O jawel hoor.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar vast niet als ze over hem gingen.![]()
Ik hoor van Christenen uit Amerika heel andere geluiden. Die zeggen: 'we moeten een voorbeeld nemen aan de Moslims. Wij gooien ons geloof in de uitverkoop. De moslims daarentegen behouden hun waardigheid en devotie'.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik houd wel van een stukje satire.
En als het haatdragend is of ernstig beledigend (wat bijv. life of brian niet is), dan zou ik gewoon mijn schouders ophalen en denken: Ach, zij zijn nu eenmaal niet verstandiger.
Zou je ook eens moeten proberen. Heb je tijd over voor andere dingen dan je druk maken om, bijvoorbeeld, een paar tekeningetjes.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:50 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Veel Europese christenen doen niks en laten de zaak om de profeet Jezus te verdedigen tegen laster aan de Moslims over.
donder eens op gek, als god een probleem heeft met ons ongelovigen dan straft hij ons wel.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:50 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik hoor van Christenen uit Amerika heel andere geluiden. Die zeggen: 'we moeten een voorbeeld nemen aan de Moslims. Wij gooien ons geloof in de uitverkoop. De moslims daarentegen behouden hun waardigheid en devotie'.
Veel Europese christenen doen niks en laten de zaak om de profeet Jezus te verdedigen tegen laster aan de Moslims over.
Gia is net als vele andere Nederlandse Christenen een geboren christen, aangetrouwd christen of cultureel christen. Geen bewust keuze, meer een soort van nalatenschap van de voorouders. Je zou de bible belt in Amerika eens moeten inlichten over het soort mensen dat zich hier Christenen durft te noemen, die zouden ze vierkant in het gezicht uitlachen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:50 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik hoor van Christenen uit Amerika heel andere geluiden. Die zeggen: 'we moeten een voorbeeld nemen aan de Moslims. Wij gooien ons geloof in de uitverkoop. De moslims daarentegen behouden hun waardigheid en devotie'.
Klassieke denkfout die een (radicale) atheist maakt door te beweren dat God onmiddellijk de desbetreffende mensen zou moeten straffen, die zondes begaan. Dit gaat geheel in tegen het concept van de vrije wel in het bijzonder en religie in het algemeen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:56 schreef NietLullig het volgende:
[..]
donder eens op gek, als god een probleem heeft met ons ongelovigen dan straft hij ons wel.
heeft hij geen geitenneukende crimineel voor nodig.
Hier in Europa beseffen steeds meer mensen dat God of Allah simpelweg niet bestaanquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:50 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik denk dat een realistische uitkomst is.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:59 schreef Youssef het volgende:
[..]
Gia is net als vele andere Nederlandse Christenen een geboren christen, aangetrouwd christen of cultureel christen. Geen bewust keuze, meer een soort van nalatenschap van de voorouders. Je zou de bible belt in Amerika eens moeten inlichten over het soort mensen dat zich hier Christenen durft te noemen, die zouden ze vierkant in het gezicht uitlachen.
De Amerikaanse christenen bepalen de norm niet op welke wijze christenen in Europa hun geloof moeten belijden.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:59 schreef Youssef het volgende:
[..]
Gia is net als vele andere Nederlandse Christenen een geboren christen, aangetrouwd christen of cultureel christen. Geen bewust keuze, meer een soort van nalatenschap van de voorouders. Je zou de bible belt in Amerika eens moeten inlichten over het soort mensen dat zich hier Christenen durft te noemen, die zouden ze vierkant in het gezicht uitlachen.
Klopt ja, in sommige kringen is het gewoon hip christen te zijn. Maargoed, daarom is er ook geen fatsoenlijke gelijkwaardige discussie met dat soort hypocrieten te voeren. Dan krijg je uitspraken als "Geloven doe je toch thuis?" en "Sjah, ik wilde mijn kinderen sowieso al goede seksuele voorlichting geven" en "Maakt mij niks uit dat de kerk wordt afgebrandquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:04 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik denk dat een realistische uitkomst is.
Wist je dat zelfs op de EO-jongerendag, de dag die Nederlanders priesters aanhalen om te beweren dat het Christendom nog altijd sterk bij de mensen leeft, na afloop van de grote concerten duizenden condooms in en rondom het stadion en de zalen liggen?
Met deze achtergrond is de uitspraak van Gia dat laster tegen de profeten niet erg is, niet eens zo heel vreemd.
Ik zie niet in waarom jij moslims aanhaalt in een nieuwsbericht over een caberetier die een politiek persoon aanvalt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:02 schreef Lemmeb het volgende:
Helemaal top.
Dit schept natuurlijk een enorm precedent! Ik zie de voorstellingen waarin moslims compleet belachelijk worden gemaakt, door geiten in hun reet worden geneukt en door varkens worden opgegeten met grote belangstelling tegemoet!
Ik kwam er ook achter dat veel moslims het niet zo nauw nemen met hun maagdelijkheid voor hun huwelijk.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:04 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik denk dat een realistische uitkomst is.
Wist je dat zelfs op de EO-jongerendag, de dag die Nederlanders priesters aanhalen om te beweren dat het Christendom nog altijd sterk bij de mensen leeft, na afloop van de grote concerten duizenden condooms in en rondom het stadion en de zalen liggen?
Met deze achtergrond is de uitspraak van Gia dat laster tegen de profeten niet erg is, niet eens zo heel vreemd.
Kwam je daar in de douches van de gevangenis achter?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:14 schreef damian5700 het volgende:
Ik kwam er ook achter dat veel moslims het niet zo nauw nemen met hun maagdelijkheid voor hun huwelijk.
Tegen die achtergrond is 'het verdedigen van de profeet' heel vreemd (lees:hypocriet).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |