abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46451127
Ik heb mijn koopwoning verhuurd en woon zelf in een andere gemeente, waar ik sta ingeschreven in de GBA.
Mijn inboedelverzekeraar weigerde mij hierom nog langer te verzekeren ('risico is te groot') dus nu heb ik geen inboedelverzekering meer voor mijn woning (nu is dat niet zo heel erg want er staan alleen maar een wasmachine en een koelkast van mij).
Echter, ik vraag me af hoe het nu zit met mijn opstalverzekering. Deze verzekering zit in mijn maandbedrag dat ik elke maand betaal aan de Vereniging van Eigenaren.
In de verzekeringsvoorwaarden zie ik niets specifieks staan over 'mijn' situatie dus daar word ik niet veel wijzer van.

Kortom: ben ik gedekt als er er wat met mijn woning gebeurt zoals brand, water of omvallende bomen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 februari 2007 @ 10:29:57 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46451223
Volgens mij moet je huurder zelf een inboedelverzekering afsluiten. En zolang jij aan de VVE betaalt loopt de opstalverzekering gewoon door. Je bent immers nog steeds eigenaar van het huis.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_46451277
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij moet je huurder zelf een inboedelverzekering afsluiten. En zolang jij aan de VVE betaalt loopt de opstalverzekering gewoon door. Je bent immers nog steeds eigenaar van het huis.
Ja, maar geen hoofdbewoner. Ik kan me zo voorstellen dat de verzekeraar daar moeilijk over zou kunnen doen.
Ik kan er alleen nergens wat over vinden!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 februari 2007 @ 10:45:26 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46451482
Ik vraag me af of een opstalverzekering is gekoppeld aan de eigenaar of aan de bewoner Moet je als huurder zelf een opstalverzekering afsluiten? Ik heb nooit gehuurd dus ik heb geen idee.

Edit: aan hurende collega gevraagd Als huurder moet je alleen een inboedelverzekering afsluiten, de opstalverzekering is voor de eigenaar.

Dus zit je volgens mij goed zo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_46451567
Je moet wel aan je opstalverzekeraar doorgeven dat je je woning hebt verhuurd, dan sta je bij een probleem met lege handen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  maandag 19 februari 2007 @ 11:10:35 #6
128384 mcwops
gat in je glas
pi_46452080
het staat een beetje krom Rally

je moet aan je opstalverzekeraar en inboedelverzekeraar (vaak zijn dat dezelfde)even doorgeven dat je je woning verhuurd hebt (zonder er zelf te wonen). de verzekeraar maakt daar simpel een aantekening van en evt melden ze dat je alert moet zijn op risicoverhogende factoren die huurders meenemen.
plantjes op zolder, enzo.... Overigens vind de VVE het ook we fijn om te weten dat er geen gajes in hun gebouw zit ....dus daar ook ff melden, wel zo vriendelijk en goed voor de verstandhouding.
in je huurovereenkomst met de huurder zul je eea moeten opnemen dat ie netjes met de woning omgaat en niet zonder toetstemming mag ' verbouwen' en evt schade voor zijn rekening komt. de spullen (inboedel) van jou mag ie als bruikleen gebruiken, dat ook ff opnemen in de huurovk.
de huurder zal voor zijn eigen spulletjes een inboedelverz moeten afsluiten, ook wel handig als ie een aansprakelijkheidsverzekering heeft
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_46452235
Mijn opstalverzekering zit bij mijn maandbedrag van de VVE.
Ik moet dus alsnog toestemming voor verhuur vragen aan de VVE, dat staat nl. in het 'modelreglement' zie ik. Als ze dit niet accepteren heb ik een dik probleem: dan ben ik niet verzekerd.
  maandag 19 februari 2007 @ 11:19:38 #8
128384 mcwops
gat in je glas
pi_46452296
als je het niet meld heb nog een dikker probleem...
ze zullen naar mijn ervaring enkel probleem maken als er een huurder in komt die het woongenot zou kunnen aantasten van de overige bewoners (als je snapt wat ik bedoel )
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')