abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46490867
Ja, ik ben weer eens hees. Het kan heel snel opkomen, ik heb nu maar een hint van verkoudheid. Of eigenlijk: ik ben hees, dus ik zal wel verkouden zijn.

Het komt en gaat, maar ik ben nu een week voor het overgrote deel superhees.

Leuk hoor, genoeg humor mogelijk, maar ik ben het beu. De huisarts zei toen al eens dat het niet echt ernstig is, en pas als het lang duurt dat ik dan maar moest bellen.

Mijn vraag is eigenlijk: moet ik nou écht de hele dag mijn mond houden? Ik bedoel, ik sta heus geen lezingen te houden, maar ik mag bijkans niet eens meer iets vragen of zeggen van mijn omgeving.

Kan het nou echt zo kwaad om te praten/fluisteren?
pi_46491150
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:04 schreef jack4ya het volgende:
Ja, ik ben weer eens hees. Het kan heel snel opkomen, ik heb nu maar een hint van verkoudheid. Of eigenlijk: ik ben hees, dus ik zal wel verkouden zijn.

Het komt en gaat, maar ik ben nu een week voor het overgrote deel superhees.

Leuk hoor, genoeg humor mogelijk, maar ik ben het beu. De huisarts zei toen al eens dat het niet echt ernstig is, en pas als het lang duurt dat ik dan maar moest bellen.

Mijn vraag is eigenlijk: moet ik nou écht de hele dag mijn mond houden? Ik bedoel, ik sta heus geen lezingen te houden, maar ik mag bijkans niet eens meer iets vragen of zeggen van mijn omgeving.

Kan het nou echt zo kwaad om te praten/fluisteren?
Fluisteren is moeilijk maar beperk het praten zoveel mogelijk. Ik heb het al 4 weken en elke keer als het bijna over is maak ik de fout weer om veel te praten en ben ik weer terug bij af. Sporten schijnt ook niet te kunnen omdat je dan diep ademhaalt...gaat het ook van naar de donder. Rustig blijven zitten en zo weinig mogelijk doen is het advies.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_46491189
wtf ik ben nog nooit hees geweest
pi_46491386
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:14 schreef erikkll het volgende:
wtf ik ben nog nooit hees geweest
Ja dat riep ik ook ooit. Ja, echt!
Nou dát heb ik geweten.
pi_46491442
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:13 schreef wonko het volgende:

[..]

Fluisteren is moeilijk maar beperk het praten zoveel mogelijk. Ik heb het al 4 weken en elke keer als het bijna over is maak ik de fout weer om veel te praten en ben ik weer terug bij af. Sporten schijnt ook niet te kunnen omdat je dan diep ademhaalt...gaat het ook van naar de donder. Rustig blijven zitten en zo weinig mogelijk doen is het advies.
4 weken? Neeeeee!
En iets met ezel en steen enzo...

Maar wat versta jij onder veel praten? Af en toe wat vragen/zeggen of de kroeg vermaken met je beste verhalen?
pi_46491564
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:21 schreef jack4ya het volgende:

[..]

4 weken? Neeeeee!

Maar wat versta jij onder veel praten? Af en toe wat vragen/zeggen of de kroeg vermaken met je beste verhalen?
denk meer in de zin van: 1 cola graag. en dat was je kroegpleziertje. gewoon stil stil. zo min mogelijk fluisteren en al helemaal niet praten
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_46491729
fuck
pi_46491940
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:21 schreef jack4ya het volgende:

[..]

4 weken? Neeeeee!

Geloof me...een ezel ben je gauw hiermee...vooral als je al twee weken je bek houdt en het lijkt over te zijn...
pi_46492004
Ik zou voor de zekerheid ook niet al te veel op Fok tikken je weet maar nooit!
pi_46492024
Zoveel mogelijk niet proberen te praten.
Met fluisteren belast je de stembanden vaak meer dan als je gewoon praat.. Dus als je wat zegt, kan je beter gewoon praten!

Succes ermee he!
pi_46492318
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:42 schreef Mayla het volgende:
Zoveel mogelijk niet proberen te praten.
Met fluisteren belast je de stembanden vaak meer dan als je gewoon praat.. Dus als je wat zegt, kan je beter gewoon praten!

Succes ermee he!
Thnx...maar met gewoon praten komt er dus echt alleen af en toe een klank uit, ipv een zin.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand zou zeggen, gewoon zo veel mogelijk stil houden, maar als je iets wilt zeggen dan kan dat heel af en toe wel.

Bovendien is het eigenlijk onmogelijk om te werken (ook al hoef ik niet veel te lullen) of te 'leven' in alledag zonder ook maar iets te mogen zeggen.

Ik begin er op het moment een beetje een emo dip van te krijgen...

Ja, noem me een huilie, I don't care Vind het gewoon echt niet grappig meer.
pi_46494041
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Thnx...maar met gewoon praten komt er dus echt alleen af en toe een klank uit, ipv een zin.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand zou zeggen, gewoon zo veel mogelijk stil houden, maar als je iets wilt zeggen dan kan dat heel af en toe wel.

Bovendien is het eigenlijk onmogelijk om te werken (ook al hoef ik niet veel te lullen) of te 'leven' in alledag zonder ook maar iets te mogen zeggen.

Ik begin er op het moment een beetje een emo dip van te krijgen...

Ja, noem me een huilie, I don't care Vind het gewoon echt niet grappig meer.
Geloof mij...het leven gaat door.
pi_46494401
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:33 schreef wonko het volgende:

[..]

Geloof mij...het leven gaat door.
Tuurlijk, ik kan het wel relativeren, maar ik vind het echt heel naar dat ik me niet eens normaal kan uiten.
Sorry hoor, maar hoe jij 4 weken niet kan praten snap ik echt niet? Je hoeft nooooi twat te vragen, te bantwoorden oid?

Ik vind het ronduit frustrerend
pi_46495700
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:43 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik kan het wel relativeren, maar ik vind het echt heel naar dat ik me niet eens normaal kan uiten.
Sorry hoor, maar hoe jij 4 weken niet kan praten snap ik echt niet? Je hoeft nooooi twat te vragen, te bantwoorden oid?

een oplossing, pen en blokje papier altijd bij je hebben, kan je gewoon dingen vragen en zo.
pi_46498437
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:43 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het al 4 weken duurt...omdat ik mijn bek misschien niet dicht kan houden? Het is overigens niet de eerste keer....de afgelopen 10 jaar heb ik het bijna elk jaar wel een keer....het langste duurde het 9 maanden. Toen hield ik er echt geen rekening mee...de rekening daarvoor wordt mij nu nog gepresenteerd. Dit in de vorm van zwakke stembanden die bij het minste beetje kou of overbelasting naar de donder gaan. Denk daar maar aan als je de neiging krijgt om toch te gaan ouwehoeren.
pi_46499736
Aaah okay, Wonko, het drong idd niet door denk ik. Ik moet ook zeggen dat ik het ieder jaar wel heb, meestal een week, soms 2. Soms een paar dagen, alsof het een tussendoortje betreft.

Meestal doe ik wel rustiger aan. Maar je begrijpt denk ik als de beste dat 100% je mond houden eigenlijk onmogelijk is. Dat van die negen maanden vind ik wel heel lang. Wel naar de arts geweest neem ik aan. Niet dat het veel uitmaakt, als een dokter tegen je zegt dat je je mond moet houden lukt dat net zo min als je het tegen jezelf zou zeggen.

Thnx anyway...

Groeten van stille Willy
pi_46557700
Dude, nu wil ik je geen angsten aanjagen ofzo, maar hoe lang heb je dit ?
Laat voor de zekerheid even foto's maken!

En kennis van mij liep zo ook maanden met heesheid klachten. Huisarts zei steeds dat er niets aan de hand was en dat het wel over ging, na een maandje of 6 a 7 heeft ze na LANG aandringen toch maar een verwijskaart naar het ziekenhuis gekregen.

Foto's laten maken, uitslag: keel en longkanker
pi_46557885
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:02 schreef Madshark het volgende:

En kennis van mij liep zo ook maanden met heesheid klachten. Huisarts zei steeds dat er niets aan de hand was en dat het wel over ging, na een maandje of 6 a 7 heeft ze na LANG aandringen toch maar een verwijskaart naar het ziekenhuis gekregen.

dan zal ze als eerste de longkanker hebben gekregen, want keelkanker komt bijna nooit voor bij vrouwen, en al helemaal niet bij jonge personen. en voor een beetje heesheid ga ik ech tniet naar de huisarts, pas als het een maand duurt wil ik wel er wel heen maar anders gewoon niet praten punt.
pi_46557918
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:02 schreef Madshark het volgende:

Deze Dudette is niet bang hoor, ik heb het ieder jaar een paar keer, de ene keer langer, de andere keer korter. Overgehouden van een flinke griep ooit.

Gaat inmiddels weer beter

(maar bedankt voor de bezorgdheid)
pi_46558653
Ik heb ook snel last van heesheid. Bij mij komt het doordat mijn stembanden niet goed aansluiten. hierdoor krijg je irritaties en bobbeltjes op je stembanden.
Het is erg belangrijk dat je je stembanden zoveel mogelijk rust gunt. Ik heb meestal een schrijfblokje mee, als ik m'n stem helemaal kwijt ben. Je zou je eens door kunnen laten verwijzen naar de KNO arts. die kan zien of je bobbeltjes op je stembanden hebt (irritatie), en of je daarvoor misschien logopedie of een operatie nodig hebt.
Als je heesheid zo vaak en heftig terugkomt, en je verwaarloost het, kan het zijn dat je je stem definitief kwijtraakt. Ik zou het dus wel serieus nemen als ik jou was.
pi_46561206
KNO arts lijkt mij ook een goede stap om te zetten. Je kan toch maar gewoon beter weten of er niet iets (irritatie, poliepje ofzo) zit? Heel vaak of lang hees zijn is niet normaal.
pi_46571163
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:53 schreef octopussy het volgende:
KNO arts lijkt mij ook een goede stap om te zetten. Je kan toch maar gewoon beter weten of er niet iets (irritatie, poliepje ofzo) zit? Heel vaak of lang hees zijn is niet normaal.
Ik ben al een paar keer naar de KNO arts gegaan maar deze heeft niets anders geconstateerd dan opgezwollen en geirriteerde stembanden. Bij mij komt het vaak terug tijdens periode van kou en overbelasting. Nu zit ik dagen thuis mijn bek te houden maar schiet het niet op.
Dus ga ik zo snel mogelijk maar weer naar de KNO...kijken of die nu wel wat kan vinden.
pi_46571363
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:32 schreef wonko het volgende:

[..]

Ik ben al een paar keer naar de KNO arts gegaan maar deze heeft niets anders geconstateerd dan opgezwollen en geirriteerde stembanden. Bij mij komt het vaak terug tijdens periode van kou en overbelasting. Nu zit ik dagen thuis mijn bek te houden maar schiet het niet op.
Dus ga ik zo snel mogelijk maar weer naar de KNO...kijken of die nu wel wat kan vinden.
Laat maar weten Wonko, ben wel benieuwd, want ik vind dat jij het echt heftig hebt.

Bij mij begint het echt te beteren.
Ben ik net op tijd weer beter voordat ik naar India ga..
en daar zal een rauwe stem van de smog kan krijgen
pi_46571588
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:37 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Laat maar weten Wonko, ben wel benieuwd, want ik vind dat jij het echt heftig hebt.

Bij mij begint het echt te beteren.
Ben ik net op tijd weer beter voordat ik naar India ga..
en daar zal een rauwe stem van de smog kan krijgen
Bij mij doet de airco in het vliegtuig altijd wonderen...alleen dan negatief...binnen een paar uur alles naar de kloten als het wat gevoeliger is....zoals aan het einde van de vakantie en de stem is wat rauw van het feesten. Heen heb ik vaak last van een enorm droge strot door die airco....soms gaat het goed.
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 april 2007 @ 20:41:45 #25
22592 crew  Ole
pi_48717769
Even kick dan maar..

Heb er sinds een paar jaar paar keer per jaar last van. Deze keer na griep/ later verkouden/ zwaar weekend en kriebelhoest

Maar goed, moet morgen eik 3 keer 1,5 uur lesgeven. Verder voel ik me niet heel erg ziek of zo, maar praten is zwaar vermoeiend

Pfffff... en als ik me ziek meld krijg ik daar weer gezeik over.. Iemand toch een gouden tip???
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')