abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:06:12 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46492932
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:58 schreef dolledingo het volgende:

[..]

Waarom is dat kwetsend? Ik vroeg het me alleen af gezien je abrupte reactie wat betreft jullie vriendschap.. ik (en anderen moeten) moet het verder ook maar doen met het topic dat je geopend hebt.. ik ken je verder niet.
Het probleem is denk ik niet specifiek dat het een meisje betreft maar dat er dus een scheefgroei is met betrekking tot emotionele verbondenheid. Hetzelfde verhaal zou denk ik gepost worden als het een jongen was.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46492992
Dank je Nosh voor je begrip. In de tijd dat het topic dicht was heb ik haar opgebeld. Het is geen huilpartij geworden (gelukkig) maar we hebben ook niet echt veel gezegd. Ze wilde vandaag hierheen komen om te praten, maar dat leek me een slecht idee. Ze bleef echter volhouden dat ze met me wilde praten en me aankunnen kijken. Nu komt ze dus vanavond hierheen.

Ik heb haar verteld over dit topic en mijn blunder met het profiel, daar kon ze gelukkig wel om lachen. Ze heeft het gelezen maar wilde niet echt aan de telefoon erop reageren (wat ik wel begrijp).
Tussen acht en negen komt ze aan, en als ik eraan denk word ik behoorlijk zenuwachtig.

Ergens voel ik me gevleid dat ze voor mij bijna 4 uur gaat reizen, tegelijkertijd geeft dat een enorme lading aan het gesprek dat strax moet volgen. Ik voel me alsof ik op de uitslag van mijn eindexamen zit te wachten.
pi_46493056
De vriendschap hoeft niet voorbij te zijn, zolang zij aanvaardt dat jij niet meer wil dan vriendschap met haar en jij haar als vriendin kunt blijven beschouwen ondanks het feit dat ze op vrouwen valt in plaats van mannen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:12:43 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46493150
Succes straks!
Echte vriendschap kan veel doorstaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:12:48 #55
137158 Elounda
the world is yours!
pi_46493154
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:21 schreef Re-Joyce het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties (een enkeling daargelaten).

Een paar mensen hebben gezegd dat ik naar haar toe moet gaan. Mijn probleem is dat ik niet goed durf.
Ze heeft een paar sms-jes gestuurd met de vraag of ik haar wil bellen, en daar ben ik nu de moed voor aan het verzamelen. Ik weet wel een beetje al wat ik wil gaan zeggen, maar ik weet nog niet zo goed hoe.
Gewoon bellen, vaak vallen gesprekken waarbij je een hoop moed loopt te verzamelen in de regel positiever uit als dat je gedacht had. Het is even moeliijk, maar het kan voor jullie allebei een nieuwe en verhelderende stap zijn in jullie vriendschap. Zeker als ze via sms heeft gevraagd of je haar bellen wilt, moet je dat zeker even doen. Het is voor jullie allebei niet gemakkelijk, maar gooi ook bij voorbaat geen deuren dicht, dat is zo zonde van de vriendschap.
Kom op, ff flink zijn en gewoon bellen. Je belde haar neem ik aan voor dit is gebeurd toch ook gewoon op?
Kom op en bel!!

Groetjes.

-knip- ik lees inmiddels dat je hebt gebeld

En succes voor vanavond
Op maandag 19 februari 2007 15:27 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
OoooOOoh, the bitch is back! Ga kinderen baren en schoonmaken.
pi_46493288
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:09 schreef Alicey het volgende:
De vriendschap hoeft niet voorbij te zijn, zolang zij aanvaardt dat jij niet meer wil dan vriendschap met haar en jij haar als vriendin kunt blijven beschouwen ondanks het feit dat ze op vrouwen valt in plaats van mannen.
nou, meer "ondanks het feit dat ze op JOU valt" , het lesbische aspect lijkt me het probleem niet, hè.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:18:32 #57
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_46493405
Ik vind t ergens wel een mooi en romantisch verhaal... Wat minder dat zij verliefd op je is geworden,
maar zo te lezen hebben jullie wel een innige vriendschap... Ik denk dat ze mede door de drank over
de grens is heengegaan en werkelijk deed wat ze altijd had willen doen...

Stel haar gerust want ze zal nu denken dat ze een stap heeft gezet die ze niet had moeten nemen,
of wellicht op een ander moment had moeten nemen, en ze alles heeft weggegooid waar ze op
gehoopt had... Ze zal erg in de war zijn (net zoals jij)... Ze zal hier nu bij andere meisjes absoluut
een blokkade hebben die je ook weg kan nemen door de juiste dingen te zeggen...

De vriendschap hoeft echt niet over te zijn als je je ook als een echte vriendin opstelt en er naar
toe gaat om dit te doen... Praat leuk met elkaar en ga gewoon weer de kroeg in...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_46493501
succes vanavond...
Dulce de leche!
pi_46493994
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:16 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, meer "ondanks het feit dat ze op JOU valt" , het lesbische aspect lijkt me het probleem niet, hè.
Dat kan alsnog een van de problemen zijn. Het aspect dat ze op haar valt heb ik in het begin van mijn reactie genoemd (nl. dat beiden er achter moeten staan dat het vriendschap is en niet iets anders).
pi_46494023
Bedankt voor het hart onder de riem. B-Flip: zo had ik er nog niet over gedacht. Tot nu toe heb ik vooral alleen maar aan mezelf gedacht. Simpel trutje als ik ben, heb ik er geen moment bij stilgestaan bij wat zij meemaakt nu..
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:33:48 #61
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46494031
Veel plezier vanavond .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:33:52 #62
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_46494035
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat kan een van de problemen zijn. Het andere aspect heb ik in het begin van mijn reactie genoemd (nl. dat beiden er achter moeten staan dat het vriendschap is en niet iets anders).
Ja, het lijkt me idd heel vervelend als die vriendin toch steeds stiekem zit te hopen op meer, maar daar zullen ze imho over moeten praten.
be nice or go away
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:37:08 #63
85962 ioko
I Appear Missing
pi_46494162
Hey Re -Joyce, ik reageer even niet op de eerste gebeurtenis, mijn mening is al een paar keer goed verwoord door anderen.
Over vanavond, probeer het feit dat ze lang in de trein zit niet te zwaar te laten wegen, je maakt het onnodig zwaar op die manier. Het is logisch dat ze je wil zien om dit uit te praten. Probeer voor jezelf zo duidelijk mogelijk te krijgen wat je haar graag wilt zeggen. Ben lief en begrijpend maar ook duidelijk, onzekerheid is het belangrijkste wat je moet zien te bestrijden.

Kortom veel succes!
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:41:58 #64
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_46494337
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:33 schreef Re-Joyce het volgende:
Bedankt voor het hart onder de riem. B-Flip: zo had ik er nog niet over gedacht. Tot nu toe heb ik vooral alleen maar aan mezelf gedacht. Simpel trutje als ik ben, heb ik er geen moment bij stilgestaan bij wat zij meemaakt nu..
No problemo... Heel veel succes!
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:06:03 #65
19142 tslh
Never at ease.....
pi_46495194
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:37 schreef ioko het volgende:
Het is logisch dat ze je wil zien om dit uit te praten. Probeer voor jezelf zo duidelijk mogelijk te krijgen wat je haar graag wilt zeggen. Ben lief en begrijpend maar ook duidelijk, onzekerheid is het belangrijkste wat je moet zien te bestrijden.

Kortom veel succes!
Ik ben het er niet mee eens dat het zondermeer logisch is dat ze je wil zien en het uitpraten: ze had er ook voor kunnen kiezen je niet meer te willen zien omdat ze dacht dat de vriendschap nu over is (of ze gewoon de confrontatie niet aan zou willen/durven/kunnen). Het feit dat ze JUIST met je wilt praten is een heel goed teken: ZIJ geeft de vriendschap niet op en wil die graag voortzetten! Natuurlijk zal het in het begin wel even zwaar zijn voor jullie beiden als je elkaar ziet, maar als je samen een paar uurtjes praat, wat drinkt en wellicht later nog even een kroeg induikt zul je zien dat alles weer bij het oude is! En misschien zelfs beter omdat ze haar gevoelens niet meer hoeft te verbergen.

Ik ben het wel eens met ioko dat je duidelijk moet zijn tegen haar en haar geen valse hoop moet geven 'omdat je haar niet wilt kwetsen' of zo. Dat zal erin ontaarden dat jullie uiteen drijven omdat zij hoop blijft houden en jij haar op een bepaald moment (steeds vaker) gaat ontwijken. Veel succes vanavond!
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_46496329
Moed verzamelen, en eerlijk blijven. Jouw kant van het verhaal goed naar voren laten komen (duidelijk maken dat jij niet zulke gevoelens voor haar hebt). Het kan zijn dat jullie na vanavond even een break qua contact met elkaar nodig hebben, om het een en ander te laten bezinken. Het is allemaal nog vrij vers, dus ook gevoelig.

Succes!
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_46496516
Ik zou naar haar toegaan, samen op een terras in een kroeg dit helemaal uitpraten, al pratende kom je er misschien zelf ook wel achter wat je wilt, want het lijkt alsof je er niet helemaal uitbent.

beetje fris nog
And the druids turn to stone...
pi_46496583
Veel succes vanavond
pi_46496695
Ik denk dat zij een stuk banger is dan jij op dit moment. Ben benieuwd hoe het afloopt. Succes in ieder geval, waarschijnlijk komt het allemaal goed.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_46496914
Het zou jammer zijn als zo een lange vriendschap kapot zou gaan Praat er met haar over
pi_46502190
Tjonge, wat een toestand. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan in de war bent maar net zo goed dat je vriendin het allemaal even niet meer weet. Goed dat jullie er vanavond over gaan praten. Ik hoop voor je dat het een verhelderend gesprek zal gaan worden. Als jullie open en eerlijk tegen elkaar zijn zie ik geen reden waarom de vriendschap gevaar zou moeten lopen. Echte vriendschap kan wel tegen een stootje dus ga ervoor. Succes!
It's not going to stop 'till you wise up
pi_46510070
Het lijkt wel een slecht sexverhaal.
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_46518978
OKee ik heb het hele verhaal net terug gelezen, en het zal wel weer te soapie zijn voor yvonne, maar daarvoor alvast mijn excuses dan. Ik heb nog geprobeerd om het korter op te schrijven maar dan snap ik er zelf niks meer van. Dus ik heb versie 1 maar weer terug geplakt. Goed, daar gaat ie, voor de mensen die het willen weten:

Ik ben haar gister gaan ophalen van het station.
Ik woon een kwartiertje lopen van het station, dus hadden we even rustig de tijd om onder het lopen al wat te praten. Dat hielp wel, want onder het lopen hoefden we elkaar niet perse aan te kijken. We hebben het de hele weg over gewone dingen gehad, zoals de pony en de studie enzo. Toch was dat prettig, en het zette een minder gespannen toon dan ik had verwacht.

Op mijn kamer aangekomen hebben we een heel lang en zwaar gesprek gehad. Ik ga het niet helemaal herhalen, maar de kern was dat ze me erg gemist heeft in maastricht. Ze was tevreden met vriendschap, maar nadat ze me bijna 4 maanden niet had gezien, en ik zo dicht bij haar lag, kon ze het niet laten me te zoenen. Het feit dat ze dronken was hielp natuurlijk ook mee. Toch was ze blij dat ze het nu heeft kunnen zeggen.

Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik verbaasd was dat ze het nooit eerder durfde te zeggen, maar dat bleek te komen omdat ze bang was anders de vriendschap kwijt te raken. Het gesprek liep eerst heel voorzichtig alsof we allebei bang waren iets verkeerds te zeggen, dus ik vroeg haar of ik iets verkeerds kon zeggen, en toen hebben we samen gehuild.

Ze zei dat ze gelezen had wat ik op fok had geschreven, en dat ze het niet helemaal begreep. Ze dacht tussen de regels door te lezen dat ik ook wat voor haar voelde, en wilde weten of dat zo was. Of ik iets voor haar voelde, of dat er een kans was dat dat zou kunnen gebeuren. Ik durfde hier geen antwoord te geven, maar ze hield vol, en het gesprek viel stil. Ik zei dat ik het zelf niet wist, dat ik het moeilijk vond om te bepalen wat ik voelde en dat ik me onder druk voelde staan om een beopaald antwoord te geven omdat het andere antwoord haar zou kwetsen.
Hier trok ze de conclusie uit dat ik dus naar het andere antwoord neigde, en daarop begon ze weer te huilen. Ik was moeg gehuild, en het moment kwam voor haar om de laatste trein terug te pakken. Ze vroeg of ze mocht blijven omdat het nog niet alles gezegd was. Ik wilde dat liever niet omdat ik even wat tijd en ruimte wilde om na te denken, maar ze trok aan me en smeekte me bijna om te mogen blijven.

Ze slaapt nu nog in mijn bed. Ja we hebben samen geslapen in mijn bed. lees goed, geslapen. voor al die misplaatste grappen over foto's enzo , nee er is niks gebeurd. Ik heb gewoon geen slaapbank, en geen goede bank om op te slapen, dus hebben we in mijn twijfelaar gelegen. OKee, wel lepeltje lepeltje.

Vanmorgen werd ik naast haar wakker en ik had een beetje hoofdpijn van al het gehuil gister. Ze sliep nog en ik ben hier gaan zitten om even een en ander van me af te schrijven. Nu de ergste druk van me af is gevallen, vraag ik me af of ik niet eigenlijk gewoon bang ben voor haar. Of niet voor haar, maar voor haar gevoelens voor mij. Of voor wat het betekent als ik toegeef. Stel dat we iets beginnen samen. Dan woont zij in maastricht en ik 3 uur verderop.
Ik ga haar zo wakker maken met een lekker ontbijtje, want ik denk dat we nog veel moeten praten vandaag. Ze is in iedergeval hier, dat scheelt een hoop. Ik ben er op dit moment niet minder in de war van, maar ben wel blij dat we gister gepraat hebben.
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:34:35 #74
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46519140
Volgens mij ben je gewoon (stiekem) (les-)bi maar weet je het zelf nog niet helemaal.
Nu doet de kans zich voor en daarom weet je niet precies wat je voelt.
Maargoed, action speaks louder than words dus ergens weet je wel wat je wil.
Die 3 uur, dat valt wel mee. Veel plezier samen.

Slotje (of is het potje?)
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:36:07 #75
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46519171
Het klinkt ook een beeetje alsof je bang bent gewoon te zeggen dat je niks met haar wil.

Je moet niet een relatie aangaan om de vriendschap te behouden en de spanning weg te nemen natuurlijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')