You're jokingquote:Op maandag 19 februari 2007 19:49 schreef Cybart het volgende:
saaie aflevering tot nu toe...
al is het gewoon een feit dat de vrijdagen altijd het leukst zijn...
ik was blij dat Claudia er niet was op maandag, maar tot nu toe maakt het weinig verschil
Viggo als tafelheer is inderdaad boring...
Inderdaad.quote:Op maandag 19 februari 2007 19:47 schreef Wup het volgende:
ow lief meisje Ilse de Lange.
ook buiten de camera is menig Marokkaanse vader niet blij met een niet moslim als schoonzoon of dochter, niet allemaal , maar echt ze zijn er!quote:Op maandag 19 februari 2007 19:45 schreef Aoristus het volgende:
ja, die zijn er. Voor de camera is wat anders dan 'normaal'. Dat wordt als veel te intiem ervaren
Het punt is volgens mij dat er een luchtige serie wordt neergezet waarbij je Marokkanen als gewone mensen ziet, mensen die ook fouten maken, anekdotes te vertellen hebben, die grapjes maken, verliefd worden etc.quote:Op maandag 19 februari 2007 19:54 schreef milagro het volgende:
[..]
ook buiten de camera is menig Marokkaanse vader niet blij met een niet moslim als schoonzoon of dochter, niet allemaal , maar echt ze zijn er!
jammer, net als bij P & W, dat er net gedaan wordt alsof het van 1 kant komt, daar zei hetzelfde groepje acteurs dat de meeste NLérs enkel NL'se vrienden hebben, klopt, maar dat geldt andersom net zo goed, dus wat is het punt nu
Ik heb het over de film, de boodschap ervan, volgens de acteurs, de gescheiden werelden, en dat doelden ze voornamelijk op de autochtonen, die geen allochtone vrienden hebben, vervolgens wordt er aan de NL'se gasten gevraagd of ze Marokkanen in hun vriendenkring hebben. Nee? zie je wel !!!!quote:Op maandag 19 februari 2007 19:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het punt is volgens mij dat er een luchtige serie wordt neergezet waarbij je Marokkanen als gewone mensen ziet, mensen die ook fouten maken, anekdotes te vertellen hebben, die grapjes maken, verliefd worden etc.
Ik heb begrepen dat als ik in een buurtcentrum zou gaan werken waar alleen maar Marokkanen komen, dat men zich vrijer en opener kan opstellen dan wanneer het om een Marokkaan gaat. Dat komt omdat ze onderling een bepaalde gene hebben binnen de groepscode. Zodra iemand er bij komt die ver van die cultuur af staat, dan hoeven ze geen houding op te houden. Op het moment dat je een zoenscene hebt, dan kun je er van op aan dat je aan een evaluatie onderworpen wordt. Wij zouden dat plaatsvervangende schaamte noemen, denk ik.
Volgens mij is het de bedoeling dat we de luchtige kant van die gemeenschap zien. Bij wijze van een handreiking ofzo.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik heb het over de film, de boodschap ervan, volgens de acteurs, de gescheiden werelden, en dat doelden ze voornamelijk op de autochtonen, die geen allochtone vrienden hebben, vervolgens wordt er aan de NL'se gasten gevraagd of ze Marokkanen in hun vriendenkring hebben. Nee? zie je wel !!!!
ja, hoor eens, loop hier bij mij de buurt eens in en zie wie er met wie op straat banjert, Marokkanen voornamelijk met Marokkanen, Antillianen voornamelijk met Antillianen.
Ik snap dat probleem niet, en al helemaal het punt niet, het is bij alle partijen zo namelijk.
Het gaat me dus niet om die ene scene, maar ze kaartten een problematiek aan en komen enkel met voorbeelden aan waarbij de autochtonen zich afzijdig zouden houden.
En het is geen kwestie van afzijdig houden, niet willen weten of leren kennen, het is een kwestie van omgaan met diegene met wie je wat deelt, en met wie je opgroeit, die in je naaste omgeving werkt, leeft,, zoals die Marokkaanse jongelui uit het buurtcentrum dat ook doen.
Daar kijk ik nooit naar '' Grijpstra en de Gier'' vind er ook niks aanquote:Op maandag 19 februari 2007 20:08 schreef Wup het volgende:
ik verbaasd dat die serie nog doorgaat, het heeft mij nooit kunnen boeien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |