Is ook al geregeld... Wordpress doet dat zelf alquote:Op maandag 26 februari 2007 08:01 schreef Light het volgende:
[..]
Waarom wil je eigenlijk MAX(id)+1 ophalen? Je kunt beter het ID veld in de database op auto-increment zetten. Dan zorgt mysql er zelf voor dat het volgende beschikbare nummer wordt gebruikt, en het voorkomt meteen dat nummers dubbel worden gebruikt.
Heb interesse, zie je PM inbox.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er nog iemand opzoek naar een technisch webmaster functie in de regio Rdam?
Mijn CMS is nog in de beginfase. Als ik zoek op nl2p in Google krijg ik wel een aantal goede suggesties.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:24 schreef JeRa het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe je je CMS in elkaar hebt gezet kun je ervoor kiezen om twee opeenvolgende line breaks om te toveren in een nieuwe paragraaf? Dan moet je natuurlijk wel de paragrafen tekst goed bepalen, omdat je daar de <p>...</p> omheen moet zetten
1 2 3 4 5 6 7 | COUNT( parent.name ) AS depth, c.link FROM nested_menu AS node, nested_menu AS parent LEFT JOIN connection c ON (node.menu_id=c.menu_id) WHERE node.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt GROUP BY node.menu_id ORDER BY node.lft"; |
1 2 3 4 5 6 7 8 | COUNT( parent.name ) AS depth, c.link FROM nested_menu AS node LEFT JOIN `connection` c ON (node.menu_id=c.menu_id) , nested_menu AS parent WHERE node.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt GROUP BY node.menu_id ORDER BY node.lft"; |
Hij gaat over op PHP5 en hij wijzigt een MySQL query..quote:Op maandag 26 februari 2007 17:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn hoster is vandaag over gegaan naar php5 en omdat hij naar eigen zeggen een probleem in een site aantrof heeft hij een wijziging in een query doorgevoerd:
Oud
[ code verwijderd ]
Nieuw
[ code verwijderd ]
Ik begrijp het verschil eigenlijk niet. Dit is toch gewoon hetzelfde
SELECT * FROM Pizza, Macaroni, Spagettie WHERE groente = Aquote:Op maandag 26 februari 2007 18:14 schreef Orealo het volgende:
Hoi,
Ik wil graag 1 command gebruiken om uit verschillende databases 1 nummer te halen, voorbeeld.
we hebben 3 databases :
Pizza
Macaroni
Spaghetti
Ze hebben allemaal tabel groente.
Wat ik dus wil is het volgende :
Select * from Pizza where groente = wortel
Select * from Macaroni where groente = wortel
Select * from Spaghetti where groente = wortel
echter wil ik niet 3x wortel intikken.
Zoiets dus :
A = wortel
Select * from Pizza where groente = A
Select * from Macaroni where groente = A
Select * from Spaghetti where groente = A
Zodat ik wortel aan kan passen aan bijvoorbeeld geraspte wortel, zonder het opnieuw 3x in te tikken.
Er is een verschil tussen databases en tabellen hè. In een database zitten tabellen.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:14 schreef Orealo het volgende:
Hoi,
Ik wil graag 1 command gebruiken om uit verschillende databases 1 nummer te halen, voorbeeld.
we hebben 3 databases :
Pizza
Macaroni
Spaghetti
Ze hebben allemaal tabel groente.
Wat ik dus wil is het volgende :
Select * from Pizza where groente = wortel
Select * from Macaroni where groente = wortel
Select * from Spaghetti where groente = wortel
echter wil ik niet 3x wortel intikken.
Zoiets dus :
A = wortel
Select * from Pizza where groente = A
Select * from Macaroni where groente = A
Select * from Spaghetti where groente = A
Zodat ik wortel aan kan passen aan bijvoorbeeld geraspte wortel, zonder het opnieuw 3x in te tikken.
1 2 3 4 5 6 7 | $a = "wortel"; $query_1 = "SELECT * FROM pizza WHERE groente = '{$a}';"; $query_2 = "SELECT * FROM macaroni WHERE groente = '{$a}';"; $query_3 = "SELECT * FROM spaghetti WHERE groente = '{$a}';"; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $a = "wortel"; $query = "SELECT * FROM pizza, macaroni, spaghetti WHERE pizza.groente = '{$a}' OR macaroni.groente = '{$a}' OR spaghetti.groente = '{$a}';"; ?> |
Moet je niet expliciet aangeven uit welke tabel je de 'groente' wilt hebben, omdat deze niet ondubbelzinnig is?quote:Op maandag 26 februari 2007 19:03 schreef super-muffin het volgende:
[..]
SELECT * FROM Pizza, Macaroni, Spagettie WHERE groente = A
1 2 3 | $_SESSION['count'] = 0; ?> |
1 2 3 | $query = "SELECT mededeling FROM `mededelingen` LIMIT $_SESSION['count'] , 0"; ?> |
Ook dat, hij is ook over gegaan naar mysql 5quote:Op maandag 26 februari 2007 18:58 schreef Neverstop het volgende:
[..]
Hij gaat over op PHP5 en hij wijzigt een MySQL query..
Neem aan dat de queries helemaal niks te maken hebben met de versie van PHP.
quote:Op maandag 26 februari 2007 19:53 schreef saban het volgende:
Ik kom ergens niet helemaal uit, al een heel lang tijd geen php gedaan :@
Stel je maakt een session aan door middel van:
[ code verwijderd ]
Daarna wil je de session verwerken in je query, maar hoe doe je dat? Onderstaande is niet correct:
[ code verwijderd ]
Ook niet als ik de [ en ] backslash.
Hoe moet het dus precies?
1 |
Bedankt, even verder php'en.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
overigens zal limit 0,0 weinig terug geven gok ik
Allereerst: een hoster die queries wijzigtquote:Op maandag 26 februari 2007 17:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn hoster is vandaag over gegaan naar php5 en omdat hij naar eigen zeggen een probleem in een site aantrof heeft hij een wijziging in een query doorgevoerd:
Oud
[ code verwijderd ]
Nieuw
[ code verwijderd ]
Ik begrijp het verschil eigenlijk niet. Dit is toch gewoon hetzelfde
vage actiequote:Op maandag 26 februari 2007 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ook dat, hij is ook over gegaan naar mysql 5
dus php4 -> php5 en mysql4 -> mysql5
Maar daarnaast.... wat is het verschil tussen de queries
Nee en ondanks dat het meer een vriend dan zakenrelatie is ben ik er op zijn zachts niet blij mee, want ik ben de hele avond al kleine dingentjes aan het fixen in een stuk of 5 verschillende sites.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:24 schreef JeRa het volgende:
[..]
Allereerst: een hoster die queries wijzigthad ie je wel vantevoren gemeld dat ze over zouden stappen op PHP5 en MySQL5?
Dat dacht ik ook en ben dus net zo benieuwdquote:Ten tweede: beide queries zouden moeten werken in beide versies van MySQL, dus ik ben erg benieuwd naar het 'probleem'.
Min of meer, het is onderdeel van een hierarchisch menu die zonder probleem ook op een andere website draait... bij dezelfde hoster.quote:Ten derde: er is voor zover ik kan zien geen verschil tussen de queries. Heb je al geprobeerd de eerste i.p.v. de laatste query uit te voeren?
Dat niet alleen, ik zou het persoonlijk niet echt kunnen waarderen dat iemand zonder vraag of waarschuwing in mijn bestanden gaat zitten neuzen.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee en ondanks dat het meer een vriend dan zakenrelatie is ben ik er op zijn zachts niet blij mee, want ik ben de hele avond al kleine dingentjes aan het fixen in een stuk of 5 verschillende sites.
Ik heb zo het vermoeden dat er helemaal geen probleem met die query is. Hij heeft de tabel 'connection' in backticks gezet, maar 'connection' is helemaal geen reserved word in MySQL.quote:Min of meer, het is onderdeel van een hierarchisch menu die zonder probleem ook op een andere website draait... bij dezelfde hoster.
Dat begreep ik dus ook niet.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ik zou het persoonlijk niet echt kunnen waarderen dat iemand zonder vraag of waarschuwing in mijn bestanden gaat zitten neuzen.
[..]
Ik heb zo het vermoeden dat er helemaal geen probleem met die query is. Hij heeft de tabel 'connection' in backticks gezet, maar 'connection' is helemaal geen reserved word in MySQL.
misschien moet je eens op de hoogste error reporting (E_ALL) gaan ontwikkelen?quote:Op maandag 26 februari 2007 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja ik weet het het is in eerste instantie slordig programmeren van mij wanneer ik met een var aan de slag ga die alleen in bepaalde situaties bestaat (en nu dus in de andere situaties een smerige warning oplevert)
Dat doe ik alleen als het niet werktquote:Op maandag 26 februari 2007 22:21 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
misschien moet je eens op de hoogste error reporting (E_ALL) gaan ontwikkelen?
In eerste instantie schrik je je een ongeluk, maar daarna ben je wel van het gezeik af
quote:Op maandag 26 februari 2007 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het ook wat gezeur hoor..., warnings. Als een var niet bestaat, bestaat hij niet
1 2 3 4 5 6 7 | COUNT( parent.name ) AS depth, c.link FROM nested_menu AS node, nested_menu AS parent LEFT JOIN connection c ON (node.menu_id=c.menu_id) WHERE node.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt GROUP BY node.menu_id ORDER BY node.lft"; |
plaats ik vervolgens backticksquote:You have an error [...] near 'connection c on (node.menu_id=c.menu_id)
Dus blijkbaar is connection toch een reserved name. Maar fout 2 snap ik geen ruk van.quote:unknown column 'node.menu_id' in 'on clause'
1 2 3 4 5 6 7 8 | COUNT( parent.name ) AS depth, c.link FROM nested_menu AS node LEFT JOIN `connection` c ON (node.menu_id=c.menu_id) , nested_menu AS parent WHERE node.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt GROUP BY node.menu_id ORDER BY node.lft"; |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |