abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2007 @ 12:56:22 #1
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46454647
quote:
SP wil actie tegen louche onlinehandel concertkaartjes

DEN HAAG - De SP wil dat websites die concertkaartjes aanbieden tegen woekerprijzen, stevig worden aangepakt. Volgens Tweede Kamerlid Arda Gerkens loopt het de spuigaten uit met deze louche onlinehandel en worden zo duizenden muziekliefhebbers benadeeld.

Ze heeft de minister van Economische Zaken in schriftelijke vragen verzocht om deze situatie snel aan te pakken. Gerkens had de kwestie al eerder aangekaart maar toen was het antwoord dat de zwarte handel een gevolg is van schaarste op de markt. Maar het SP-Kamerlid is het daarmee niet eens.

Woekerprijzen

Ze constateert dat kaartjes op internet al tegen woekerprijzen worden aangeboden terwijl de verkoop nog bezig is of moet beginnen.

"De websites kopen zo veel mogelijk kaarten op en creëren zelf de schaarste, zodat ze woekerprijzen kunnen vragen."

Zo werden volgens haar concertkaartjes van Arctic Monkeys al voor 125 euro aangeboden, terwijl de verkoop nog moest beginnen.

Misleiding

Verder wijst ze erop dat de sites ook vragen je kaartjes aan hen te verkopen. Volgens haar is er sprake van misleiding of oplichting en moet dat worden aangepakt.
bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=980946&c=52&rssl

De wet van vraag en aanbod hebben ze blijkbaar nog niet helemaal begrepen daar in het rode nest. Als er veel vraag is naar een schaars product of dienst dan gaan de prijzen omhoog en daar kan die worstendraaier uit Oss weinig aan veranderen.

Met het verbieden van de online handel in concertkaarten zal de problematiek rond de woekerprijzen zeker niet verdwijnen, want met het verbieden zal de vraag niet verdwijnen. Het gevolg is dat de handel wordt verplaats naar het criminele circuit die daar zijn garen bij zal gaan spinnen.

Wederom een idealistisch maar in de praktijk onhaalbaar plan van de SP. Maar goed die Jan komt zo sympathiek over op de TV
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46454688
Ja en nu? Concertkaartjes op naam kopen ofzo?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg smerig dat mensen aan hun geld komen door tientallen tickets te kopen van populaire artiesten en later voor woekerprijzen weer doorverkopen. Daarentegen weet je wel altijd zeker dat er nog kaarten te krijgen zijn, desnoods voor een veel hoger bedrag.
pi_46454699
De wetten van vraag&aanbod zijn allang dierlijk te ver gegaan. Door het leegkopen van de markt maakt een stel dieren winst op andermans concertbehoeftes. Totaal onnodig kapitaalvernietiging dus.
Zyggie.
pi_46454961
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:56 schreef LENUS het volgende:

De wet van vraag en aanbod hebben ze blijkbaar nog niet helemaal begrepen daar in het rode nest. Als er veel vraag is naar een schaars product of dienst dan gaan de prijzen omhoog.
Volgens dat nieuwsbericht heeft men wel degelijk de wet van vraag en aabod begrepen, en vraagt men zich af hoe het komt dat kaartjes al voor de officiele voorverkoop datum door wazige sites aangeboden kunnen worden.

Afgelopen jaar heeft men op werchter de kaartjes wel op naam laten zetten en hiermee zegt men dat er wel redelijk resultaten zijn bereikt met het terugdringen van de illegale handel.
quote:
Met het verbieden van de online handel in concertkaarten zal de problematiek rond de woekerprijzen zeker niet verdwijnen, want met het verbieden zal de vraag niet verdwijnen. Het gevolg is dat de handel wordt verplaats naar het criminele circuit die daar zijn garen bij zal gaan spinnen.
En wie spinnen er nu garen bij deze woeker handel, weet jij het, weet ik het? Het zullen vast en zeker ook geen legitieme handelaren zijn.
pi_46455014
mooi, dan kunnen ze hier een stuk rustiger slapen
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_46455188
Er was zaterdag ook nog een uitgebreid item over in Kassa, op Nederland 1. Jongeren hebben *doorgaans* nog wel zo veel verstand om kritisch te zoeken op internet, maar er waren wat voorbeelden van goedgelovige oudere mensen die tot 100 euro teveel hadden betaald voor een concertkaartje.

Je kent het wel: zo'n man van 65 die trots is dat hij met internet overweg kan, naar Google gaat, de woorden André Rieu Gelredome intypt en vervolgens meteen naar een site van zo'n malafide bureau wordt geleid. Hij had - meen ik - 165 euro per kaartje betaald, terwijl de normale verkoopprijs op 65 euro lag.

Mensen zijn naiëf, die bureaus zijn walgelijk bezig. Dat staat buiten kijf. Maar ERGER vind ik eigenlijk nog hoe een gerespecteerde zoekmachine als Google min of meer deze praktijken bevordert, door dergelijke bureaus hoog op te nemen in de lijst van zoekresultaten. Gesponsorde koppelingen staat er dan... - Kortom: de kassa van Google rinkelt. En dat vind ik oprecht spijtig. Het zou juist zo moeten zijn dat de officiële verkoopsites bovenaan komen te staan.
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 13:26:34 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46455356
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:19 schreef dVTB het volgende:
Mensen zijn naiëf, die bureaus zijn walgelijk bezig. Dat staat buiten kijf. Maar ERGER vind ik eigenlijk nog hoe een gerespecteerde zoekmachine als Google min of meer deze praktijken bevordert, door dergelijke bureaus hoog op te nemen in de lijst van zoekresultaten. Gesponsorde koppelingen staat er dan... - Kortom: de kassa van Google rinkelt. En dat vind ik oprecht spijtig. Het zou juist zo moeten zijn dat de officiële verkoopsites bovenaan komen te staan.
Maar Google doet daarmee niks illegaals. Net als de bedrijven die kaartjes duurder doorverkopen.
De acties zijn wellicht af te keuren, maar het is gewoon een commerciele markt en zo werkt dat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 19 februari 2007 @ 13:26:37 #8
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46455358
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:09 schreef Basp1 het volgende:
Volgens dat nieuwsbericht heeft men wel degelijk de wet van vraag en aabod begrepen, en vraagt men zich af hoe het komt dat kaartjes al voor de officiele voorverkoop datum door wazige sites aangeboden kunnen worden.
Waarschijnlijk opportunisme en gaan ze en paar dagen voor de voorverkoop voor de deur liggen bij het postkantoor.
quote:
Afgelopen jaar heeft men op werchter de kaartjes wel op naam laten zetten en hiermee zegt men dat er wel redelijk resultaten zijn bereikt met het terugdringen van de illegale handel.
Bij grote evenementen is dit vrijwel onmogelijk, getuige de zwarte handel in kaarten voor het WK en EK ondanks dat die kaarten op naam staan is gebleken dat het onmogelijk is om 30.000 ongeduldige mensen te legitimeren.

Verder dan een paar steekproeven zul je met de huidige technologische mogelijkheden niet komen.
quote:
En wie spinnen er nu garen bij deze woeker handel, weet jij het, weet ik het? Het zullen vast en zeker ook geen legitieme handelaren zijn.
Die onlinehandelaren hebben in ieder geval een KVK-nummer en dragen netjes belasting af. Dan heb ik het over de professionele handelaren en vergeet ik de voor het gemak even de marktplaats beunhazen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  maandag 19 februari 2007 @ 13:31:10 #9
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_46455467
Lol, heeft de SP Kassa gekeken ofzo?
Daar werd eerder de domheid/gemakzucht van mensen getoond dan de foute handel...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_46456812
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar Google doet daarmee niks illegaals. Net als de bedrijven die kaartjes duurder doorverkopen.
De acties zijn wellicht af te keuren, maar het is gewoon een commerciele markt en zo werkt dat.
Ik zeg ook niet dat Google iets illegaals doet. Ik vind hun beleid in deze alleen afkeurenswaardig. Je steunt willens en wetens dit soort malafide geldklopperij. Wat mij betreft mag daar best een stokje voor gestoken worden. Laat de overheid maar verplichten dat ze officiële ticket-verkopers als eerste zoekresultaat moeten opnemen.

En dan niet zeuren dat dat censuur is. In China werkt Google ook maar wat graag mee aan overheidscensuur, omdat ze dat financieel beter uitkomt.
pi_46456850
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:31 schreef -skippybal- het volgende:
Lol, heeft de SP Kassa gekeken ofzo?
Daar werd eerder de domheid/gemakzucht van mensen getoond dan de foute handel...
In Kassa waren tweede-kamerleden van CDA en PvdA te gast. Tijdens de uitzending werd al gemeld dat ook de SP voorstander was van actie tegen deze malafide kaartenhandel. 'Een leuke combinatie', liet de PvdA-politicus zich nog ontglippen...
  maandag 19 februari 2007 @ 14:24:04 #12
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_46456975
Ik vind 't eerlijk gezegd een behoorlijke misser van de officiële verkoopbureaus dat ze deze beunhazen zo met kaartjes laten omgaan.

De officiële verkoopbureaus kunnen zich verenigen en zorgen dat hun zoekresultaten bovenaan bij Google komen.
  maandag 19 februari 2007 @ 14:26:22 #13
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_46457043
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:18 schreef dVTB het volgende:

In Kassa waren tweede-kamerleden van CDA en PvdA te gast. Tijdens de uitzending werd al gemeld dat ook de SP voorstander was van actie tegen deze malafide kaartenhandel. 'Een leuke combinatie', liet de PvdA-politicus zich nog ontglippen...
Ik heb 't ook gezien.

Die CDA'er die er zat was een behoorlijk sneuere kerel. Op een gegeven moment vroeg hij aan de eigenaar van zo'n malafide ticketbureau hoe die eigenlijk aan al die kaarten kwam. Tja, die vent zegt dat natuurlijk niet. Die CDA'er zo van "hoezo niet?!". "Das het geheim van de smidt" antwoord de ticketverkoper.

Die CDA'er snapte er niks van waarom hij dat nou gewoon niet ff vertelde. Hij vond dat die vent gewoon transparant zijn bedrijf kon runnen.

Net alsof Coca Cola hun recept gaat vertellen, in het kader van transparantie.

Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 14:28:30 #14
46149 __Saviour__
pi_46457114
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:16 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat Google iets illegaals doet. Ik vind hun beleid in deze alleen afkeurenswaardig. Je steunt willens en wetens dit soort malafide geldklopperij. Wat mij betreft mag daar best een stokje voor gestoken worden. Laat de overheid maar verplichten dat ze officiële ticket-verkopers als eerste zoekresultaat moeten opnemen.

En dan niet zeuren dat dat censuur is. In China werkt Google ook maar wat graag mee aan overheidscensuur, omdat ze dat financieel beter uitkomt.
dat kan de overheid natuurlijk op geen enkele manier verplichten. zoekresultaten weergeven is echt google's eigen zaak. en als ze het wel zouden verplichten, kunnen andere bedrijven ineens ook gaan zeuren dat ze verder bovenaan willen.
en zoiets is natuurlijk wel degelijk censuur. leuk dat ze dat in china hebben, maar dat betekent niet dat het hier ook maar zo moet zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 19 februari 2007 @ 14:28:33 #15
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_46457115
-

[ Bericht 99% gewijzigd door SjonLok op 19-02-2007 14:29:02 ]
  maandag 19 februari 2007 @ 14:31:15 #16
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_46457197
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:

dat kan de overheid natuurlijk op geen enkele manier verplichten. zoekresultaten weergeven is echt google's eigen zaak. en als ze het wel zouden verplichten, kunnen andere bedrijven ineens ook gaan zeuren dat ze verder bovenaan willen.
en zoiets is natuurlijk wel degelijk censuur. leuk dat ze dat in china hebben, maar dat betekent niet dat het hier ook maar zo moet zijn.
Ik vind niet dat er een wet moet komen. Het zou echt onzinnig zijn als de overheid dit soort dingen gaat regelen.

Wel vind ik dat de bonafide organisaties wat meer moeite moeten doen om de klanten te informeren. Laat ze ook zorgen dat zíj bovenaan komen in de zoekresultaten.
pi_46457332
tvp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_46457590
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:26 schreef LENUS het volgende:

Waarschijnlijk opportunisme en gaan ze en paar dagen voor de voorverkoop voor de deur liggen bij het postkantoor.
Daar ga je vanuit. Zou het ook niet kunnen zijn dat ze wat mannetjes bij postagentschappen hebben zitten. (ow verklap ik nu soms ook nog wat
quote:
Bij grote evenementen is dit vrijwel onmogelijk, getuige de zwarte handel in kaarten voor het WK en EK ondanks dat die kaarten op naam staan is gebleken dat het onmogelijk is om 30.000 ongeduldige mensen te legitimeren.
Ach met de huidige stand der technologie, kan ook wel elk verkoop punt meteen de id's of foto's van de mensen voor wie de kaartjes bestemd zijn in te scannen en ook op dat kaartje printen. Dan doen die verkoop punten tenminste nog wat voor de 7.50 euro per kaartje reserverringskosten
quote:
Die onlinehandelaren hebben in ieder geval een KVK-nummer en dragen netjes belasting af. Dan heb ik het over de professionele handelaren en vergeet ik de voor het gemak even de marktplaats beunhazen.
Ach netjes belasting afdragen, krijg ik dan als klant ook een netjes gespecificeerde rekening van die onlinehandelaren? zodat je ook de winst marge van hem weet? Nou het lijkt me niet het geval te zijn dus wordt op deze manier veel zwart geld gecreerd.
pi_46457937
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:19 schreef dVTB het volgende:
Er was zaterdag ook nog een uitgebreid item over in Kassa, op Nederland 1. Jongeren hebben *doorgaans* nog wel zo veel verstand om kritisch te zoeken op internet, maar er waren wat voorbeelden van goedgelovige oudere mensen die tot 100 euro teveel hadden betaald voor een concertkaartje.

Je kent het wel: zo'n man van 65 die trots is dat hij met internet overweg kan, naar Google gaat, de woorden André Rieu Gelredome intypt en vervolgens meteen naar een site van zo'n malafide bureau wordt geleid. Hij had - meen ik - 165 euro per kaartje betaald, terwijl de normale verkoopprijs op 65 euro lag.

Misschien moet ik meer begrip hebben voor de oudere medemens, maar je kan toch wel bedenken dat een artiest een eigen site heeft (meestal gewoon zijn/haar eigen naam als url) en dat op die site natuurlijk de optredens vermeld staan inclusief officiële verkooppunten. Als je gewoon de eerste link in Google aanklikt en daar meteen bestelt is het ook wel een beetje je eigen schuld. Alleen al door de hoge prijs zou je argwaan moeten krijgen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 19 februari 2007 @ 14:56:26 #20
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46457950
Hey maar is het niet mogelijk om de kaartenverkoop alleen toe te laten staan bij verkooppunten geverificeerd door de artiest/evenemenorganisator. Dat er dan nog een zwarte markt is ok, maar de grootschalige zaadsites verdwijnen tenminste.
Zyggie.
pi_46458086
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat kan de overheid natuurlijk op geen enkele manier verplichten. zoekresultaten weergeven is echt google's eigen zaak. en als ze het wel zouden verplichten, kunnen andere bedrijven ineens ook gaan zeuren dat ze verder bovenaan willen.
Dat kun je je afvragen, of dat Google's eigen zaak is. Neem bijvoorbeeld het conflict dat Google heeft met Belgische kranten. Die wilden niet langer dat Google hun artikelen weergaf via news.google.nl - En de rechter stelde de kranten in het gelijk. Het lijkt me dat ook internet aan bepaalde wetten onderhevig is. Als ik ga haatzaaien op internet, kan ik ook worden opgepakt. Internet is geen vrijstaat.

Door de 'gesponsorde koppelingen' bovenaan te plaatsen, werkt Google in dit verband - gewild of ongewild - mee aan malafide kaartenhandel waarvan honderden, misschien wel duizenden consumenten de dupe worden.
  maandag 19 februari 2007 @ 15:03:36 #22
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46458142
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:01 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dat kun je je afvragen, of dat Google's eigen zaak is. Neem bijvoorbeeld het conflict dat Google heeft met Belgische kranten. Die wilden niet langer dat Google hun artikelen weergaf via news.google.nl - En de rechter stelde de kranten in het gelijk. Het lijkt me dat ook internet aan bepaalde wetten onderhevig is. Als ik ga haatzaaien op internet, kan ik ook worden opgepakt. Internet is geen vrijstaat.

Door de 'gesponsorde koppelingen' bovenaan te plaatsen, werkt Google in dit verband - gewild of ongewild - mee aan malafide kaartenhandel waarvan honderden, misschien wel duizenden consumenten de dupe worden.
Zolang die sites niet verboden zijn maakt het niets uit.
Zyggie.
pi_46458250
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:56 schreef Zyggie het volgende:
Hey maar is het niet mogelijk om de kaartenverkoop alleen toe te laten staan bij verkooppunten geverificeerd door de artiest/evenemenorganisator. Dat er dan nog een zwarte markt is ok, maar de grootschalige zaadsites verdwijnen tenminste.
een brancheorganisatie bedoel je met keurstempel .. goed idee
pleased to meet you
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 15:08:04 #24
46149 __Saviour__
pi_46458281
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:01 schreef dVTB het volgende:

Google News nam gedeeltelijk materiaal over waar copyright op zat. Daartegen protesteerden die kranten en op dat punt hadden ze gelijk. Maar die zaak is hiermee totaal niet te vergelijken. Want aan deze kaartenverkoop is in principe helemaal niks illegaals. Dat je het afkeurt, betekent niet dat ze er maar mee moeten stoppen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46458310
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Google News nam gedeeltelijk materiaal over waar copyright op zat. Daartegen protesteerden die kranten en op dat punt hadden ze gelijk. Maar die zaak is hiermee totaal niet te vergelijken. Want aan deze kaartenverkoop is in principe helemaal niks illegaals. Dat je het afkeurt, betekent niet dat ze er maar mee moeten stoppen.
Idd.

NL heeft maar een klein aandeel in de wereldwijde markt als het om ticket verkoop gaat. Kijk maar eens op de grotere ticketsite's in Amerika enz.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')