abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189945
Nou is Martin dan weg. Maar, ook na de uitzending van vanavond, vraag ik me af of het de goede keuze is geweest?
Ik weet niet of iedereen het gesprek tussen Rolf 'X' en Renata, de vriendin van Martin, heeft gezien maar tijdens haar commentaar drong nog eens extra tot me door, dat de regie inderdaad grote invloed heeft op wie het publiek kiest. Sterker nog, ik begon me lichtelijk schuldig te voelen dat ook ik op martin had gestemd (ook op Karin trouwens, en nog geen Handycam gewonnen! )

Is het nou zo dat ze ons bewust richting een bepaalde keuze sturen? En waarom hebben ze Martin niet verteld met hoeveel procent hij was gekozen? En waarom (ze hadden maar even hoeven inloggen in hun eigen chat op de BB site om uit te vinden, waarom 'het publiek' vond dat Martin moest gaan; juist ja, de zgn. 'Bart-situatie'.

Al met al begin ik me af te vragen of ik uberhaupt nog wel mee zal doen met het stemmen... Veronica leidt je gewoon in de richting die zij willen en geven straks misschien een kwart miljoen aan hun eigen acteur

Weather

donderdag 23 september 1999 @ 23:52:00 #2
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_189946
Martin is een foute keuze geweest... hij is afgeschilderd als een zeikertje die de pik had op Bart..

Dit terwijl Bianca de superbitch is die ze het huis uit hadden moeten donderen..

maar... look at this site and zie wat BB allemaal flikt achter de schermen... Het is en blijft commerciele televisie en uiteindelijk draait het toch om dat Libresse zijn maandverbandjes aan de huisvrouwen slijt, en dat doe je tegenwoordig met kijkcijfers...

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_189947
Tss je gaat toch zeker niet bellen.. Zonde

Gisteren was het al wel heel opvallend dat direct na het zielige verhaaltje van Martin (het betrappen van z'n vriendin) de stats in beeld kwamen waar hij het slechts uitkwam.

pi_189948
Tuurlijk, Veronica en de BB-regie kan personen maken of breken door bepaalde dingen wel of niet uit te zenden, en door bepaalde editing te doen. Het is naief om te denken dat ze dit niet zouden doen: zij willen tenslotte een spannend, spraakmakend programma (wij kijkers toch ook?). Het is juist wel boeiend om in 30 minuten op TV te zien wat volgens de regie de hoogtepunten van de afgelopen dag van Big Brother waren, en tegelijkertijd via internet (de streams en het forum) een ander beeld te krijgen.

Wat trouwens ook interessant is: de kijkers pikken het niet dat, getuige de exit van Martin, de groep verdeeld raakt; de persoon die tot nu toe het meest _leek_ te willen stoken en op eigen voordeel (Sabine) uit was, is er nu uitgekickt. De kijker en/of de regie wil in deze fase van Big Brother dus blijkbaar een min of meer harmonisch geheel. Ben benieuwd wanneer dit gaat veranderen (want dat het gaat veranderen staat voor mij wel vast: na een paar weken gaan bepaalde dingen toch op de zenuwen werken, en zullen er irritaties komen, die ook kenbaar zullen worden gemaakt -> ruzies! En dat is scoren, dus daar zal de regie van Big Brother vast wel op aansturen).

Thalion

pi_189949
He guys, er wordt niet eens door een hogere hand gecontroleerd of Martin echt wel degene is die weggestemt is! Al vanaf het begin stond ie bovenaan in de pol, beetje vreemd hoor, meestal verandert die pol nog wel eens, maar nee Martin moest en zou weggaan, zou het misschien zo zijn dat het Veronica goed uitkwam om hem eruit te werken??? Als ze op ruzie uit zijn bij Veronica hadden ze hem juist binnen moeten laten trouwens, hij was degene die lekker liep te stoken!
I'm back, big as life and twice as ugly!
  vrijdag 24 september 1999 @ 09:48:00 #6
81 JayTaph
pi_189950
Je zag zelf hoe lullig martin werd beschilderd door veronica.. Of de pol echt is, blijft een kwestie van gissen, maar ik denk wel dat het voor de "normale" beller niet moeilijk was om iemand de nomineren op deze manier

-------------------
Venco Drop: IS ER DAN NOU ECHT HELEMAAL NIETS MEER ECHT!

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_189951
Als wij (de kijkers) daadwerkelijk belazerd worden, dan KAN het toch niet zo zijn dat dat niet uitkomt? Familie, vrienden, kennissen van betrokkenen gaan toch allicht een keer praten.. zeker als er wat $$ tegenover staat...
pi_189952
Nou, misschien dat het inderdaad een (sub?)doel is van Veronica om aan te tonen hoe manipuleerbaar de kijker is. Laten we reeel zijn, dat is waar het oorspronkelijke 'Big Brother' uit 1984 van George Orwell om draaide. De maatschappij (staat) beheersde ALLE processen in de levens van ALLE mensen. Dus misschien willen ze ook wel aantonen hoe ze met bepaalde editing en beinvloeding mensen tot een bepaalde keuze kunnen leiden. En is inderdaad het eind van het liedje dat er een acteur overblijft waarna veronica dus het bovenstaande uitlegt.

Het zou in elk geval wel spraakmakend zijn.

pi_189953
Dan kan Veronica gelijk verwijzen naar ons kuddedieren die hier over dit onderwerp praten en elke scheet die daar gelaten wordt van commentaar voorzien.

By the way dat stukje van rolfie waarbij hij per ongeluk via het internet de stand geeft lijkt mij behoorlijk in scene gezet.

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

vrijdag 24 september 1999 @ 11:45:00 #10
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_189954
Laat me jullie verzekeren dat de producenten van televisieprogramma's geen ethiek hebben en werkelijk 'alles voor de kijkcijfers doen' Ik heb al eerder gezien hoe er met kandidaten gesold wordt...
Zien is kopen... http://www.zeepaard.nl
  vrijdag 24 september 1999 @ 11:47:00 #11
81 JayTaph
pi_189955
Nee, dat is niet in scene gezet... Die gasten hebben daar dus echt 0,0 verstand van het hele internet-gebeuren en wisten dus echt niet dat het uitgezonden werd. De vloer heeft geen flauw benul wat de regie aan het doen is en als de regie geen flauw benul heeft wat er gestreamd naar internet wordt, dan gaat het wel eens mis...

Zelfs al zou het gespeeld zijn (wat dus niet was) dan zijn ze behoorlijk dom bezig... Wie gaat nou er expres zo ontzettend hard blunderen en daarna nog een keer proberen om het te verbergen, waar niet eens de grootste l*l intrapt..

Die rolfen consorten hebben geen flauw idee over het hele internetgebeuren.. Blijkt maar eens te meer uit het feit dat er zo verschrikkelijk veel screw-ups van veronica te zien zijn geweest...

-----------------

Rolf makes me rofl

pi_189956
Martin weg ja of nee? In principe goed, volgens mij was hij de homo... Bovendien is ie behoorlijk triest als je ziet dat ie na een weekje al zo intens triest z'n vriendin moet omarmen alsof ie een jaar weg is geweest. Maar waarom is Willem nog niet weg of nep-bink Bart Verder is het hele idee dat alles nep is leuk om over na te denken maar doe maar gewoon niet, lukt toch niet...

------------------------------------------
De hele wereld is gek, ben ik dan normaal?

vrijdag 24 september 1999 @ 12:03:00 #13
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_189957
Martin eruit is volgens mij wel de meest veilige keus van de kijkers en de bewoners. Met het 'nichterige' stemmetje en zijn roddel-aktie is iemand al snel niet een publiekslieveling. Zelf krijg ik last van rijzende nekharen bij het zien/horen van Ruud. Lijkt me een beetje sluwe intrigant. Ik denk ook dat na een 50 dagen de andere bewoners daar ook achter zullen komen. Geeft hopelijk mooie televisie.. (heeft willem echt die gitaar gesaboteerd? Go willem!!)
Zien is kopen... http://www.zeepaard.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')