Nou thuis helpt ze haar moeder volgens mij ook veel mee met het huishouden hoorquote:Op maandag 19 februari 2007 13:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ze is zo gek als een deur dat ze dat doet.
Woont zeker nog thuis. Anders zou ze het wel uit der hoofd laten om bij vriendjelief te gaan schoonmaken.
Ik wil het niet eens hebben dat SQ bij mij gaat zitten schoonmaken. Dan hang ik niet rustig bij haar op de bank als ze aan het afwassen of schoonmaken is.
Zie vorige post.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:56 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Iedere keer zeg je weer dat je het noooooit meer doet...![]()
Maar wel heel erg tof en lief van je...![]()
Welke huisgenoten? Ik woon sinds 1 februari alleen in dat huis.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:25 schreef Stormqueen het volgende:
Afwassen vind ik nog tot daar aan toe, als je het samen vies maakt kun je best omstebeurt afwassen.
Wat mij een beetje dwars zit is het feit dat Flow in een studentenhuis woont - en dat Gurlie dus feitelijk de vieze pisresten van zijn huisgenoten staat op te dweilen
Nee, hij woont hier alleen sinds 2 weken.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:25 schreef Stormqueen het volgende:
Afwassen vind ik nog tot daar aan toe, als je het samen vies maakt kun je best omstebeurt afwassen.
Wat mij een beetje dwars zit is het feit dat Flow in een studentenhuis woont - en dat Gurlie dus feitelijk de vieze pisresten van zijn huisgenoten staat op te dweilen
Oh, daar was ik niet van op de hoogtequote:Op maandag 19 februari 2007 13:25 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Welke huisgenoten? Ik woon sinds 1 februari alleen in dat huis.![]()
Dat is ook de reden dat er niet meer wordt gepoetst.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, daar was ik niet van op de hoogte
quote:Op maandag 19 februari 2007 13:26 schreef FlowDesign het volgende:
En ik heb afgelopen zaterdag heel de vloer gedweild bij m'n ouders![]()
Ook niet je wc en je badkamer en keuken af en toe?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:28 schreef Stormqueen het volgende:
Ik poets mijn huis echt nooit
Da's nou eenmaal wat er gebeurt als je FT werkt en alleen woont
Ja, af en toe wel natuurlijk. Keuken houd ik nog wel redelijk bij en de wc ook wel.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:28 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ook niet je wc en je badkamer en keuken af en toe?
Mijn huisbaas (Willem's vader) wil mij geloof ik graag ergens in April het huis uit hebben. Hij heeft het huis te koop staan, maar als hij het voor April niet voor een fatsoenlijke prijs verkocht krijgt wil hij het aan Philips gaan verhuren.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, daar was ik niet van op de hoogte
Dus jij doet nu thuis alle boodschappen, maakt alles schoon, kookt en werkt daarnaast ook fulltime?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:24 schreef gurlie het volgende:
[..]
Wat heeft het er mee te maken dat ik nog thuis woon?
Ik doe thuis veel in het huishouden vanwege mijn moeders slechte rug enzo, dus dat is een non-argument. Verder irriteer ik me echt enorm aan vuilheid en Flow maakt daar handig gebruik van. Hij hoefde namelijk zelf niet te poetsen toen zijn huisgenoot hier nog woonde.
Maar dat zal ik hem eens even af gaan leren.![]()
Ik doe vaak boodschappen, maak vaak schoon, kook zowat altijd en ga naar school en werk parttime. Dus.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dus jij doet nu thuis alle boodschappen, maakt alles schoon, kookt en werkt daarnaast ook fulltime?.
Als je het hard wil spelen kan je een vergelijkbare woonruimte + alle kosten van het verhuizen vergoed krijgen + een schadevergoeding. Een huis met huurder erin verkopen of verhuren gaat voor geen meter lukkenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:30 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Mijn huisbaas (Willem's vader) wil mij geloof ik graag ergens in April het huis uit hebben. Hij heeft het huis te koop staan, maar als hij het voor April niet voor een fatsoenlijke prijs verkocht krijgt wil hij het aan Philips gaan verhuren.
Dat kan nog leuk worden want ik heb een huurcontract met 3 maanden opzegtermijn van beide kanten en ieder jaar dat je ergens woont komt er 1 maand opzegtermijn bij. Bovendien heeft hij mij nog steeds niet schriftelijk van alles op de hoogte gesteld, dus vanaf het moment dat hij dat wel doet heb ik wettelijk gezien nog steeds 5 maanden.![]()
Mijn jongste zus zei overigens dat je huis verkopen en verhuren aan een andere partij beide geen geldige redenen zijn om je huurders eruit te zetten. Huurbescherming rules. Dus ik ben benieuwd hoe lang ik daar nog blijf wonen![]()
Dus... Als je een eigen huishouden te runnen hebt ga je echt niet meer schoonmaken bij Floris. Of je bent niet goed wijs. Dat zou ook kunnenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:34 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ik doe vaak boodschappen, maak vaak schoon, kook zowat altijd en ga naar school en werk parttime. Dus.
En mijn moeder zit in de WAO, dus het huishoudelijk gebeuren is vrij evenredig verdeelt onder ons.
Ik zeg net dat ik thuis ook een hele hoop doe.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dus... Als je een eigen huishouden te runnen hebt ga je echt niet meer schoonmaken bij Floris. Of je bent niet goed wijs. Dat zou ook kunnen.
Dat kost je al gauw 30 euro per week hoorquote:Op maandag 19 februari 2007 13:35 schreef gurlie het volgende:
Oh en als je fulltime werkt en genoeg verdient neem je toch gewoon één keer in de week voor een paar uurtjes een schoonmaakster?
Ja, welkom in de echte wereld Gurliequote:Op maandag 19 februari 2007 13:35 schreef gurlie het volgende:
Oh en als je fulltime werkt en genoeg verdient neem je toch gewoon één keer in de week voor een paar uurtjes een schoonmaakster?
Een half huishouden is geen heel huishoudenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:36 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik thuis ook een hele hoop doe.
En ik ben inderdaad niet goed wijs, druk of niet druk, ik kan er niet tegen als het vies is om me heen.
Het ging erom dat je niet bij mij thuis achter de stofzuiger ging staan omdat je wel wat beters te doen hebtquote:Op maandag 19 februari 2007 13:38 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik kan me voorstellen dat een half huishouden waar het wel echt schoon is, meer tijd vergt dan mijn huishouden
Of je kan de situatie ook eens van iemand anders kant bekijken en een beetje actief gaan zoeken naar andere woonruimtequote:Op maandag 19 februari 2007 13:30 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Mijn huisbaas (Willem's vader) wil mij geloof ik graag ergens in April het huis uit hebben. Hij heeft het huis te koop staan, maar als hij het voor April niet voor een fatsoenlijke prijs verkocht krijgt wil hij het aan Philips gaan verhuren.
Dat kan nog leuk worden want ik heb een huurcontract met 3 maanden opzegtermijn van beide kanten en ieder jaar dat je ergens woont komt er 1 maand opzegtermijn bij. Bovendien heeft hij mij nog steeds niet schriftelijk van alles op de hoogte gesteld, dus vanaf het moment dat hij dat wel doet heb ik wettelijk gezien nog steeds 5 maanden.![]()
Mijn jongste zus zei overigens dat je huis verkopen en verhuren aan een andere partij beide geen geldige redenen zijn om je huurders eruit te zetten. Huurbescherming rules. Dus ik ben benieuwd hoe lang ik daar nog blijf wonen![]()
It's aliiiiiiivequote:Op maandag 19 februari 2007 13:40 schreef r8ality het volgende:
[..]
Of je kan de situatie ook eens van iemand anders kant bekijken en een beetje actief gaan zoeken naar andere woonruimte.
Dan moet je maar gaan samenwonen, zeiklul.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een half huishouden is geen heel huishouden
Net als dat studeren en een bijbaantje NIET hetzelfde is als Fulltime werken.
Precies, vergt ook tijd. En ons huis is waarschijnlijk groter.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:38 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik kan me voorstellen dat een half huishouden waar het wel echt schoon is, meer tijd vergt dan mijn huishouden
soms je moeder op de koffie vragen werkt best goed eikquote:Op maandag 19 februari 2007 13:43 schreef gurlie het volgende:
[..]
Dan moet je maar gaan samenwonen, zeiklul.
Het moet op de een of andere manier toch schoon worden af en toe.
Vast wel.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:41 schreef bleiblei het volgende:
Gurlie, wil jij volgend jaar eigenlijk op kamers gaan?
Ja. Vandaag niks te doen. Tijd om weer een beetje te Fok!kenquote:
Ja, kost geld, maar ik ken genoeg mensen die het ideaal vinden ivm werkdrukte.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat kost je al gauw 30 euro per week hoor
Maar gek, ik ga toch niet voor die 50m2 een poetsvrouwke laten komen?Dan maar wat stof
Gewoon knop omzetten als je je ergert aan zijn ranzige thuisquote:Op maandag 19 februari 2007 13:43 schreef gurlie het volgende:
[..]
Dan moet je maar gaan samenwonen, zeiklul.
Het moet op de een of andere manier toch schoon worden af en toe.
Zo ver laat ik het allemaal liever niet komen natuurlijk. Maar als ik in April nog geen fatsoenlijke vervangende woonruimte gevonden heb en hij wil mij er graag uit hebben, dan zeg ik gewoon tegen hem waar het op staat en dat ik er uit ga zodra ik iets gevonden heb. Of hij mag me uitkopen, dat kan evt. ook nog.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je het hard wil spelen kan je een vergelijkbare woonruimte + alle kosten van het verhuizen vergoed krijgen + een schadevergoeding. Een huis met huurder erin verkopen of verhuren gaat voor geen meter lukken.
Je loopt wel het risico dat je huisbaas gewoon met een paar Jerommekes je deruit komen slaan natuurlijk. Maar wettelijk gezien kan de beste man niets. Of naja, hij kan je het bovenstaande aanbieden. Ik geloof dat een rechter dat ziet als een nette oplossing.
Vergelijkbare woonruimte is evenveel ruimte voor dezelfde prijs in eenzelfde staat op eenzelfde locatie.
Ja klopt, maar dat ging niet verder dan de was in de machine kiepen, na de was in de droger stoppen en vanuit de droger weer terug de IKEA-tas inquote:Op maandag 19 februari 2007 13:46 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ja, kost geld, maar ik ken genoeg mensen die het ideaal vinden ivm werkdrukte.
Maargoed, BB weet het toch allemaal beter, want hij heeft het o zo zwaar en ik weet niets van de echte wereld.
Trouwens, ik kan me herinneren dat jij ook nog eens een tijd als wasserette gefungeerd hebt?
Ik heb het helemaal niet zwaarquote:Op maandag 19 februari 2007 13:46 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ja, kost geld, maar ik ken genoeg mensen die het ideaal vinden ivm werkdrukte.
Maargoed, BB weet het toch allemaal beter, want hij heeft het o zo zwaar en ik weet niets van de echte wereld.
Trouwens, ik kan me herinneren dat jij ook nog eens een tijd als wasserette gefungeerd hebt?
Ik was niet van plan om in een studentenflat te gaan wonen, en dan kan het best meevallen dus.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gewoon knop omzetten als je je ergert aan zijn ranzige thuis.
Zal je op kamers ook nodig hebben![]()
.
Nu heb je nog het voordeel dat wanneer het heel ranzig is bij Floris dat je tegen hem kan zeggen dat je pas bij hem blijft slapen als ie het weer schoon gemaakt heeft. Op kamers gaat dat iets minder makkelijk.
Jij gaat meteen een huis huren?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:50 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ik was niet van plan om in een studentenflat te gaan wonen, en dan kan het best meevallen dus.
Ah, jij wil net als Feb minimaal een flat van 75m2 tot je beschikkingquote:Op maandag 19 februari 2007 13:50 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ik was niet van plan om in een studentenflat te gaan wonen, en dan kan het best meevallen dus.
Nee, ik beweer helemaal nergens dat ik het zwaar heb. Ik beweer alleen dat ik vind dat Flow nu wel eens zijn eigen troep op mag ruimen ook al vindt hij dat het nog niet vies genoeg is. Ik weet niet waar jij ziet dat ik het zwaar vind?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet zwaar.
Sterker nog, jij beweert dat jij het zwaar hebt want je helpt je ma mee, hebt een bijbaan EN zit een half uur per week op school.
Megoo heeft alleen maar als wasserette gefungeerd omdat ik geen wasmachine had. Of naja, de mijne was kapot. Ik heb vanaf het moment dat ik op kamers ging tot het moment dat dat kutding kapot ging mijn zooi zelf gewassen.
Maar wel "zwaar" genoeg om niet voor de lol bij SQ te gaan zitten schoonmaken.
Eh nee. Er bestaat ook zoiets als samen huren. Met mensen die je al kent eventueel. Niet iedereen is zo ranzig.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah, jij wil net als Feb minimaal een flat van 75m2 tot je beschikking.
Tuurlijk.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij gaat meteen een huis huren?
Ook die zal je moeten huren.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:52 schreef gurlie het volgende:
[..]
Eh nee. Er bestaat ook zoiets als samen huren. Met mensen die je al kent eventueel. Niet iedereen is zo ranzig.
Eindelijk iemand die dat beweert. Verder ben je knettergek dat je daar zoveel schoonmaaktquote:Op maandag 19 februari 2007 13:51 schreef gurlie het volgende:
[..]
Nee, ik beweer helemaal nergens dat ik het zwaar heb. Ik beweer alleen dat ik vind dat Flow nu wel eens zijn eigen troep op mag ruimen ook al vindt hij dat het nog niet vies genoeg is. Ik weet niet waar jij ziet dat ik het zwaar vind?
Mja, maar dan is het evengoed een studentenflat, alleen dan een studentenflat met bekendenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:52 schreef gurlie het volgende:
[..]
Eh nee. Er bestaat ook zoiets als samen huren. Met mensen die je al kent eventueel. Niet iedereen is zo ranzig.
Nee, daarvoor zal ik eerst moeten beslissen waar ik wil gaan studeren.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mja, maar dan is het evengoed een studentenflat, alleen dan een studentenflat met bekenden
[/zeikmodus] maar heb je dan al enig idee waar, en met wie?
Je insinueert dat je het zwaar hebt. Waar lees jij dan dat ik het zo zwaar heb?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:51 schreef gurlie het volgende:
[..]
Nee, ik beweer helemaal nergens dat ik het zwaar heb. Ik beweer alleen dat ik vind dat Flow nu wel eens zijn eigen troep op mag ruimen ook al vindt hij dat het nog niet vies genoeg is. Ik weet niet waar jij ziet dat ik het zwaar vind?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |