abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46369378
Zoals de TT al meld heb ik de vraag of het mogelijk is om diesel in een plastic frisdrank fles te bewaren?

Ik gebruik de diesel namelijk om de kettingset en ketting van m'n motor te ontvetten.
Nu ben ik bang dat de diesel door het plastic zal gaan gaan werken waardoor de fles knapt of gaat lekken...

Klopt dit vermoeden of kan ik 't gewoon zo bewaren?
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_46369662
Koop gewoon voor 5 euro een kleine jerrycan, is toch veel veiliger
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:31:25 #3
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_46369901
euhm ... effe paar dingetjes ...

iets ontvetten met diesel ???? waarom neem je niet gewoon een spuitbusje WD40 mee kost 2 euro ... ontvetten gaat stukken beter met wasbenzine of remmen reiniger kan je ook voor appel en ei kopen ...

diesel in fles gaat overigens zonder probleem als je een pet fles neemt bv van cola of fanta (ik heb paar flessen gevuld met huisbrandolie)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_46369977
Ik heb wel eens benzine moeten vervoeren in cola flessen en dat werkte prima. Denk dat diesel ook geen probleem is. Maar een jerrycan is wel handiger en veiliger.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46370153
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:33 schreef Lucille het volgende:
Ik heb wel eens benzine moeten vervoeren in cola flessen en dat werkte prima.
Voor hoelang?

Ik heb ooit in mijn tijdperk van de brommers, benzine in een plastic weg werp drink bekertje gedaan. De benzine brandden toen gelijk door het plastic heen. Na verloop van tijd zal dat toch ook door een cola fles heen gaan, toch
Ernhemmer in Nimwegen jahhh....
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:40:34 #6
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_46370204
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:31 schreef HaerdenC het volgende:

iets ontvetten met diesel ???? waarom neem je niet gewoon een spuitbusje WD40 mee kost 2 euro ... ontvetten gaat stukken beter met wasbenzine of remmen reiniger kan je ook voor appel en ei kopen ...

diesel in fles gaat overigens zonder probleem als je een pet fles neemt bv van cola of fanta (ik heb paar flessen gevuld met huisbrandolie)
WD40 is toch juist vet? Om boutjes en moertjes te smeren als ze vastgeroest zitten..

OT: ik heb ooit een keer benzine in een wit-plastic bekertje gedaan bij gebrek aan en trechtertje omdat ik een buitenboord motor moest vullen.. Toen loste dus de complete onderkant op Maar dat is ander kunststof als een limonade fles.. Denk dat die het wel houdt.. Cola is immers ook gewoon een zuur stofje

Jerrycan is echter wel handiger en veiliger denk ik
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:41:05 #7
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_46370223
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:39 schreef mark_82 het volgende:

[..]

Voor hoelang?

Ik heb ooit in mijn tijdperk van de brommers, benzine in een plastic weg werp drink bekertje gedaan. De benzine brandden toen gelijk door het plastic heen. Na verloop van tijd zal dat toch ook door een cola fles heen gaan, toch
Ook het befaamde plastic bekertje
pi_46370248
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:33 schreef Lucille het volgende:
Ik heb wel eens benzine moeten vervoeren in cola flessen en dat werkte prima. Denk dat diesel ook geen probleem is. Maar een jerrycan is wel handiger en veiliger.
En dan komt je neefje langs en denkt; Hey lekker! Cola!
pi_46370288
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:39 schreef mark_82 het volgende:

[..]

Voor hoelang?

Een kleine week. Ik zat in Griekenland en kon daar nauwelijk jerrycans kopen (mag niet vervoerd worden in de auto, dit was in 1993). Heb maar 1 jerrycan kunnen kopen van 10 liter, maar ik moest toendertijd via Roemenie terug naar huis en in Roemenie was er toen vrijwel geen benzine te koop. Dan maar benzine in cola flessen vervoeren. Wel eerst een test gedaan (3 dagen fles laten staan) en dat was geen probleem. Had een stuk of 12 flessen bij me in de achterbak.
pi_46370314
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:41 schreef spoor4 het volgende:

[..]

En dan komt je neefje langs en denkt; Hey lekker! Cola!
Mensen stonden wel raar te kijken toen ik langs de weg de auto aan het vullen was met cola flessen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:45:49 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_46370362
Ja het kan, diesel is niet zo agressief als bijv. benzine (of zelfs cola!)

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_46370416
Heb wel eens wat benzine in een glazen pot gedaan.. tankstations zijn er nooit zo blij mee volgens mij
pi_46370419
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:31 schreef HaerdenC het volgende:

Wd40 is kruipolie en beschermt tegen roest, ontvetter verdampt juist helemaal, itt wd40 dat wel een laagje achter laat.. en het is ook geen smeermiddel

en een kwastje met diesel werkt echt 100x beter dan met een spuitbus wd40 heel je ketting schoon te gaan spuiten.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:10:00 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_46396148
Diesel is een brandstof die prima geschikt is om je ketting mee schoon te maken, het lost oud vet op, maar 'ontvet' dus NIET, en dat is nou net het fiijne ervan in dit geval.... daarbij is het een stuk goedkoper als remmenreiniger gebruiken, want met een litertje diesel kan je vele malen je ketting reinigen en met remmenreiniger maar één keer, want het verdampt als een mongool, het is erg slecht voor je handen (vet onttrekkende werking) en je gezondheid (wordt opgenomen via je huid) en daarbij heb je ook meteen een stevige koppijn als je niet uitkijkt.....

Bewaren kan je volgens mij het beste in een klein jerrycannetje, dat is ervoor gemaakt.... petfles blijft een beetje gokken op termijn, maar volgens mij kán het wel....
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:02:15 #15
167723 sanni
Acima de seu
pi_46397603
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:16 schreef Dengaman het volgende:
Zoals de TT al meld heb ik de vraag of het mogelijk is om diesel in een plastic frisdrank
fles te bewaren?
wedervraag: Waarom zou het niet kunnen?
quote:
Ik gebruik de diesel namelijk om de kettingset en ketting van m'n motor te ontvetten.
Nu ben ik bang dat de diesel door het plastic zal gaan gaan werken waardoor de fles
knapt of gaat lekken...

Klopt dit vermoeden of kan ik het gewoon zo bewaren?
zoals bovenstaande posters ook al zeiden: Beetje raar om nu speciaal
diesel te gebruiken voor het onvetten van je kettingset en ketting. En dat diesel
door het plastic zal gaan werken is helemaal een rare suggestie. Tis geen
salpeterzuur oid.
pi_46397870
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:02 schreef sanni het volgende:

[..]

wedervraag: Waarom zou het niet kunnen?
[..]

zoals bovenstaande posters ook al zeiden: Beetje raar om nu speciaal
diesel te gebruiken voor het onvetten van je kettingset en ketting. En dat diesel
door het plastic zal gaan werken is helemaal een rare suggestie. Tis geen
salpeterzuur oid.
Nee maar ik ken bv ook de reactie van terpentine in een plastic bekertje... Nou dat gaat heel raar doen na een dagje hoor

En ja ik gebruik diesel voor het oplossen van oud vet, werkt vele malen beter dan WD40...
pi_46402186
WD-40 is helemaal niet om te ontvetten

Het maakt juist dingen vettig, en omdat het zo dun is kan het overal komen.

WD-40
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:28:26 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_46402797
WD40 maakt licht gemeerde vastzittende dingen weer gangbaar door de oude laag vet vermengd met vuil op te lossen en de ondergrond weer te voorzien van een smeerfilm.. het lost dus wel degelijk vet en vuil op.

WD40 wordt ook veel gebruikt door poets-o-fielen trouwens, vooral motormuizen zijn er gek op, al vind ik het BS maar da's een ander verhaal
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_46442707
WD40 Rules...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')