Ja, dat komt door jouquote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Tering wat veel PHP topics
Dat lijkt misschien overzichtelijk, maar als je met 50 artikelen aan komt dan is het dat niet meer.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:34 schreef PekkeMan het volgende:
bij elk artikel wil ik dit (reactie)scriptje plaatsen. Het script laat zien hoeveel reacties er zijn. Deze heb ik dan weer opgeslagen onder verschilledne mappen map01, 02 etc. per artikel01, artikel02, 1 map met reactiescript en database in de vorm van txt bestand. (wel erg omslachtig, maar ik kan geen betere en voor mij overzichtelijke reactiescripts vinden)
overzichtelijk
artikel01.php - map01 (met daarin database, reactiescript, script dat laat zien op artikel01.php hoeveel reacties er zijn(deze include ik))
artikel012php - map02 (met daarin database, reactiescript, script dat laat zien op artikel02.php hoeveel reacties er zijn(deze include ik))
Aan het script kan ik zo niets vreemds zien. Of ik kijk er gewoon overheen, dat kan ook.quote:en de geincludeerde files zijn precies hetzelfde verder. Script hieronder. Ik begin te vermoeden dat t script dit misschien tegenhoudt, maar waarom, geen idee![]()
[ code verwijderd ]
Ja hoor, kijk maar eens op http://nl2.php.net/manual/en/security.magicquotes.disabling.phpquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:26 schreef Tijn het volgende:
Ik ben een website aan het maken op een webhost waar magic quotes aanstaat. Behoorlijk irritant, al m'n POST-data enzo heeft nu allemaal rare slashes erin, zonder dat ik daarop zit te wachten.
Ik kan wel constant m'n data door een stripslahes() halen, maar is er misschien een manier om magic quotes gewoon uit te zetten voor mijn website?
Bedanktquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:39 schreef Light het volgende:
[..]
Ja hoor, kijk maar eens op http://nl2.php.net/manual/en/security.magicquotes.disabling.php
1 2 3 | preg_replace("#[/*](.*?)[/*]#", "<li>\2</li>", $tekst); ?> |
nee hij wil alles tussenquote:Op woensdag 21 februari 2007 22:12 schreef Geqxon het volgende:
Wat is het resultaat dat je bereiken wilt? Backslash-twee ?
Deze zoektquote:Op woensdag 21 februari 2007 22:03 schreef super-muffin het volgende:
Waarom word dit niet gevonden in mijn preg_replace?
Dat moet \1 zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:12 schreef Geqxon het volgende:
Wat is het resultaat dat je bereiken wilt? Backslash-twee ?
ik heb de functie op php.net wat aangepast. Hie komen prachtige thumbs uitquote:Op woensdag 21 februari 2007 22:17 schreef gieling het volgende:
Hoi, ik verklein met een script een afbeelding d.m.v. o.a. de imagecopyresampled-functie. Alleen is het probleem dat de thumbnail wat vaag wordt t.o.v. het origineel. Komt dit door het verkleinen van de foto of door het (verkeerd gebruik?) van de bovengenoemde functie?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | function resize_photo($new_name,$new_width,$new_height,$filename){ // Content type header('Content-type: image/jpeg'); // nieuwe resolutie bepalen list($width_orig, $height_orig) = getimagesize($filename); if(empty($new_height)){ $new_height = round(($new_width / $width_orig) * $height_orig); }elseif(empty($new_width)){ $new_width = round(($new_height / $height_orig) * $width_orig); }elseif ($new_width && ($width_orig < $height_orig)) { $new_width = ($new_height / $height_orig) * $width_orig; }else{ $new_height = ($new_width / $width_orig) * $height_orig; } // Resample $image_p = imagecreatetruecolor($new_width, $new_height); $image = imagecreatefromjpeg($filename); imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $new_width, $new_height, $width_orig, $height_orig); // Output imagejpeg($image_p, $new_name, 80); imagedestroy($image); return array($new_width,$new_height); } ?> |
Verbaast me dat ze vaag worden. Ligt natuurlijk ook aan het origineel. En in de volgende regel is die 80 de compressie he. als je die op 100 zet zal de kwaliteit beter wordenquote:Op woensdag 21 februari 2007 22:38 schreef gieling het volgende:
Mm - tnx! Maar krijg in principe hetzelfde resultaat dus denk dat het door het verkleinen komt! Tnx iig ^O^
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'GET') { $result0 = "SELECT * FROM link WHERE MATCH(trefwoorden,beschrijving,titel) AGAINST('+$trefwoord*' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY rank DESC"; $query0 = mysql_query($result0) or die("Er is iets fout gegaan!"); $resultaten0 = mysql_num_rows($query0); $pages=intval($resultaten0/$count); $result = "SELECT * FROM link WHERE MATCH(trefwoorden,beschrijving,titel) AGAINST('+$trefwoord*' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY rank DESC LIMIT $page,$count"; $query = mysql_query($result) or die("Er is iets fout gegaan!"); mysql_close(); ?> |
Het is wel eens eerder aangekaart in deze reeks dat de resample-functie van GD een minder scherp resultaat oplevert dan wat bijvoorbeeld Photoshop doet met z'n bicubic algoritme.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Verbaast me dat ze vaag worden.
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/replace.htmlquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:49 schreef Geqxon het volgende:
Ik hou het kort: Is het mogelijk binnen 1 query een item binnen mijn MySQL database te verwijderen en te inserten, en is dat volgens de ongeschreven regels 'netjes'?
Ja, dat kan met UPDATEquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:49 schreef Geqxon het volgende:
Ik hou het kort: Is het mogelijk binnen 1 query een item binnen mijn MySQL database te verwijderen en te inserten, en is dat volgens de ongeschreven regels 'netjes'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |