Voor hoelang?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:33 schreef Lucille het volgende:
Ik heb wel eens benzine moeten vervoeren in cola flessen en dat werkte prima.
WD40 is toch juist vet? Om boutjes en moertjes te smeren als ze vastgeroest zitten..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:31 schreef HaerdenC het volgende:
euhm ... effe paar dingetjes ...
iets ontvetten met diesel ???? waarom neem je niet gewoon een spuitbusje WD40 mee kost 2 euro ... ontvetten gaat stukken beter met wasbenzine of remmen reiniger kan je ook voor appel en ei kopen ...
diesel in fles gaat overigens zonder probleem als je een pet fles neemt bv van cola of fanta (ik heb paar flessen gevuld met huisbrandolie)
Ook het befaamde plastic bekertjequote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:39 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Voor hoelang?
Ik heb ooit in mijn tijdperk van de brommers, benzine in een plastic weg werp drink bekertje gedaan. De benzine brandden toen gelijk door het plastic heen. Na verloop van tijd zal dat toch ook door een cola fles heen gaan, toch![]()
En dan komt je neefje langs en denkt; Hey lekker! Cola!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:33 schreef Lucille het volgende:
Ik heb wel eens benzine moeten vervoeren in cola flessen en dat werkte prima. Denk dat diesel ook geen probleem is. Maar een jerrycan is wel handiger en veiliger.
Een kleine week. Ik zat in Griekenland en kon daar nauwelijk jerrycans kopen (mag niet vervoerd worden in de auto, dit was in 1993). Heb maar 1 jerrycan kunnen kopen van 10 liter, maar ik moest toendertijd via Roemenie terug naar huis en in Roemenie was er toen vrijwel geen benzine te koop. Dan maar benzine in cola flessen vervoeren. Wel eerst een test gedaan (3 dagen fles laten staan) en dat was geen probleem. Had een stuk of 12 flessen bij me in de achterbak.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:39 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Voor hoelang?
Ik heb ooit in mijn tijdperk van de brommers, benzine in een plastic weg werp drink bekertje gedaan. De benzine brandden toen gelijk door het plastic heen. Na verloop van tijd zal dat toch ook door een cola fles heen gaan, toch![]()
Mensen stonden wel raar te kijken toen ik langs de weg de auto aan het vullen was met cola flessen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:41 schreef spoor4 het volgende:
[..]
En dan komt je neefje langs en denkt; Hey lekker! Cola!
Wd40 is kruipolie en beschermt tegen roest, ontvetter verdampt juist helemaal, itt wd40 dat wel een laagje achter laat.. en het is ook geen smeermiddelquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:31 schreef HaerdenC het volgende:
euhm ... effe paar dingetjes ...
iets ontvetten met diesel ???? waarom neem je niet gewoon een spuitbusje WD40 mee kost 2 euro ... ontvetten gaat stukken beter met wasbenzine of remmen reiniger kan je ook voor appel en ei kopen ...
wedervraag: Waarom zou het niet kunnen?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:16 schreef Dengaman het volgende:
Zoals de TT al meld heb ik de vraag of het mogelijk is om diesel in een plastic frisdrank
fles te bewaren?
quote:Ik gebruik de diesel namelijk om de kettingset en ketting van m'n motor te ontvetten.
Nu ben ik bang dat de diesel door het plastic zal gaan gaan werken waardoor de fles
knapt of gaat lekken...
Klopt dit vermoeden of kan ik het gewoon zo bewaren?
Nee maar ik ken bv ook de reactie van terpentine in een plastic bekertje... Nou dat gaat heel raar doen na een dagje hoorquote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:02 schreef sanni het volgende:
[..]
wedervraag: Waarom zou het niet kunnen?![]()
[..]
zoals bovenstaande posters ook al zeiden: Beetje raar om nu speciaal
diesel te gebruiken voor het onvetten van je kettingset en ketting. En dat diesel
door het plastic zal gaan werken is helemaal een rare suggestie. Tis geen
salpeterzuur oid.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |