abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52510698
hoe zit het er nu mee
  donderdag 20 september 2007 @ 15:16:51 #177
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_53328636
*Bump...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 20 september 2007 @ 16:16:59 #178
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_53330445
Ehm ja maar even een kleine update: Ik ben de laatste tijd vreselijk druk met mijn vaste werk, daarbij doe ik wat business dingen die ik voor het topic nog niet zo meldingswaardig vond. Een leverancier van frequentieregelaars is verder bezig om te zien of ze voor dit project een custom regelaar kunnen maken. Verder hoop ik binnenkort een frezer te spreken over mallen en schuimdelen.

Het schiet even niet zo heel hard op dus en nieuwe pics gaan nog even op zich laten wachten. Helaas!
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:14:48 #179
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_55101252
En, nog steeds druktes?
pi_55705821
Staat er nog wat in de planning voor 2008?
pi_55707243
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:18 schreef Gutz het volgende:
Staat er nog wat in de planning voor 2008?
Ik ben vorige week bij Master Chief TR08, Head of Engineering geweest. Er is dus nogsteeds progressie
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:03:21 #182
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_55733905
heey tof project

lijkt me wel grappig om mee te helpen. heb waarschijnlijk alleen niet zoveel tijd.
een keer kijken lijkt me trouwens ook wel leuk
ik woon ook in twente

voor referentie zie mijn sig

edit: ik doe werktuigbouwkunde met automatisering (alleen afstudeerverslag nog inleveren) en momenteel elektrotechniek
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_55941639
geweldig om te zien dat alles nog loopt. Ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen.
pi_57410482
KICK

Hoe staat er nu voor met je project?
............................
pi_58475016
ik ben wel benieuwd hoe het project ermee staat. Zat er laatst ook aan te denken om een klein autotje ala lotus elise te maken (met een budget ) ben dus erg benieuwd hoe het hier mee gaat.
pi_63079102
al nieuws?
pi_63665241
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:18 schreef Gutz het volgende:
Staat er nog wat in de planning voor 2008?
En voor 2009?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:03:48 #188
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_71523735
Nou na een PM maar even een update:

-Het project loopt nog

-Ik ga geen bedrijf rond de auto starten Het gedoe rond het hebben van een eigen bedrijf rond dit project is me niet de moeite waard. Daarbij heb ik op dit moment echt een topbaan dus ik kan mijn ei al voldoende kwijt

-Er staat een body van schuim die voor circa 30% in de glasvezel gezet is. De komende weken hoop ik hem er rondom in te hebben.

-Ik ga het kantelmechaniek bij nader inzien NIET doen. Ik ben na lang design, twijfelen etc tot de conclusie gekomen dat ik dat niet betrouwbaar genoeg ga kunnen maken om redelijkerwijs te vertrouwen op een veilige auto.

-De auto blijft wel een driewieler met 2 wielen voor en 1 achter. De voorwielen komen wat verder uit elkaar te staan dan bij de kantelende optie het plan was. Dit om bij bochten zekerder te zijn dat hij niet om kiept.

-Wat betreft aandrijving:
Ik ga zoeken naar een hoogtoerige elektromotor met voldoende koppel voor een zeer vlotte acceleratie. De auto krijgt vooralsnog geen versnellingsbak. De standaard motoren die ik hier en daar on-line gevonden heb zijn voldoende efficient en licht per kW om het weglaten van een versnellingsbak te rechtvaardigen. Kijk als je interesse hebt o.a. even rond bij Reuland Electric (http://www.reuland.com/)
Een geschikte frequentieregelaar heb ik al eens vast kunnen houden, deze is goed betaalbaar dus van regelaar en motor weten we dat het allemaal moet kunnen

-Ik ga proberen alle wielen aan te drijven met 1 motor (elektromotoren zijn vaak te krijgen met 2 asdoorvoeren). Voor komt een dif tussen de wielen en achter een normale cardan overbrenging. De achterbrug zal wel aangepast moeten aan de belasting van een niet-kantelend voertuig. Bij drie aangedreven wielen is een acceleratie tijd voor 0-100km/u van circa 2.5s haalbaar (ivm grip limiet normaal verkrijgbare banden, de motor die erbij hoort is fors maar niet onbruikbaar), maar ik denk dat ik voor ietsje langzamer ga. Hoeveel precies weet ik nog niet, het zal o.a. afhangen van kosten, afmetingen en gewicht van de motor + bijbehorende constructie en het batterijpakket dat de motor van stroom moet voorzien.

-De auto wordt in eerste instantie gebouwd als puur-elektro en een generator uitbreiding komt er later nog bij. Zoals ik het nu voor me zie zal de generator gebaseerd worden op een licht motorfiets blokje (150-200cc oid...beetje afhankelijk van wat het elektrisch verbruik van de auto wordt)

-Vanuit de RDW heb ik alle documentatie die zij nodig achtten mbt zelfbouw voertuigen (3 en 4 wielen) in huis. Daar staat niets in dat mij erg lastig lijkt, met name voor driewielers. RDW geeft zelf ook aan dat driewielers eigenlijk een beetje een "vergeten" categorie zijn in de wetgeving waardoor de keuringseisen nog erg soepel zijn. Gezien de gesprekken die ik met RDW gehad heb en de documentatie die ik van ze ontving voorzie ik voor dit project geen onneembare hobbels.

-Gezien de tijd die ik het komende jaar (en daarna vast ook ) ga hebben naast mijn werk en prive leven ga ik er ook geen vereniging oid rond starten. Als je belangstelling hebt om te komen kijken en/of een dagje helpen is dat geen punt, maar ik weet nu zelf al vaak niet wanneer ik tijd kan maken....

-De komende tijd focus ik me op het maken van een body waar alles in principe in moet passen. Daarna ga ik weer verder met aandrijving en wielophanging.

Ik hoop jullie blij te hebben gemaakt me de info en probeer hier wel weer vaker terug te lezen
pi_71524775
Aangezien Carver failliet is... kan je daar niet goedkoop zo'n kantel mechanisme op de kop tikken?
  zondag 2 augustus 2009 @ 08:30:04 #190
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_71530927
Daar heb ik het wel eens met ze over gehad...maar daar kregen ze later minder zin in. Dat kan ook komen omdat er al een firma is die vrijwel 1:1 carver bodies en kantelmechaniek van ze koopt voor hybridie en elektrische carvertjes te bouwen in de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')