abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46464109
Ik heb het gevoel dat ik van mijn leven een grote puinhoop heb gemaakt, en ik weet niet meer hoe ik die puinhoop moet gaan opruimen.

Ik ben nu bezig aan het laatste jaar middelbare school. Keer op keer hoor je dat je middelbare-school-tijd en studententijd de leukste tijd van je leven moeten zijn.. Nou, vooralsnog heb ik niet echt plezier gehad aan de afgelopen jaren..

Vreemd genoeg zijn er een hoop mensen die me redelijk aardig lijken te vinden.. Toch heb ik heel weinig echte vrienden.. Sterker nog, vaak gaan de mensen met wie ik veel optrek bv. met zijn allen uit, en dan wordt ik niet uitgenodigd.. En ergens begrijp ik dat wel, ik ben gewoon geen leuk/spontaan persoon..

Nieuwe mensen ontmoeten is voor mij ook heel lastig, ik ben eigenlijk heel erg bang dat mensen afwijzend op me reageren..

Ik zou er echt alles voor willen geven om wat spontaner te zijn..

En dan mijn grootste probleem: meiden. Ik heb geen meiden als vrienden, en ik ontloop eigenlijk bijna alle meiden omdat ik er doodsbang voor ben. Meiden lijken ook altijd meteen door te hebben dat ik bang ben.. Tegelijk heb ik heel erg het gevoel dat ik een vriendin wil/nodig heb.. Eigenlijk vreemd.
Nieuwe jongens ontmoeten is al lastig voor me, meiden ontmoeten hel... Laat staan het laten lopen van een gesprek met een meisje.. Ik zit dan voortdurend na te denken over wat ik moet doen en zeggen, waardoor ik denk ik heel erg stijf overkom... Als het meisje dan wegga komen er in mijn hoofd 1001 ideeën over leuke/grappige dingen die ik HAD kunnen zeggen.. Op zulke momenten ben ik zo teleurgesteld in mezelf, en zo jaloers op al die jongens die ik het wel met gemak zie doen, en die er dan zelf dan zelfs ook nog van genieten.. Was ik maar zo.
Ik bedoel: ik ben nu 17... en ik heb een paar maanden geleden mijn eerste knuffel van een meisje gehad... (nja, als je mijn moeder niet meerekent) Echt, het is gewoonweg zielig

Laatst was er een meisje dat heel lief tegen me deed enzo, en ik deed alles waar ze om vroeg.. En mja.. nu heeft ze gezegd dat ik saai was en dat ze er geen zin meer in heeft.. Het is niet snel op te noemen, maar ik heb zooo veel voor dr gedaan.. Ik voel me op het moment echt heel erg gebruikt..

En dat brengt me bij mijn laatste punt: Er zijn een stel mensen die me keer op keer gebruiken om allerlei klusjes voor ze op te knappen, en elke keer blijf ik weer met lege handen achter.. En ik trap er ook stomweg elke keer weer in, omdat ze me iets beloven, of op mijn gevoel spelen, of dat ik gewoon zelf hoop dat ze me aardig zullen vinden..

En door dit alles heb ik het gevoel dat mijn leven een puinhoop is, dat ik niets bereik in mijn leven, en dat het leven gewoon niet leuk meer is..

Ik zou er echt alles voor over hebben om mezelf beter te voelen..

Heeft er iemand advies?

Alvast bedankt
pi_46464425
.. dus. ga leuke dingen doen ofso

[ Bericht 92% gewijzigd door Snoepie85 op 20-02-2007 17:00:31 ]
-___-
pi_46464446
Ik zou het gewoon uitmaken.
pi_46464450
je moet gewoon proberen te gaan genieten van het leven, bij een club gaan, fittness ofzo, en de leuke dingen doen die je wilt doen.vooral sterker in je schoenen gaan staan, en wat vaker nee durven te zeggen. ik herken wel dingen die je noemt, en wist er vaak ook niet goed mee om te gaan. nu gaat het wel iets beter, ik heb gewoon schijt aan sommige dingen, en denk soms de mensen hebben ook schijt aan mij om me zo te misbruiken, dus heb ik ook schijt aan hun. In ieder geval gaan genieten van het leven, de leuke dingen opzoeken, en er niet mee blijven zitten. praat erover, ga desnoods even bij de huisarts langs. Sterkte !!
Wie anderen overwint is sterk, wie zichzelf overwint is machtig
www.undiesforyou.nl
pi_46464474
Voel je in ieder geval niet kut omdat je nog nooit een meisje hebt gehad.

Je bent pas 17, je hebt er nog tijd genoeg voor.

Plus daarbij zijn er genoeg mannen van 30+ die nog nooit gezoend hebben.

Tot zover deze nuttige bijdrage.
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  maandag 19 februari 2007 @ 18:39:28 #6
129602 Elaine_
Right here waiting..
pi_46464602
Spontaan zijn is iets wat je hebt, maar ook iets wat je jezelf kan leren. Dwingen zelfs om spontaan te zijn. Ik heb zelf ook hetzelfde gehad. Ik had altijd het gevoel dat ik saai was en idd mensen mij niet snel meevroegen om wat gezelligs te gaan doen. Op een gegeven moment heb ik het roer omgegooid en dat raad ik jou ook absoluut aan.

Je zegt dat je als je met een meisje praat, laterhand pas bedenkt wat je allemaal had kunnen zeggen. Weet je het op het moment supreme ook echt niet of durf je het niet? Als het laatste het geval is, gewoon doen! Wees niet bang voor de mening van anderen, maar probeer voor jezelf het gevoel te krijgen dat je je best doet om contact te maken met mensen.
Kom bijvoorbeeld zelf eens met spontane ideeën, verras mensen, doe ze versteld staan en laat ze duidelijk merken dat je helemaal niet saai bent! Er is wel lef voor nodig, maar als je je nu ongelukkg voelt, heb je weinig te verliezen!

Wat betreft die mensen die je gebruiken, kan iedereen gebeuren, maar trek er wel je les uit en laat het niet keer op keer gebeuren! Kies eens voor jezelf, zorg dat mensen je oprecht aardig vinden en niet alleen omdat je klusjes voor ze opknapt!

Trouwens het is niet zielig als je op je 17de pas een meisje hebt geknuffeld, waarom wordt die indruk altijd gewekt, vraag ik me af... You're time will come!

Kortom; niet denken, maar doen!!
Succes!
pi_46464623
Mijn leven begon overigens op m'n 24e, toen ik Silvieja ontmoette op het internet, wat overigens ook gelijk m'n eerste contact met een meisje was. De eerstkomende 7 jaar zou ik dus nog niks verwachten als ik jou was.
pi_46464675
Zie er wel een beetje van mezelf in... Heb je al een bijbaantje? Dat heeft mij best wel wat geholpen, makkelijker leren praten etc. Probeer je zelfverzekerd er te laten uit zien, dan praten mensen ook wat eerder en gemakkelijker tegen je.
pi_46464679
Komt allemaal goed, schatje. Gewoon wachten. Maar om nou te zeggen dat je leven op je 24e pas begint vind ik ehm.. Tsdja.. Hilarisch.
pi_46464682
Het is niet zo dat je middelbare schoolperiode perse de mooiste periode uit je leven moet zijn, dat kan inderdaad gebeuren maar de kans daarop is net zo groot als dat elke andere periode uit je leven de mooiste is.

Voor behoorlijk wat mensen is het inderdaad de mooiste periode uit hun leven maar dat is alleen maar omdat de periodes daarna minder mooi zijn. En hoe komt dat? Omdat ze niet het verstand hebben gehad om te zorgen voor een toekomst waarin ze doen waar ze gelukkig van worden. Gebruik je eigen middelbare schooltijd om daar naar op te zoek te gaan en de tijd erna ook.
pi_46464697
komop, je bent pas 17 man..... je hoeft nog geen meisje te hebben wat komt dat komt, je groeit er wel overheen!!

Daarbij, jij hoeft je niet te bewijzen tegenover de meiden, laat dat maar es andersom gebeuren
Haleloeja
pi_46464709
Oja en: kom op voor jezelf, laat je niet gebruiken. Naaien die handel en in de prullenbak alle zakkewasers.
pi_46464719
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Komt allemaal goed, schatje. Gewoon wachten. Maar om nou te zeggen dat je leven op je 24e pas begint vind ik ehm.. Tsdja.. Hilarisch.
Een objectieve blik op het leven van andere mensen is lastig he
pi_46464748
always look on the bright side of life
pi_46464774
Edit: Doe normaal.

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2007 22:25:37 ]
pi_46464797
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:42 schreef mvingerhoets het volgende:

[..]

Een objectieve blik op het leven van andere mensen is lastig he
. Wat een wijsheid.
pi_46464816
Oja, en: inderdaad: werken. Zoveel mogelijk dingen doen, brede ontwikkeling, in de wereld staan.
pi_46464834
Wat elaine ook zegt; dwing jezelf om op meisjes of jongens af te stappen, en gewoon over de meest suffe dingen te gaan praten; wat zijn je interesses; houd je bijvoorbeeld van films of muziek. Als dat het geval is, begin gewoon met iemand te praten over nieuwe bands of films die je ontdekt hebt, en vraag mensen naar hun mening. Op de middelbare school vinden mensen zoiets al snel raar, maar ook al wordt je afgewezen, probeer er gewoon mee te door te gaan. Van je fouten zul je leren, en stomme opmerkingen die je ongetwijfeld gaat maken, zul je daarna niet meer zo snel maken. Ik herken je probleem heel goed, en op een gegeven moment breekt er gewoon iets in je; en dan denk je van; fuck it, ik doe t gewoon. En dan zet je de stap die je daarvoor nooit durfde te maken. Meestal loopt het op niks uit, maar dan heb je voor jezelf iig een hele belangrijke stap gezet, en de volgende keer gaat het je veel makkelijker af. Je moet je realiseren dat het over JOUW leven gaat, je draagt een hele grote verantwoordelijkheid, en als je de verantwoordelijkheid niet neemt om er iets van te maken, zul je altijd ongelukkig blijven. Dwing jezelf om fouten te maken, en laat iedereen die je uitlacht of afwijst lekker in de stront zakken; voor hun 10 anderen!
pi_46465205
Edit: Doe normaal.

[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2007 22:25:58 ]
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_46466019
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:46 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Oja, en: inderdaad: werken. Zoveel mogelijk dingen doen, brede ontwikkeling, in de wereld staan.
Ja, dan kan je ook mensen ontmoeten die je interesses delen.

En idd is het het beste om niet te veel alles te doen wat iemand wil. Jij zou je denk ik ook niet gemakkelijk voelen bij een voetveeg toch?

Veel sterkte verder. Je bent nog jong, nauwelijks uit de pubertijd, dus zo vreemd is dit niet hoor
pi_46466962
Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar advies, ik waardeer het heel erg.
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:39 schreef Elaine_ het volgende:
Spontaan zijn is iets wat je hebt, maar ook iets wat je jezelf kan leren. Dwingen zelfs om spontaan te zijn. Ik heb zelf ook hetzelfde gehad. Ik had altijd het gevoel dat ik saai was en idd mensen mij niet snel meevroegen om wat gezelligs te gaan doen. Op een gegeven moment heb ik het roer omgegooid en dat raad ik jou ook absoluut aan.
Dat wil ik ook graag, maar ik weet niet goed hoe ik dat moet doen.
quote:
Je zegt dat je als je met een meisje praat, laterhand pas bedenkt wat je allemaal had kunnen zeggen. Weet je het op het moment supreme ook echt niet of durf je het niet?
Ik weet het ook echt niet.. Maar dat komt, denk ik, doordat ik veel te gespannen ben op zo'n moment. Maar ik durf inderdaad ook veel niet te zeggen.
quote:
Als het laatste het geval is, gewoon doen! Wees niet bang voor de mening van anderen, maar probeer voor jezelf het gevoel te krijgen dat je je best doet om contact te maken met mensen.
Je hebt helemaal gelijk... Maar toch ben ik bang voor wat anderen van me vinden.. Maar ik zal proberen me er wat minder van aan te gaan trekken dan.
quote:
Wat betreft die mensen die je gebruiken, kan iedereen gebeuren, maar trek er wel je les uit en laat het niet keer op keer gebeuren! Kies eens voor jezelf, zorg dat mensen je oprecht aardig vinden en niet alleen omdat je klusjes voor ze opknapt!
Je hebt weer helemaal gelijk denk ik.. Maar, en misschien klinkt het vreemd, ik vind het heel erg moeilijk voor mezelf te kiezen en mezelf op de eerste plaats te zetten..
quote:
Trouwens het is niet zielig als je op je 17de pas een meisje hebt geknuffeld, waarom wordt die indruk altijd gewekt, vraag ik me af... You're time will come!
Nja, ik weet niet, maar ik heb altijd een beetje het gevoel dat ik de enigste ben met zulke problemen, en dat de meeste jongens al een stuk verder zijn.. Maar ik zou mezelf daar in kunnen vergissen, omdat ik dat zelf ook probeer verborgen te houden..
pi_46467087
De meeste jongens zijn een stuk verder in stupiditeit, ja. Nouja, ik had op mn 17e ook al wel het een en ander uitgevroten, maar.. tsja.. Had ik achtyeraf ook liever niet gedaan (nee, ik ben geen maagdelijkheid-verafgoder : D ).
pi_46467377
gast, vrouwen zijn gewoon niet je ding.

geen punt, zat andere dingen op deze planeet, en als er dan een dame ziet hoe je echt bent, zal die liefde veel mooier zijn dan al die geforceerde relaties...
pi_46467434
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:45 schreef flappiewappie het volgende:
gast, vrouwen zijn gewoon niet je ding.

geen punt, zat andere dingen op deze planeet, en als er dan een dame ziet hoe je echt bent, zal die liefde veel mooier zijn dan al die geforceerde relaties...
Wat is dat nou voor een dom gelul? Die eerste zin! Hoe kan jij dat nou weten? Er kan zoveel achter zitten. Toppunt v voorbarige conclusi3s.
pi_46468064
Zonder agressief te worden kun je je grenzen bepalen wanneer mensen in de toekomst weer een beroep op jou doen en jij het idee hebt dat ze van je willen profiteren. Dat meisje wat zei dat je saai was lijkt me helemaal geen aardig mens, op zo'n type zit je toch niet te wachten? We verschillen allemaal als mensen, de een is uitbundig en heeft altijd een gevatte opmerking klaar, de ander is wat rustiger en niet zo adrem. Je kunt misschien eens iets lezen over assertiviteit, daar kun je veel aan hebben als je enigszins onzeker bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')