Nee. De sessie is alleen uit te lezen door je eigen scripts.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:28 schreef super-muffin het volgende:
Even een vraagje, zijn sessie´s door spambot´s ofzo uit te lezen?
| 1 2 3 | $sql = "SELECT * FROM projects LEFT JOIN clients ON (projects.client_id = clients.id ) WHERE projects.client_id = '".$_GET['klant']."' LIMIT ".$page." , 1"; ?> |
Heb ik ook al geprobeerd, maar toen gaf hij een error....... r r rquote:Op donderdag 1 maart 2007 19:54 schreef Xcalibur het volgende:
misschien moet je eens bij 0 beginnen met tellen
0,1, niet 1,0 dusquote:Op donderdag 1 maart 2007 19:59 schreef s00z het volgende:
[..]
Heb ik ook al geprobeerd, maar toen gaf hij een error....... r r r
Ja weet ik, maar moet het eerst draaiende krijgen, daarna ga ik me wel druk maken over beveiliging...quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:19 schreef Xcalibur het volgende:
trouwens: $_GET['klant'] is nogal SQL injection gevoelig
| 1 2 3 4 5 6 | $unsafeContentPage = isset($_GET['content']) ? $_GET['content'] : 'home'; if (!preg_match('~^[a-z_]+$~i', $unsafeContentPage)) { // Iets of iemand probeert iets fouts mee te geven $unsafeContentPage = 'home'; ?> |
nu maar zo gedaan:quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:23 schreef Xcalibur het volgende:
kwam het niet door de spaties rond de komma ofzo?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | if($_GET['page']) // Is page defined? { $page = $_GET['page']; // Set to the page defined }else{ $page = 1; // Set to default page 1 } $limitminimalizer = $page - '1'; ?> |
| 1 2 3 | LIMIT ".$limitminimalizer." , 1 ?> |
Moet er ook nog een ander port open?quote:php connect.inc.php
Kan niet verbinden: Lost connection to MySQL server during query
3306 voor MySQL en 80 voor Apache.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:58 schreef saban het volgende:
Wat is de standaard poort voor mysql? Dat is 3306 toch?
Ik heb op mijn server thuis port 3306 opengezet, maar is nog steeds van buiten af niet bereikbaar.
[..]
Moet er ook nog een ander port open?
Vaag dat het niet werkt.quote:
laat je router / modem / whatever het wel door?quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:58 schreef saban het volgende:
Moet er ook nog een ander port open?
Kun je je MySQL server helemaal niet bereiken, of kom je er gewoon niet in met je user? In het laatste geval moet je je user niet alleen toegang geven vanaf localhost waarschijnlijk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:58 schreef saban het volgende:
Wat is de standaard poort voor mysql? Dat is 3306 toch?
Ik heb op mijn server thuis port 3306 opengezet, maar is nog steeds van buiten af niet bereikbaar.
dan zou het zonder het hernoemen van die variabele ook moeten werkenquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:26 schreef s00z het volgende:
[..]
nu maar zo gedaan:
[ code verwijderd ]
En dan:
[ code verwijderd ]
Daar heb ik hem dus ook open gezet.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:15 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
laat je router / modem / whatever het wel door?
misschien kan je daar een logfile zien van geblokkeerde requests?
mysql_error zegt:quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:16 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Kun je je MySQL server helemaal niet bereiken, of kom je er gewoon niet in met je user? In het laatste geval moet je je user niet alleen toegang geven vanaf localhost waarschijnlijk.
Nog leuker, als $_GET['page'] niet leeg of nul is dan is $page ook een string. En dan trek je dus een string van een string af in de hoop dat er een integer uit komtquote:Op donderdag 1 maart 2007 22:50 schreef CraZaay het volgende:
$limitminimalizer = $page - '1';
Je trekt een string van een integer af?(ja, het werkt in PHP, maar da's nog geen reden om het te doen
)
Maar het werkt prima!quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:23 schreef Light het volgende:
[..]
Nog leuker, als $_GET['page'] niet leeg of nul is dan is $page ook een string. En dan trek je dus een string van een string af in de hoop dat er een integer uit komt
| 1 2 3 4 5 6 | $unsafeContentPage = isset($_GET['content']) ? $_GET['content'] : 'home'; if (!preg_match('~^[a-z_]+$~i', $unsafeContentPage)) { // Iets of iemand probeert iets fouts mee te geven $unsafeContentPage = 'home'; ?> |
Ja, PHP is zo loosely typed dat het niet uit maakt. Het ligt niet aan jou dusquote:
het is niet logisch om daar van alles zelf voor te maken als er prachtige functies zijn die dit automatisch doen. Kijk bijvoorbeeld is naar:quote:Op vrijdag 2 maart 2007 01:18 schreef s00z het volgende:
[..]
Maar het werkt prima!
En anders niet.
Jullie hadden ook niet echt zinvolle suggesties als ik zo brutaal mag zijn![]()
Maar wel tof dat jullie me ook proberen te helpen,nu moet ik nog mijn site een beetje veilig maken tegen injectie enzo, en hierboven heb ik een stuk gequote dat ik daartegen wil gebruiken..
Zal dat voldoende zijn denken jullie?![]()
Hierzo:
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 4 | $query=mysql_escape_string($_GET['page']); $query=mysql_real_escape_string($_GET['page']); ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | $allpages=array('home','forum','contact','intro','about'); if (in_array($_GET['page'],$allpages)) { $page=$_GET['page']; } else { $page=$allpages[0]; } ?> |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |