abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47116791
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 03:00 schreef MissHobje het volgende:

[..]

heb je niet toevallig een wijnfles ofzo

Werkt ook wel hoor,ff goed afwassen van te voren
Zit nog een etiket op de vorige keer alles met de hand gedaan. Alleen das niet zo handig met een bodem maken.. al is dat goed gelukt .
bye
pi_47141717
Ik heb er ook één

Zonder kaneel en ei (en weegschaal), maar met amandelschijfjes en citroensap
Volgende keer wil ik een beetje variëren met het recept, moet toch een uitdaging blijven he.
And now for something completely different.
pi_47153438
hmm wel verdorie dat ik er niet aan gedacht had om eerst t deeg uit te rollen en dan de bakvorm in t deeg te duwen....ik rolde t deeg in de vorm uit en dat is vrij onhandig
Too much is never enough!
pi_47153487
hey tip:

doe custard poeder onder de appels en meng ook wat custardpoeder door de appels

zondag 18 maart 2007 @ 23:07:13 #30
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_47418161
Zo vandaag was ik al zo lekker bezig in de keuken dat ik ook een appeltaart als toetje gebakken heb

[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_47427231
nouja van tevoren zien die blaadjes er iig leuk uit
Too much is never enough!
pi_47431228
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:22 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Alleen vraag ik me af: waarom gebruik je in godsnaam Bertolli boter en geen roomboter?
Ja dat vraag ik me ook af.

Niet dat het er minder lekker eruit ziet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_47474174
leuk gedaan zo met die foto's.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_47510201
behalve wat geraspte citroenschil ook een flinke hand grof gehakte walnoten door de vulling, dat maakt 'm helemaal
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:20:52 #35
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_47512194
Ik bak ook wel eens appeltaart, maar op de één of andere manier is mijn vulling nooit zo mooi compact als de appeltaart uit de winkel. Het lijkt wel alsof daar nog iets extra's bij de appels/rozijnen zit wat de boel aan elkaar plakt. Wat is dat?! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_47522977
Gooi d'r eens een scheut rum door!
pi_47532076
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:20 schreef k_i_m het volgende:
Ik bak ook wel eens appeltaart, maar op de één of andere manier is mijn vulling nooit zo mooi compact als de appeltaart uit de winkel. Het lijkt wel alsof daar nog iets extra's bij de appels/rozijnen zit wat de boel aan elkaar plakt. Wat is dat?! .
vieze gelei
moet je helemaal niet doen
  vrijdag 23 maart 2007 @ 10:51:41 #38
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_47574181
Wat is nu het grote verschil tussen gewoon bloem gebruiken en zelfrijzend bakmeel? Als ik dit recept gebruik maar met dezelfde hoeveelheid bloem ipv zelfrijzend?
Ik heb nu een paar keer appeltaart gemaakt volgens het recept van het blue band boekje, in een 24 cm vorm, maar de korst wordt nogal snel te hard...is dat door de bloem ?
De omgekeerde perentaart wordt wel erg lekker met hun recept, maar de appeltaart uit de springvorm mist nog iets, maar ik weet niet wat!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:50:15 #39
14746 k_i_m
pi_47576222
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:17 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

vieze gelei
moet je helemaal niet doen
Jawel, dat vind ik juist lekker . Maar dat is dus gewoon simpele gelei door de appel/rozijn bende doen??
In my life
Why do I smile
pi_47576461
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:50 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Jawel, dat vind ik juist lekker . Maar dat is dus gewoon simpele gelei door de appel/rozijn bende doen??
ik heb geen idee, ik doe dat dus nooit
maar dat weet iemand anders vast wel dan
  vrijdag 23 maart 2007 @ 12:02:28 #41
14746 k_i_m
pi_47576607
.

Toch bedankt .
In my life
Why do I smile
pi_47576636
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:50 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat is juist waarom een zelfgemaakte appeltaart zoveel lekkerder is dan die van de banketbakker... die smurrie die alles aan elkaar plakt en ook nog eens extra zoet maakt (vind ik dan )
  vrijdag 23 maart 2007 @ 12:04:18 #43
14746 k_i_m
pi_47576669
Het geheim van mijn eigengemaakte appeltaart is extra suiker en extra kaneel. Dat zoet is dus niet zo'n probleem .
In my life
Why do I smile
pi_47590289
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:20 schreef k_i_m het volgende:
probeer eens custardpoeder door de appels te mixen

maak de appeltaart zoals beschreven, doe alleen eerst een laagje custardpoeder op de bodem voordat je het appel/custardpoeder mengsel in de taart doet.

is echt mjummie

(tweede keer, ik weet het)
pi_47590397
Was dat je huiswerk?

(Wij op CMD moesten ooit een appeltaart gebruiksaanwijzing maken zonder (veel) tekst... http://stud.cmd.hro.nl/07(...)esultaat/Recept.php)
pi_47599772
Vanavond ook een appeltaart gebakken. Ben benieuwd!

Voor de oven:

Na de oven:
pi_47601754
Ziet er goed uit
pi_47605517
Deze week op een bruiloft ook appeltaart gegeten en die was zo verschrikkelijk lekker! Ik moet absoluut dat recept in handen krijgen (en taartenbakster inhuren voor eventuele taartmomenten in de toekomst )

Het "geheim" van mijn appeltaart is trouwens luiheid. Ik snij de appels in vieren en druk die in het deeg
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 24 maart 2007 @ 10:10:53 #49
153812 Frautie
Frautilicious
pi_47605542
omg wat zien al die taarten er lekker uit!

Ik ga binnenkort ook maar eens een nieuwe poging ondernemen om een normale appeltaart te maken

normaal dondert ie of uit elkaar, of hij's te nat, of mijn korst is verbrand.....drama dus
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_47609803

Hij is lekker! Alleen is de korst iets te donker geworden naar m'n smaak. Volgende keer 5 minuten korter in de oven dus. En ik was de walnoten vergeten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')