De regel met FROM is aangepast. Zou geen verschil mogen uitmaken volgens mij.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook dat, hij is ook over gegaan naar mysql 5
dus php4 -> php5 en mysql4 -> mysql5
Maar daarnaast.... wat is het verschil tussen de queries
Inderdaad, niet aan gedacht, en kreeg mijn post niet gewijzigd.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:05 schreef HuHu het volgende:
[..]
Moet je niet expliciet aangeven uit welke tabel je de 'groente' wilt hebben, omdat deze niet ondubbelzinnig is?
Ja precies, de nested menu AS parent is van de FROM regel achter de LEFT JOIN geplakt.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:10 schreef Light het volgende:
[..]
De regel met FROM is aangepast. Zou geen verschil mogen uitmaken volgens mij.
Wat krijg je als je de oorspronkelijke query uitvoert, met backticks om 'connection' heen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 07:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja precies, de nested menu AS parent is van de FROM regel achter de LEFT JOIN geplakt.
En dan krijg ik dus die 2e fout niet.... wazig.
Fout 2:quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:10 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat krijg je als je de oorspronkelijke query uitvoert, met backticks om 'connection' heen?
quote:plaats ik vervolgens backticks
1 unknown column 'node.menu_id' in 'on clause'
Bron: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/join.htmlquote:INNER JOIN and , (comma) are semantically equivalent in the absence of a join condition: both produce a Cartesian product between the specified tables (that is, each and every row in the first table is joined to each and every row in the second table).
However, the precedence of the comma operator is less than than of INNER JOIN, CROSS JOIN, LEFT JOIN, and so on. If you mix comma joins with the other join types when there is a join condition, an error of the form Unknown column 'col_name' in 'on clause' may occur. Information about dealing with this problem is given later in this section.
Als ik het goed begrijp een mysql equivalent van een Meneer Van Dle Wacht Op Antwoord fout?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Bron: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/join.html
Juist, en daardoor bestaat de kolomnaam in de conditie dus nog nietquote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus een komma join mixen met een gewone Join zorgt ervoor dat de gewone 'voorgaat' op de komma?
je gaat weer wat anders doen of je zoekt collega's ?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Duidelijk.
Verder niemand hier opzoek naar een technisch webmaster functie in de regio Rdam?
Ik ga weer wat anders doenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:32 schreef Joene het volgende:
[..]
je gaat weer wat anders doen of je zoekt collega's ?
Je hebt het switch virus lekker te pakken momenteel, wat ga je doen ?quote:
1 2 3 4 5 | bla bladediebla eind: |
daarvoor moet je de s modifier gebruiken, bijquote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:55 schreef Chandler het volgende:
hoe kan ik met regex meerdere regels uitlezen?
bv
[ code verwijderd ]
nu wil ik alles uitlezen tussen start: en eind:
? (w.*?) werkt iig niet...
terug naar mijn oude baasquote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:46 schreef Joene het volgende:
[..]
Je hebt het switch virus lekker te pakken momenteel, wat ga je doen ?
Menquote:
Mooi dan toch , nou suc6 dan maar weerquote:
\n?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:31 schreef Chandler het volgende:
@Ralfie: je hebt idd gelijk die w was helemaal verkeerd
maar nu het volgende, hoe kan ik in een regexje alles opvragen TOT een lege nieuwe regel?
nee, dat werkte nietquote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
\n?
godverdomme, tering slash bug
slash slash n?
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:51 schreef ralfie het volgende:
/start:(.*?)^\s+$/ms
de m modifier zorgt ervoor dat ^en $ niet het begin en eind van de hele string, maar elke regel apart matchen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:00 schreef Chandler het volgende:
[..]
nee, dat werkte niettenminste niet in de pogingen die ik had ondernomen.
[..]veel korter dan dat ik in gedachten had...
hoe moet ik deze lezen? kun je eens heel kort een omschrijving geven van het geen dat hier staat.
(.*?) snap ik = alles wat er maar te pakken valt....
\ \ s+$ moet dan tot een nieuwline zijn?
Nee, maar we zoeken nog wel een paar developers. Zie sig.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Duidelijk.
Verder niemand hier opzoek naar een technisch webmaster functie in de regio Rdam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |