus niet tijdens ontbijt (voor 10 uur), lunch (tussen 12.00 en 13.30) en tijdens het avondeten (tussen 17.00 en 19.00). Maar goed, we leven nu in en maatschappij dat zoiets niet echt meer klopt. Immers, rond die tijden zitten de meesten van ons op 't werk.

22.00 is een goede 'eind tijd' voor 't gemiddelde gezin. Kinderen op bed, ouders gaan er ook niet te laat in omdat ze er weer vrouw uit moeten etc.

Bij jongeren kan 't nog wel wat later. Die blijven over 't algemeen immers langer op. Hun ritme is (vaak) anders dan dat van een gesetteld gezin.
Het ligt er dus een beetje aan wie je belt.
(Un)masking for the greater good.
pi_46550465
Als ik om 2 uur snachts gebeld wordt dan denk ik niet dat in 1x me hele familie verongelukt is ofzo :p . Ik werd een tijde terug gebeld om 3 uur snachts, rustig opgestaan en in mijn beeste Afrikaans gezegt dat ie op moest rotten zo laat in de nacht .
pi_46550669
Tussen 8 uur 's morgens en 10 uur 's avonds vind ik prima. Daarbuiten alleen in noodgevallen en als het geen noodgeval is: "Bel later maar terug". En tijdens het eten neem ik niet op, per definitie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_46550744
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:26 schreef Natalie het volgende:
Bij jongeren kan 't nog wel wat later. Die blijven over 't algemeen immers langer op. Hun ritme is (vaak) anders dan dat van een gesetteld gezin.
Het ligt er dus een beetje aan wie je belt.
Mij krijg je vanaf 22:00 niet meer aan de telefoon hoor, dan lig ik al op bed.

Ik heb tussen 10:00 en 22:00 zijn de fatsoenstijden om te bellen geleerd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46550787
Vanaf 9 tot 20.00 vind ik een normaal tijdstip voor de "hoe gaat het" belletjes. Dan nog liever na 10.00 omdat het s'morgens best druk is met 2 nog niet schoolgaande kinderen.
Voor de belangrijkere belletjes vind ik tot 22.00 ook nog wel te doen. Alles na 22.00 vraag ik me standaard al af wie belt er nu op zo'n laat tijdstip???? Meestal is het dan mijn zwager met onzin belletjes en dat vind ik dan wel vervelend of het is familie die computer problemen hebben en even om advies vragen hoe ze iets kunnen oplossen. Maar dat laatste gebeurd niet zo vaak en is ook alleen als de pc voor werk echt op dat moment gebruikt zou moeten worden.
pi_46550918
Zeer dringende en belangrijke telefoontjes mogen bij mij uiteraard 24 uur per dag. De rest moet echt voor 22:00 bellen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 22 februari 2007 @ 09:57:05 #9
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_46550942
Of je wilt iemand vragen om nog even een biertje te drinken; dat mag ook 24/7.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_46550952
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mij krijg je vanaf 22:00 niet meer aan de telefoon hoor, dan lig ik al op bed.

Ik heb tussen 10:00 en 22:00 zijn de fatsoenstijden om te bellen geleerd.
Met jongeren doelde ik in 't bijzonder op mensen in de leeftijd 17 - 26. Wie weet had ik het moeten specificeren.
Ik ben 27, maar mij krijgen ze ook niet meer aan de telefoon na 22.00. Voor een gezellig babbeltje moeten ze echt eerder bellen. Om 22.00 ligt in plat. Heb m'n rust hard nodig.
(Un)masking for the greater good.
pi_46551007
10:00 tot 22:00 is mij geleerd.
Tussen 1:00 en 7:00 vind ik het echt vervelend worden.
Zoek een tussenweg, en kijk wie je belt.
pi_46551042
UItgezonderd van de 10-22-regel zijn natuurlijk de mensen die op dat moment wéten dat ik klaarwakker ben. (als ik op msn zit, op fok of moet werken oid)
pi_46551045
etiquette doe je op flesse

als ik des avonds laat na 22.00 uur nog word gebeld, vraag ik me niet af wie het kan zijn hoor.., het is toch heel normaal dat je gebeld word als je nog wakker bent..
dus als mensen weten dat je nog wakker bent, kun je gebeld worden.
als mensen weten dat je slaapt, dan niet, maar dan zal het ook wel ernstig zijn.., meestal
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:08:02 #14
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_46551147
Ik houd sowieso niet van die telefonische meuk, spam per mail krijg ik al zat binnen, dus liever helemaal niet.

Mochten ze toch bellen, mag dat ná etenstijd (19u) tot 21u. Overdag ben ik er toch niet, dan mogen ze van mij ook wel bellen.
pi_46551164
Omdat ik veel te hulpvaardig ben kunnen mensen mij altijd bellen.
Voor mijn werk moet ik 24 uur per dag mijn telefoon aanhebben,ook snachts voor het geval dat inbraakalarm afgaat.
Dus als die snachts gaat is het meestal erg,familie of niet.
Prive ligt het iets anders,ik heb een bloedhekel aan als er onverwacht aan mijn voordeur word gebeld (je kunt dus niet mensen afwimpelen wanneer je bv niet aangekleed bent),en op mijn vaste telefoon had ik jaren last ervan dat dronken cafegasten een telefoonnummer prikten en mij lastig vielen,die is dus de deur uit.
pi_46552208
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:08 schreef dborhem het volgende:
Omdat ik veel te hulpvaardig ben kunnen mensen mij altijd bellen.
Voor mijn werk moet ik 24 uur per dag mijn telefoon aanhebben,ook snachts voor het geval dat inbraakalarm afgaat.
Dus als die snachts gaat is het meestal erg,familie of niet.
Prive ligt het iets anders,ik heb een bloedhekel aan als er onverwacht aan mijn voordeur word gebeld (je kunt dus niet mensen afwimpelen wanneer je bv niet aangekleed bent),en op mijn vaste telefoon had ik jaren last ervan dat dronken cafegasten een telefoonnummer prikten en mij lastig vielen,die is dus de deur uit.
Hehe, ik word soms ook voor werk uit m'n mand gebeld.
Redelijk kut, maar ik vraag er op zo'n moment dan ook schofterig veel geld voor.
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:27:49 #17
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_46553275
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Zeer dringende en belangrijke telefoontjes mogen bij mij uiteraard 24 uur per dag. De rest moet echt voor 22:00 bellen.
dat wel ongeveer... Zelf bel ik ook niet meer na 22:00
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_46561934
Na 22 uur bel ik gewone mensen over het algemeen niet
en voor 9 uur 's ochtends bel ik ze ook niet, op zondag niet voor 12 uur

Maar mn baas belt mij 24/7 en andersom ook
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:16:40 #19
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46562071
10-10 is de regel inderdaad, zondag pas na 12en.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:24:24 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_46606577
Mij mag je 24/7 bellen, afhankelijk van de beller bepaal ik of ik opneem. Verborgen nummers kunnen bij over het algemeen de pot op.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')