quote:MAN UTD v READING (Sat 17 Feb, 1705 GMT, BBC ONE)
Gary Lineker is joined by Alan Hansen, Alan Shearer and Ian Wright for live coverage of the FA Cup fifth round tie between Manchester United and Reading at Old Trafford.
Red Devils boss Sir Alex Ferguson has won the competition a record five times as manager.
His first FA Cup victory came in the 1990 final against Crystal Palace - managed at the time by current Reading boss and former Man Utd favourite Steve Coppell.
The Royals are riding high in their first ever Premiership season and are on a run of five straight wins, but haven't beaten United since 1927.
John Motson and Mark Lawrenson are in the commentary box at Old Trafford.
quote:Reading is sensationeel
Reading FC is dit seizoen dé sensatie in Engeland. De club, deze jaargang voor het eerst actief ...
op het hoogste niveau, bezet de zesde plaats in het Premiership en staat vandaag in de achtste finale van het FA Cup- toernooi op Old Trafford tegenover Manchester United.
Zoals Wigan Athletic de Engelse voetballiefhebbers vorig seizoen bij zijn Premiership-debuut aangenaam verraste met een tiende plaats, zo oogst Reading Football Club deze jaargang volop bewondering. De 135-jarige club uit Berkshire is bezig aan zijn eerste seizoen in de Engelse topklasse, maar lijkt al jaren mee te draaien op het hoogste niveau. Met verzorgd voetbal en een onbegrensd geloof in de eigen kwaliteiten ligt de ploeg op koers om zich aan het einde van het seizoen te verzekeren van Europees voetbal. Dat zou een regelrechte sensatie zijn.
Het huidige succesverhaal van The Royals kent zijn oorsprong in oktober 2003, het moment waarop de club Steve Coppell aanstelde als manager. De voormalige winger van Manchester United, een betrouwbare kracht in zijn loopbaan als actieve prof, slaagde er in relatief korte tijd in een hechte ploeg te smeden van spelers die wars zijn van kapsones en uitblinken in opofferingsgezindheid.
Dat bleek vorig seizoen al. In het Championship reeg Reading de ene zege aan de andere en veroverde het met indrukwekkende cijfers de titel in de voormalige First Division. Reading finishte op 106 (!) punten in 46 duels en verbeterde daarmee het Engels puntenrecord van Sunderland uit 1999 (105 punten).
In tegenstelling tot andere gepromoveerde ploegen in het verleden is Reading erin geslaagd die vorm ook op het hoogste niveau vast te houden. De uitstekende start met dertien punten uit de eerste zeven competitieduels was daarbij cruciaal en legde het fundament voor de huidige positie op de ranglijst.
Dat de puissant rijke voorzitter van Reading, John Madejski, zijn geld uiterst zorgvuldig besteedt en zichzelf niet verliest in te dure aankopen, heeft ook bijgedragen aan de stabiliteit van de club. De huidige spelersgroep bevat ook geen sterspelers. Kevin Doyle en Leroy Lita vestigen weliswaar met respectievelijk tien en dertien goals de meeste aandacht op zich, maar de kracht van Reading zit hem in het collectief.
Het seizoen van The Royals kan vandaag in het FA Cup-duel met het in topvorm verkerende Manchester United een voorlopig hoogtepunt bereiken. Winst op Old Trafford zou de spelers van Coppell in één klap onsterfelijk maken. Aangezien Reading niet te verliezen heeft en de druk dús bij United ligt, is een stunt niet eens ondenkbaar.
Tja als psv'er kijk je liever de coppa italia lijkt mequote:Op zaterdag 17 februari 2007 04:21 schreef dndiek het volgende:
Het is een mooi affiche, maar ik sla deze wedstrijd over
Gevatquote:Op zaterdag 17 februari 2007 04:25 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Tja als psv'er kijk je liever de coppa italia lijkt me
Hij's leukquote:Op zaterdag 17 februari 2007 04:25 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Zijn er mensen die Italiaans voetbal kijken?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 04:25 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Mensen die anti voetbal leuk vinden.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 04:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Zijn er mensen die Italiaans voetbal kijken?
Denk ik wel, alle counters(3) kunnen wel in 2 minutenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 04:50 schreef popolon het volgende:
't Is wel ideaal voor een samenvatting: De hele Italiaanse competitie in een minuut.
Of ben ik dan nog royaal qua zendtijd?
Ik vind drie counters in twee minuten nogal wat.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 05:03 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Denk ik wel, alle counters(3) kunnen wel in 2 minuten
Neu gewoon 11 man in defence en eeen blinde trap naar vorenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 05:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vind drie counters in twee minuten nogal wat.
Beginnen ze op de parkeerplaats dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |