abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_46489720
Hallo,

Ik wil een Renault Espace kopen, vanaf bouwjaar 1992 met de 2.0 16v of 2.0 turbo motor.
Om me heen zijn de meningen nogal verdeeld. De een roept dat er alleen maar problemen zijn met de elctronica, de ander met de motor.
Kan zo snel geen Espace club o.i.d. vinden op het Internet.

Heeft iemand ervaringen met deze auto's?
pi_46490154
Het enige wat ik weet is dat je er gigantisch veel in kwijt kan, maar daar ben jij niet mee geholpen natuurlijk
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
pi_46490209
Dat is net de ene auto van renault die niet of nauwelijks problemen kent.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:58:06 #4
120135 JohnnyBe
1,2,3,5,8,13...
pi_46490600
Ik heb 5 jaar bij Renault gewerkt, van 98 tot 03 en mijn bevindingen: die 2.0 turbo motor moet je echt niet nemen, al die turbo's draaien stuk door combi van slechte koeling en smering, hebben ze nu nog steeds last van trouwens.
Die 16 klapper motoren zijn prima, let altijd wel goed op de distributie riem en het onderhoud. Waterpompen zijn ook een zwak punt (althans, bij de garage waar ik werkte).
Verder gewoon een goeie auto voor weinig geld!
Ja lachen joh
pi_46491397
Oke', ik begrijp uit je post dat ik geen turbo-versie moet hebben.
Je hebt geen ervaringen met de lectronica begrijp ik uit je post. Sommigen vertellen hele verhalen over defecte sensoren, kapotte boordcomputer etc. Dit is een nogal belangrijk punt omdat volgens mij de Espace nogal afhankelijk is van de electronica, gezien dat bijna alles electronisch bendient/aangestuurd wordt.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:26:20 #6
120135 JohnnyBe
1,2,3,5,8,13...
pi_46491580
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:20 schreef tjrep het volgende:
Oke', ik begrijp uit je post dat ik geen turbo-versie moet hebben.
Je hebt geen ervaringen met de lectronica begrijp ik uit je post. Sommigen vertellen hele verhalen over defecte sensoren, kapotte boordcomputer etc. Dit is een nogal belangrijk punt omdat volgens mij de Espace nogal afhankelijk is van de electronica, gezien dat bijna alles electronisch bendient/aangestuurd wordt.
Mwaaah, niet meer dan anders. Hahaa, daar heb je wel wat aan he?! Nee Franse auto's zijn electronisch nooit de meest betrouwbare geweest eerlijk gezegd. Een boordcomputer wil wel eens stuk gaan, maar dat is niet erg, die verschaft alleen maar informatie voor de bestuurder, niet voor de auto zelf.
Verder wil de lambda sonde nog wel eens stuk gaan, zonder heel technisch in detail te treden is dit ook niet heel verschrikkelijk, ik geloof dat je op de sloop voor een tientje zo'n ding haalt.

En dan blijft het ook nog es een feit dat je gewoon een miskoop kunt doen of een auto koopt waar je nooit wat mee hebt.
Ik zeg: zorg er in ieder geval voor dat je een auto koopt die goed is onderhouden, het liefst bij 1 garage, dan kan het nooit echt heel erg mis gaan.
Ja lachen joh
pi_46492940
Thanks, was al van plan via een garage te kopen. Ken je deze [url=http://www.autobedrijfschepers.nl ]www.autobedrijfschepers.nl [/url]toevallig? Zij claimen Espace specialist te zijn en hebben op hun website zo'n 70 stuks Espace staan.
pi_46492994
Ging iets mis met de url, excuses, moet http://www.autobedrijfschepers.nl zijn.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:10:49 #9
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_46493087
Waterpompen vallen wel mee, mits je bij elke distributieriem wissel ook de pomp vervangt.

Koop vooral geen 6 pitter 24v, dan loop je leeg als je een riem gaat verwisselen!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_46494247
volgens mij loop je zowiezo al leeg op een 6 cylinder 24V (qua benzine dan).
goede tip overigens om ook de waterpomp te vervangen, bedankt, zal ik zeker onthouden.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:48:10 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_46494554
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:39 schreef tjrep het volgende:
volgens mij loop je zowiezo al leeg op een 6 cylinder 24V (qua benzine dan).
goede tip overigens om ook de waterpomp te vervangen, bedankt, zal ik zeker onthouden.
Is bij elke vrijwel elke 16v renault zo.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_46494938
wist ik niet, mijn laatste renault was een 2.0 8v Fuego, ongeveer 17 jaar geleden, daarna voornamelijk diesels gereden. wil nu echter wat luxe en zoals al in een vorige post opgemerkt heeft de espace dat volop. was alleen even geschrokken van alle negatieve berichten uit mijn omgeving en roep daarom even wat hulp in via het forum.
pi_46501149
Mijn pa rijdt Espace, al een jaar of 3. Op zich is ie zeer tevreden met de auto (hij rijdt op LPG), alleen als er wat mis is met de elektronica, dan is het wel een duur grapje. Bij de Espace schijnen problemen met de elektronica nogal vaak voor te komen. Dat is een Espace uit 2000 dacht ik. Ik moet zeggen: dit is toch wel een geweldige reisauto. Minder geschikt voor stadsverkeer met smalle straatjes, maar op de snelweg rijden is echt heel fijn met deze auto.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_46515908
me pa heeft een espace uit 2005 dacht ik,nog geen ton gelopen en hij heeft al zijn derde turbo... en ook electronica gekloot.Wat een bagger auto.
De automaat schakelt trouwens ook totaal niet lekker
pi_46522615
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 03:39 schreef OreO het volgende:
me pa heeft een espace uit 2005 dacht ik,nog geen ton gelopen en hij heeft al zijn derde turbo... en ook electronica gekloot.Wat een bagger auto.
De automaat schakelt trouwens ook totaal niet lekker
automaat stuk en al aan zijn 3e turbo bezig = aftrappen
kan niet anders.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:48:30 #16
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_46522815
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

automaat stuk en al aan zijn 3e turbo bezig = aftrappen
kan niet anders.
Hoeft zeker niet, er zijn meer problemen met turbo's en tiptronics bij de firma renault/peugeot.

Zo heb ik al eens mee mogen maken dat de nieuwe laguna 2.2 diesel ook diverso turbo's versleet binnen 100.000km, terwijl de eigenaar daarvoor een 318tds 400.000 km gereden heeft zonder noemenswaardige problemen. (terwijl bekend is dat het hier nogal eens fout kan gaan als er "getrapt" word.)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_46524651
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:48 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Hoeft zeker niet, er zijn meer problemen met turbo's en tiptronics bij de firma renault/peugeot.

Zo heb ik al eens mee mogen maken dat de nieuwe laguna 2.2 diesel ook diverso turbo's versleet binnen 100.000km, terwijl de eigenaar daarvoor een 318tds 400.000 km gereden heeft zonder noemenswaardige problemen. (terwijl bekend is dat het hier nogal eens fout kan gaan als er "getrapt" word.)
best spul dan
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_46527736
Maar als je al een turbo uitvoering hebt is deze toch redelijk eenvoudig te vervangen door een betere turbo (Garrett o.i.d). Oke, kost wel wat maar dan heb je wel een turbo
pi_46545405
die hadden ze de derde keer er ook in gezet,heeft trouwens ook meer vermogen erdoor
pi_46548211
laat ik het zo zeggen....
Ik heb in 2 weken tijd 2 van zulke auto's brandend op de vluchtstrook zien staan....
My opinion: IK zou m nooit kopen, doe mij maar een jap.
Signature verwijderd door FA
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:29:33 #21
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_46571017
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:38 schreef Driverrrr het volgende:
laat ik het zo zeggen....
Ik heb in 2 weken tijd 2 van zulke auto's brandend op de vluchtstrook zien staan....
My opinion: IK zou m nooit kopen, doe mij maar een jap.
Die branden ook hoor!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zaterdag 24 februari 2007 @ 09:43:17 #22
116541 ChopperMick
houdt z'n hoofd er bij
pi_46617514
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:58 schreef JohnnyBe het volgende:
Ik heb 5 jaar bij Renault gewerkt, van 98 tot 03 en mijn bevindingen: die 2.0 turbo motor moet je echt niet nemen, al die turbo's draaien stuk door combi van slechte koeling en smering, hebben ze nu nog steeds last van trouwens.
Die 16 klapper motoren zijn prima, let altijd wel goed op de distributie riem en het onderhoud. Waterpompen zijn ook een zwak punt (althans, bij de garage waar ik werkte).
Verder gewoon een goeie auto voor weinig geld!
Heb zelf een Espace diesel uit '98 en heb idd een waterpomp moeten vervangen en de steun waar de spanner van de distributieriem op zit is een keer afgebroken. steun kost 30 maar als het kreng afbreekt is de schade minstens 1500. 10000km daar voor was de riem vervangen volgens het gebruikelijke onderhousschema, bij die vervanging hoort wel de spanner maar niet de steun. Zou als je er een koopt dat soort dingen ook laten vervangen als ze toch die riem doen. Verder is het een heerlijke auto met veel comfort en ruimte waar ik al zo'n 250.000km in heb gereden.

Ik zou wel gaan voor de fase III dus uit '97 of later, ziet er een stuk mooier uit.
NEKSCHOT!
Ah hell. We had more fun in a week than those weenies had in a lifetime.- Pancho Barnes
  zaterdag 24 februari 2007 @ 09:49:54 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46617573
ik vind het hele prettige auto's. aangezien ik uit een groot gezin kom reden wij, na de citron familiale, espace.

een van die espaccen rijdt nu nog bij mijn ouders in de buurt, zegt misschien ook wel wat over de kwaliteit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_46658414
Wij hebben een tijdje in een 2e hands espace 2.2 (geen aut) uit '94 gereden en het is echt een heerlijke auto om mee te rijden. De ruimte en de hoge zit vonden we de grootste voordelen. Alleen hebben we er kwa techniek nogal eens problemen mee gehad.

Regelmatig wilde het ding niet starten (zelfs startmotor deed niks), dus klonk als de startonderbreker of iets dergelijks. Ze hebben 't hele verdomde alarm d'r uit gemold en alles, bleek een tijd later de accu rot te zijn. Daahag alarm, daahag centen. En dat viel ook niet onder de BOVAG-garantie, dus een zure appel.

Verder nog twee keer gehad dat het koppelingspedaal losschoot. Reed ik daar midden in Utrecht, maar gelukkig wist ik nog net een zijstraatje in te komen en een parkeerplaats in te schieten En nog eens gehad dat de remmen geen druk meer hadden.

En dan hebben we 'm gewoon dealer-onderhouden en dergelijke. Maar goed, pech kan je altijd hebben natuurlijk. Het ding rijdt nog steeds volgens de RDW. En als 'ie rijdt, dan rijdt 'ie fijn
pi_46662905


Een mooie MPV is het in elk geval zeker.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')