Zelfrijzend bakmeel = bloem met bakpoeder (rijsmiddelen). Je kunt ook een pak van 500gr bloem vermengen met een zakje bakpoeder (of 2 zakjes bij 1kg) dan heb je ook zelfrijzend bakmeel.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is nu het grote verschil tussen gewoon bloem gebruiken en zelfrijzend bakmeel? Als ik dit recept gebruik maar met dezelfde hoeveelheid bloem ipv zelfrijzend?
Ik heb nu een paar keer appeltaart gemaakt volgens het recept van het blue band boekje, in een 24 cm vorm, maar de korst wordt nogal snel te hard...is dat door de bloem ?
De omgekeerde perentaart wordt wel erg lekker met hun recept, maar de appeltaart uit de springvorm mist nog iets, maar ik weet niet wat!
Geleroompoederquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:20 schreef k_i_m het volgende:
Ik bak ook wel eens appeltaart, maar op de één of andere manier is mijn vulling nooit zo mooi compact als de appeltaart uit de winkel. Het lijkt wel alsof daar nog iets extra's bij de appels/rozijnen zit wat de boel aan elkaar plakt. Wat is dat?!.
Ik streef juist naar verbetering....quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:34 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
....kan er prima mee door als je niet zo handig bent in de keuken![]()
....
Overigens gebruik ik altijd 100% roomboter en niet van die rotzooimargarine. Scheelt je ook een heleboel in smaak!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |