Dat is een mooie, enige puntje is dat hij het niet altijd moet replacen. Op het moment voert hij eerst een DELETE query uit, waarbij er enkele unieke eigenschappen moeten matchen (ik werk dus helaas niet op ID). Daarna een Insert, met dezelfde unieke eigenschappen, en nog enkele andere gegevens.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:08 schreef GI het volgende:
[..]
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/replace.html
waarom wil je dit in 1 query doen? Voordat het qua performance wat uitmaakt moet je het wel heel veel records updatenquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is een mooie, enige puntje is dat hij het niet altijd moet replacen. Op het moment voert hij eerst een DELETE query uit, waarbij er enkele unieke eigenschappen moeten matchen (ik werk dus helaas niet op ID). Daarna een Insert, met dezelfde unieke eigenschappen, en nog enkele andere gegevens.
hoe wordt de XML ingelezen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:58 schreef Tiemie het volgende:
nu wil ik deze xml opnieuw inladen maar als ik dan document.flash_movie.Play(); doe laad ie dezelfde waarden in, als ik op F5 druk is het wel aangepast.
Schoonheidsperfectiequote:Op donderdag 22 februari 2007 23:32 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
waarom wil je dit in 1 query doen? Voordat het qua performance wat uitmaakt moet je het wel heel veel records updaten
Gewoon een query maken die als extra eis meeneemt dat de data niet ouder dan 24 uur mag zijn. Als je de datum in een DATETIME of een Unix Timestamp (unsigned int) opslaat dan moet dat lukken.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:12 schreef Geqxon het volgende:
Het gaat bij mij om een cache-script. Om het script uit te leggen:Eerst kijken of de gezochte data in de database bestaat, en kijken hoe recent deze data is. Als de data gevonden is, en jonger dan 24 uur is >>> Laden Als de data niet gevonden is, of ouder dan 24 uur >>> Uit een exterene website laden, de delete query gevolgd door de insert query om de vers opgehaalde data in de database te stoppen.
Werkt prima, maar imho wil ik het net ietsjes strakker hebben. Vandaar. Maar ik zie al een optie, namelijk de check om te kijken of de data uberhaupt wel bestaat (mysql_num_rows), gaat goed komen.
dan heb je wel een extra query nodig om de data ouder dan 24 uur op te zoeken en weg te gooien...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:37 schreef Light het volgende:
Gewoon een query maken die als extra eis meeneemt dat de data niet ouder dan 24 uur mag zijn. Als je de datum in een DATETIME of een Unix Timestamp (unsigned int) opslaat dan moet dat lukken.
Draai die 'opschoonquery' 1 keer per dag ofzo zou ik zeggen. Dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger denk ik.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:11 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
dan heb je wel een extra query nodig om de data ouder dan 24 uur op te zoeken en weg te gooien...
Tenzij je die niet weggooit natuurlijk
1 2 3 | " WHERE Expires > " . time() . " ?> |
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:08 schreef Geqxon het volgende:
Omdat "time()" de huidige waarde in de vorm van een UNIX timestamp presenteert. Het veld "Expires" is dan ook een doodsimpele integer van 11 tekens lang, in plaats van het imho bloated MySQL date format.
Afhankelijk van hoe je je CMS in elkaar hebt gezet kun je ervoor kiezen om twee opeenvolgende line breaks om te toveren in een nieuwe paragraaf? Dan moet je natuurlijk wel de paragrafen tekst goed bepalen, omdat je daar de <p>...</p> omheen moet zettenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:56 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben bezig met een soort van CMS, maar het lukt me niet om paragrafen netjes te krijgen. Ik kan wel nl2br gebruiken, maar ik heb liever dat er van zelf paragrafen worden gemaakt van de nieuwe lijnen zonder zelf html of ubb in te voeren.
Ieder zijn ding. Ik werk liever gewoon met timestamps als integers, universeel. Pas bij het tonen in de browser zet ik het in DD-MM-YYYY formaat.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goh er zitten ook - in je database veld... wat bloated. En je kan er ongeveer 1000 keer handiger mee uit de voeten.
Een integer van 11 tekens lang?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:08 schreef Geqxon het volgende:
Het veld "Expires" is dan ook een doodsimpele integer van 11 tekens lang
Niet eens, MySQL slaat tijd en datum intern ook op aan de hand van timestamps. Op het moment dat je een SELECT doet of de waarden vergelijkt aan de hand van zo'n datum/tijd dan zet MySQL de boel automagisch om naar een bepaalde representatie.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goh er zitten ook - in je database veld... wat bloated. En je kan er ongeveer 1000 keer handiger mee uit de voeten.
Laat eens wat code zien? Dan weten we ook meteen hoe je je cookies probeert op te slaan. Er is niet zoiets als het activeren van cookies in PHP, aangezien het in feite een HTTP-header is.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:01 schreef Wiehoe het volgende:
Nu moet ik ineens voor school bezig met PHP een aantal oprdachten maken waaronder de basis van cookies. Wanneer ik een script maak met een cookie er in, en het in xampp laad gebeurd er niets. Weet iemand toevallig of cookies aangezet moeten worden in xampp ofzo?
Ik heb zelf mijn internet explorer al ingesteld dat er een prompt komt wanneer een cookie opgeslagen zou moeten worden. Maar hij prompt ook niet.
1 2 3 4 5 6 7 | $count++; setcookie('count', $count); error_reporting(E_ALL); echo($count); ?> |
Allereerst zul je de superglobal $_COOKIE['count'] moeten gebruiken om de cookie op te vragen. Verder is het slim om een expire time op te geven in setcookie, zoiets als dit:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:54 schreef Wiehoe het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit moet dus oplopen volgens zo'n php boek.
1 2 3 4 5 6 7 | $count = $_COOKIE['count'] + 1; setcookie('count', $count, time() + 3600); error_reporting(E_ALL); echo $_COOKIE['count']; ?> |
Daarom ben ik ook absoluut geen fan van boeken om een taal te leren, zeker niet als de taal zelf in constante ontwikkeling is.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:02 schreef Wiehoe het volgende:
Ik vind het overigens maar raar dat het dan in zo'n boek helemaal verkeerd staat beschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |