De Gold-Wing heeft 2 remschijven op het voorwiel, ik kan er maar 1 per wiel kwijt. Ik denk dat ik toch een iets andere oplossing nodig heb. Maar ik weet wel waar de set aan moet voldoen dus dat komt wel goed.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:42 schreef MikeyMan het volgende:
Nou.... Dat komt toch mooi uit... Twee voorwielen, dubbel gewicht...
Ik zou op zoek gaan naar een goldwing-remmenset...
Worden vaak genoeg verkocht, en zijn ook geleverd met abs...
in het filmpje zie je dat je niet meer mee hoeft te sturen met de bocht. Vandaar dat ik zeg dat ik niet weet hoe een frame wat kanteld reageert. Ik ga er vanuit dat als een frame naar links kanteld hij ook naar links gaat ongeacht of de wielen recht vooruit staan. Dat zou best wel vervelend kunnen zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:00 schreef TR08 het volgende:
...daarna stuur je gewoon met de bocht mee...
Maar toch dank voor het filmpje + het nog eens aankaarten
Ja, daar zat ik nog aan te denken...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:49 schreef TR08 het volgende:
[..]
De Gold-Wing heeft 2 remschijven op het voorwiel, ik kan er maar 1 per wiel kwijt. Ik denk dat ik toch een iets andere oplossing nodig heb. Maar ik weet wel waar de set aan moet voldoen dus dat komt wel goed.
grotere remschijf nemen en 4 brakepads gebruiken ipv 2.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:49 schreef TR08 het volgende:
[..]
De Gold-Wing heeft 2 remschijven op het voorwiel, ik kan er maar 1 per wiel kwijt. Ik denk dat ik toch een iets andere oplossing nodig heb. Maar ik weet wel waar de set aan moet voldoen dus dat komt wel goed.
Dat ligt deels aan hoe je het systeem uitvoert, en deels aan het gewicht van het voertuig...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:29 schreef Justice_Strike het volgende:
[..]
grotere remschijf nemen en 4 brakepads gebruiken ipv 2.
Overigens ben ik niet heel erg te spreken over de abs van honda. maar dat is meer persoonlijk. Ik hebzelf op een honda de rem helemaal in de abs getrokken, je schrikt je letterlijk lam van de feedback die je krijgt (en laat je uit schrik de rem los). Dit wasop een cbf500. Alsje het vergelijkt met triumph dan is de feedback een stuk rustiger waar je dan niet van schrikt. Misschien een puntje om mee te nemen.
Als de wielen recht staan en het frame scheef gaat de wagen gewoon rechtdoor. Hoogstens maakt hij een heel flauwe bocht door wringing in de banden, maar dat is verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:59 schreef Justice_Strike het volgende:
[..]
in het filmpje zie je dat je niet meer mee hoeft te sturen met de bocht. Vandaar dat ik zeg dat ik niet weet hoe een frame wat kanteld reageert. Ik ga er vanuit dat als een frame naar links kanteld hij ook naar links gaat ongeacht of de wielen recht vooruit staan. Dat zou best wel vervelend kunnen zijn.
Gewoon de remschijven + klauwen gebruiken die in de auto zitten waar de velgjes standaard op zitten. Die auto is vast ontworpen voor ongeveer 1000kg vol beladen, ik zit op driekwart en heb 3 wielen ipv vier. Ik zie niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:04 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik nog aan te denken...
Hoe ga jij die remschijven kwijt in die kleine wieltjes?
Of komen die ook in de carosserie?
Ik wil de bewering van niet mee hoeven sturen in de bocht wel eens gestaafd zien met een meting met hoekencoder ofzo. Het stuur zoekt bij de bocht en de hellingshoek van de motor wel vanzelf de juiste stuurhoek op, maar het is niet zo dat hij rechtuit wijst. Wel bijna rechtuit, maar niet exact rechtuit.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:59 schreef Justice_Strike het volgende:
[..]
in het filmpje zie je dat je niet meer mee hoeft te sturen met de bocht. Vandaar dat ik zeg dat ik niet weet hoe een frame wat kanteld reageert. Ik ga er vanuit dat als een frame naar links kanteld hij ook naar links gaat ongeacht of de wielen recht vooruit staan. Dat zou best wel vervelend kunnen zijn.
Die discussie is al een keer eerder gevoerd. Het grootste deel van je hoekverdraaing komt wel degelijk van een stuuruitslag. Omdat je bij hard rijden zulke gigantische radii hebt is dat amper zichtbaar.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:56 schreef TR08 het volgende:
Ik wil de bewering van niet mee hoeven sturen in de bocht wel eens gestaafd zien met een meting met hoekencoder ofzo. Het stuur zoekt bij de bocht en de hellingshoek van de motor wel vanzelf de juiste stuurhoek op, maar het is niet zo dat hij rechtuit wijst. Wel bijna rechtuit, maar niet exact rechtuit.
My thoughts exactly. JS als je mij niet gelooft of het oneens bent met wat ik beweer wil ik je eens aanraden om te gaan praten met Dr. Arend Schwab en Ir. Edwin de Vries bij de faculteit werktuigbouwkunde op de TU Delft. De een is docent voertuigdynamica en de ander doet onderzoek naar fietsdynamica (wat ook van toepassing is op motorfietsen). Volgens mij is minstens een van de twee bovendien motorrijder. Als ik iemand tot expert kan bestempelen zijn zij het.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:10 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Die discussie is al een keer eerder gevoerd. Het grootste deel van je hoekverdraaing komt wel degelijk van een stuuruitslag. Omdat je bij hard rijden zulke gigantische radii hebt is dat amper zichtbaar.
ik poste alleen het filmpje om aan te geven wat countersteering was. Niet om de discussie weer op te rakelen. Daarbij vraag ik me af of jij die mensen die je opnoemt ook zelf hierover gesproken hebt, of dat je simpelweg die namen maar even noemt (voor het gemak). Je kunt het aan ze voorstellen, uiteindelijk hoef ik niet met die auto te gaan rijden en jij wel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |