abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2007 @ 02:30:29 #1
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_46448337
Ik heb in mijn hele leven nog nooit het gevoel gehad 'ergens' bij te horen. En naarmate ik ouder word begint mij dat steeds meer dwars te zitten.

Ik heb nooit veel vrienden gehad, ben op de basis school en de middelbare school altijd gepest. Maar ook bijvoorbeeld op de judo, waar iedereen altijd heel vriendelijk was, heb ik nooit het gevoel gehad dat ik er echt 'bij' hoorde. Zo heb ik sinds de dag dat ik stopte met judo nooit meer met ook maar een iemand van die groep gesproken. Hetzelfde had ik met de badminton en andere verenigingen uit mijn kindertijd.

Ik heb nu eigenlijk maar een paar mensen waar ik contact mee heb, en via hun zie ik af en toe ook nog wel wat anderen, maar die mensen zou ik nooit uit mezelf opbellen oid, omdat het toch niet echt mijn eigen vrienden zijn. Ik ben altijd bang me op te dringen, en ik heb zoiets van 'als ze me echt aardig vinden, dan nodigen ze mij wel een keer uit'. Ik realiseer me wel dat dat eigenlijk de verkeerde denkwijze is, maar ik kan er niets aan doen. Zowiezo zal ik nooit mezelf uitnodigen als ik weet dat iemand anders iets gaat doen. Want als je vraagt of je mee kan, zet je die persoon eigenlijk heel gemeen voor het blok, mijn inziens. Ze zullen niet zo snel glashard 'Nee, we willen je niet' zeggen, maar als ze het eigenlijk vervelend vinden maar toch ja zeggen is het ook zo lullig. Ik denk dat ik vooral niemand lastig wil vallen.

Maar goed, zelfs bij die paar vrienden heb ik toch niet het gevoel dat ik er echt bijhoor. Zo hoor ik wel eens via via dat ze ergens met z'n allen heengeweest zijn, terwijl ze mij dan niks gevraagd hebben. En dat houden ze dan eigenlijk min of meer geheim, zo ervaar ik het tenminste. Ik weet niet wat ik er mee aan moet, moet ik meer initiatief nemen en de volgende keer gewoon doodleuk vragen of ik mee kan (mag)? Of is het gewoon de bedoeling dat ik niet mee ga en heb ik dat maar te accepteren? Ik weet het niet meer, maar meestal houd ik uiteindelijk gewoon mijn mond.

Ook op school heb ik neit echt het gevoel dat ik vrienden voor het leven aan het maken ben. Ik doe HBO, 4e jaar, en ik ga af en toe wel eens wat doen met wat mensen uit de klas, bioscoopje ofzo, maar dat doen we eigenlijk al een paar jaar en daar blijft het bij. Toen ik kleiner was kreeg ik altijd te horen dat studeren de tijd van je leven zou moeten zijn, nou als dit de tijd van m'n leven is wil ik niet weten hoe de rest van mijn leven er uit gaat zien. Maar eigenlijk weet ik dat al, ik krijg straks een baan, werk bij dezelfde baan tot mijn pensioen, en dan zit ik achter m'n PC tot ik doodga ofzo. Niet echt een geweldig uitzicht.

Op de middelbare school hoorde ik dus ook nergens bij, maar ik had toen nog zoiets van 'dat komt allemaal nog wel'. Nu ben ik 21 en heb ik niet echt het idee dat 'het' allemaal nog komt. Ik ben bang dat als ik straks 50 ben ik spijt heb dat ik bepaalde zaken NU verkeert heb aangepakt, waardoor ik de rest van mijn leven alleen zit. Ik heb de hoop op een vriendin ook maar opgegeven, niemand wil een lamlul zonder vrienden (tenzij ik rijk word).

Nu ik het terug lees vind ik het maar een verwarrend stukje tekst. Ik ben ik alweer boos op mezelf dat ik zo aan het klagen ben. Ik heb meer kansen om te doen met mijn leven dan de meeste andere mensen, ik heb een mooie studie zonder ouders die daar krom voor moeten liggen, een nieuwe PC, alles wat ik nodig heb. Maar ik weet niet wat ik met mijn sociale leven aanmoet. Het simpele antwoord zal wel zijn 'zoek vrienden' maar blijkbaar ben ik daar heel slecht in. Zelfs als ik eens iemand ontmoet, vinden ze me blijkbaar nooit aardig genoeg om een msn adres of telefoon nummer oid te vragen.

Ik moest dit allemaal even kwijt hoor, zie maar wat je ermee doet
Ook geen sig dus
pi_46448363
Ben je daarom jaloers op je broertje en zijn homies ?
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  maandag 19 februari 2007 @ 02:33:24 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_46448420
Haha jij wint Misschien wel ja. Al was dat topic maar half serieus. Maar ik wil best wel toegeven dat ik af en toe wel jaloers ben dat mijn broertje gewoon gemakkelijk vrienden maakt, terwijl ik me echt niet minder voel dan hem. Maar goed, dat is een beetje offtopic
Ook geen sig dus
pi_46448757
Het is wat.
Houd van een lijntje.
pi_46448822
Dennis_enzo,

Als je een glas water wilt dan doe je toch de kraan open. Dan doe je daar toch iets voor.

Met vrienden en sociaal leven is dat ook zo. Het enige wat ik lees is "ze nodigen me niet uit" of "ze vragen mijn telefoonnummer niet". Jij kan dat ook doen hoewel dat misschien een paar stappen te ver is.
Ook het verhaaltje over "studietijd" is net zo. Dat kan de tijd van je leven zijn maar dan moet je er wel wat voor doen. Het is niet een opgelegd "iets", of een film die gaat lopen als je met het HBO begint. Je studie haal je immers ook niet door je alleen in te schrijven.
Ik heb wel altijd veel vrienden gehad en maak heel makkelijk vrienden. Soms iets te makkelijk en dan wordt ook dat een probleem. Je kan niet 300 honderd vrienden hebben, zo veel aandacht kan je niet geven zodat het ook echte vrienden zijn.
Waar het in eerste instantie een beetje, in mijn ogen, omdraait is dat je ook wat moet (kunnen) geven. En misschien begint dat bij jou bij het tonen van interesse.
pi_46449203
't Klinkt herkenbaar op een paar vlakken.... 'k Ervaar het overigens niet als direct problematisch... maar 'k houd het topic even in de gaten...
pi_46449241
Koop een seizoenskaart en drink veel bier.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_46449250
stop wining bitch..
je wilt ergens bijhoren? waarom? heb je andere mensen nodig om te overleven ofzo?

laat het gewoon los, wat boeit 't? geniet van de dingen die er wel zijn, en kun je dan nog niet tevreden zijn, dan hou op zn minst met op met klagen en doe er wat aan..
pi_46449436
Meer doen , minder denken. Indertijd toen ik meer deed en eigenlijk bar weinig nadacht over het leven ging het allemaal makkelijker en maakte ik meer mee ( zo lijkt het ).

Tegenwoordig heb ik de neiging teveel te gaan denken over dingen ipv ze gewoon uit te voeren, en denk dat bij jouw de "fout" daar ook ergens ligt.....zet de knop om en doe gewoon wat in je opkomt, spreek mensen aan over wat dan ook ( ik lul ook vaak wat raak ).
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_46449510
Ja, best wel vervelend voor je. Misschien kan je anders een jaartje naar de VS gaan voor school of zo? Wellicht dat mensen daar wat makkelijker zijn voor je om mee om te gaan. Heb je bovendien iets interessants om weer over te praten wanneer je weer terug in Nederland bent. Ik heb namelijk het idee dat je hier een beetje vastgeroest bent.
pi_46449746
Het lijkt me verstandig om waar mogelijk, met mensen uit jouw sociale stratum om te gaan. Ik bedoel; mensen met dezelfde plek in de maatschappij als jij, mensen met dezelfde passie's, hobbies en vrijetijdsinvulling. Je zal met hen de beste affiniteit krijgen, en kans op het slagen van 'het maken van vrienden' is dan het grootst.

Echter, ligt het grotendeels ook bij jezelf. Zoals hierboven al gezegd moet je zelf ook initiatief gaan tonen. Iemand bellen of ze ergens met je heen willen? Gewoon doen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Vraag mensen eerlijk of ze tijd hebben, of je ze stoort en of ze zin hebben iets met je te gaan doen. Begin klein, ga niet meteen vragen of een vage kenni 3 weken met je naar Malta op vakantie wil.
pi_46450353
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:39 schreef FlyingFox het volgende:
Het lijkt me verstandig om waar mogelijk, met mensen uit jouw sociale stratum om te gaan. Ik bedoel; mensen met dezelfde plek in de maatschappij als jij, mensen met dezelfde passie's, hobbies en vrijetijdsinvulling.
En hoe vind je die?
  maandag 19 februari 2007 @ 09:42:35 #13
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_46450457
Is ook een mindset... Veel mensen die hetzelfde probleem hebben als jij zijn al heel
snel met het invullen van de gedachtens en gevoelens die iemand anders zou
hebben... Je zelfbeeld en je wereldbeeld vullen alles al voor je in en de minste
of geringste kans dat een blik of opmerking negatief kan worden geinterpreteerd
wordt opgepikt...

Dingen op voorhand voor mensen invullen werkt niet en is onrealistisch... Zo blijf
je veel te veel in je eigen wereld en hou je een afstand tussen jezelf en anderen...

Gooi je angsten en gedachtens die je denkt dat anderen hebben eens aan de kant...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_46450519
Wel grappig dat je als teken van welvaart etc. je nieuwe pc noemt in het rijtje van leuke studie en niet al te arme ouders..

Misschien moet je je daar eens van los rukken..
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_46451005
Dat je eenzaam oud wordt achter de PC zonder vriendin die jou toch niet wil vanwege je kleine vriendenkring is grote onzin, je hebt het zelf in de hand! Wat let je om alleen ergens naar toe te gaan, te gaan reizen naar verre landen en contact te maken met anderen, interessante tentoonstellingen te bezoeken, de kroeg in te duiken, kortom je open te stellen voor anderen? Je hoeft alleen maar een vriendelijk gezicht te trekken en belangstelling voor een ander te hebben om contact te maken. Als man is het al helemaal makkelijk, je kunt overal alleen op af stappen, niemand die dit gek vind.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:25:05 #16
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_46451151
TS-er moet eerst eens trots op zichzelf worden...het verhaal klinkt als een minderwaardigheidscomplexje. Wees blij met wie je bent en trots op waar je voor staat.

Als jij je zo 'minder' voelt dan andere, dan gaan andere dat ook zo zien. Gewoon jezelf zijn en straal dat uit.
Amsterdam + Boekel = werelds...
  maandag 19 februari 2007 @ 10:46:29 #17
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_46451501
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:25 schreef -Schorpioen- het volgende:
TS-er moet eerst eens trots op zichzelf worden...het verhaal klinkt als een minderwaardigheidscomplexje. Wees blij met wie je bent en trots op waar je voor staat.

Als jij je zo 'minder' voelt dan andere, dan gaan andere dat ook zo zien. Gewoon jezelf zijn en straal dat uit.
De mate waarop je dingen voor anderen invult kan dit versterken... ipv te kijken en te luisteren
naar anderen heb je alles al zogenaamd duidelijk in je hoofd... "o die zal toch wel..." en
"o die denkt vast..." en "als ik dit doe of zeg dan..."

Als je dit voor een enorm lange tijd gedaan hebt dan is t moeilijk om dit los te laten...

Dingen al invullen voordat ze gebeurt zijn kan je tegenhouden om whatever te doen, ook
kan je er behoorlijk depri van raken omdat je je eigen ongefundeerde gedachtens continu
aan t bevestigen bent...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 19 februari 2007 @ 10:50:41 #18
83951 rashudo
project 2501
pi_46451582
Het is misschien een idee om een soortement stappenplan op te stellen voor jezelf om langzaam steeds meer open te worden. Uit je post kunnen we opmaken dat je dat namelijk wel wilt, dat je je persoonlijkheid aanpast zodat je meer vrienden kan maken. Probeer dus eens wat simpele doelstellingen voor jezelf neer te zetten.

Een stap die je bijvoorbeeld kan zetten is iets doen met je 'semi'-vrienden. Je vind het eng, maar het ligt nog wel in een gebied waar je relatief makkelijk kan komen.

Kijk eens om je heen en probeer je te mengen in wat clubjes, als je bijvoorbeeld op de HBO zit heb je studieverenigingen, naschoolse activiteiten en dergelijke. Zelfs op FOK! heb je 'sociale gebeurtenissen' zoals een meeting. Probeer bijvoorbeeld een keer per maand zoiets te doen, of hou gewoon je ogen open en probeer zulke dingen te bezoeken als ze je een beetje bevallen.

Je kan ook sociale groepen opzoeken in zaken die jou echt interesseren. Zo te zien heb je van judo en badminton nu genoeg gekregen, maar wat houd jou nou echt bezig?

Mensen vinden het fijn als je goed naar ze luistert en het idee krijgen dat je ze begrijpt. Dat is iets wat veel mensen niet vanzelf kunnen, maar je kan het wel oefenen door het gewoon vaak te doen. Als jij een heel prettig gesprek voert, willen mensen graag met jou praten.

Misschien passen er wel weinig mensen bij jouw persoonlijkheid (je kan namelijk niet compleet alles veranderen, je bent nou eenmaal wie je bent). Probeer daarom ook zoveel mogelijk mensen te onmoeten, des te meer kans heb je dat je iemand vind die bij je past!

Ook ik heb er vaak spijt van dat, als ik een interessant persoon ontmoet waar het mee klikt, ik niet zijn of haar contactgegevens vraag en opschrijf. Dus als iemand dat niet vraagt, betekent het sowieso niet dat die persoon niet meer met je zou willen omgaan.

Verder zal je jezelf wat harder moeten instellen op het gebied van afwijzing. Als je echt sociaal actiever gaat worden, heb je meer kans op mensen die jou niet interessant vinden, of die je ronduit verachten en je gewoon totaal niet willen zien. Heb daar schijt aan.

Je zou zelfs een dagboek kunnen bijhouden waar je in zet wat je vandaag nou weer voor sociaals heb gedaan en hoe dat was en wat je beter zou willen doen enz. Het klinkt belachelijk maar het zorgt er voor dat je meer controle over jezelf krijgt, omdat je precies kan zien wat je gedaan hebt en hoe je vooruit gaat en welke punten je wel of niet beheerst. Het maakt het probleem zichtbaar en beheersbaar

Probeer in gedachten te houden dat je ook uit je 'comfort-zone' zal moeten gaan om te bereiken wat je wil bereiken. Voor jou is het geen tweede natuur. Voor jou is het iets wat je bewust zal moeten gaan leren en oefenen. Het zal heel moeilijk zijn. Deel het daarom in hapklare brokjes, die je wel (relatief) makkelijk kan bereiken.

Oefening baart kunst.
Their eyes opaque.
pi_46456759
Begin eens met niet boos op je zelf te worden om domme dingen. Dat helpt niet. Het is alleen maar negatief denken wat jij doet. Denk positief! En praat POSITIEF tegen je zelf. Dat is een begin.

Het draait hier volgens mij helemaal om je zelfbeeld en zelfvertrouwen.

Google zoek termen: "Anthony Tony Robbins", "David Deangelo"

Have fun!
You live in my reality
pi_46459509
je kunt beter 1 goede vriend of vriendin hebben dan een stel "vrienden"
Ik ben nooit gepest of wat dan ook. Maar ik heb 2 hele goede vriendinnen die zie ik niet zo super vaak maar dat maakt niet uit het zijn en blijft goede vriendinnen als ik ze nodig heb zijn ze er voor me. En ik heb een hele lieve vriend. En ik ben gelukkig ik hoef dat niet. Ik wil niet ieder moment dat ik vrij ben van werk dan ook een afspraak hebben. Ik vind het thuis ook fijn.
pi_46462354
Dit riekt naar een minderwaardigheidscomplex. Ontwikkel eerst maar eens wat zelfrespect, de rest komt dan vanzelf.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_46474602
Nee joh, dit riekt helemaal niet naar een minderwaardigheidscomplex maar naar "zij"-lijn gedrag. Je ziet toch dat Dennis_enzo boos is en niet tevreden met een toekomst achter een PC. Hij heeft alleen voor zijn gevoel niet de tools om dat op te lossen omdat hij dat van anderen ("zij") laat afhangen. Misschien heeft hij wel twijfels over zichzelf maar dat is niet omdat hij zichzelf het allemaal niet waard vindt. Dat vind hij zichzelf, in mijn ogen, namelijk wel.
pi_46475044
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:19 schreef JoeDank het volgende:
Nee joh, dit riekt helemaal niet naar een minderwaardigheidscomplex maar naar "zij"-lijn gedrag. Je ziet toch dat Dennis_enzo boos is en niet tevreden met een toekomst achter een PC. Hij heeft alleen voor zijn gevoel niet de tools om dat op te lossen omdat hij dat van anderen ("zij") laat afhangen. Misschien heeft hij wel twijfels over zichzelf maar dat is niet omdat hij zichzelf het allemaal niet waard vindt. Dat vind hij zichzelf, in mijn ogen, namelijk wel.
Uit zijn post vat ik op dat hij ontzettend bang is andere mensen "lastig te vallen" of om "voor het blok te zetten". Dergelijke angsten komen vrij veel voor bij mensen die onzeker over zichzelf zijn en lijden aan een minderwaardigheidscomplex. Zij-lijn gedrag is hier een gevolg van.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_46476088
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:31 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

Uit zijn post vat ik op dat hij ontzettend bang is andere mensen "lastig te vallen" of om "voor het blok te zetten". Dergelijke angsten komen vrij veel voor bij mensen die onzeker over zichzelf zijn en lijden aan een minderwaardigheidscomplex. Zij-lijn gedrag is hier een gevolg van.
Ik vind onzekerheid een minderwaardigheidscomplex noemen, vrij zwaar. Voor mijn gevoel druk je daarmee een label op iemand waar je niet zo veel mee kan. Ik ben ook wel eens onzeker net als jij ongetwijfeld. Of heb angsten.
Maar als jij loopt te slikken voordat je een presentatie moet gaan houden voor 1000 man helpt het niet echt als ik je ga vertellen dat je een minderwaardigheidscomplex hebt tegenover die 1000 man want dan maak ik het alleen maar zwaarder. Zeker als je er zelf wat aan wilt doen. Puntje bij paaltje: Ik wilde even voor Dennis_enzo opkomen.
pi_46476257
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:13:55 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')