abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2007 @ 20:48:52 #101
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_48056074
Ik loop net tegen een geinige link aan: Een nieuwsartikel over een thuisbouw plug-in hybride kit, van R.Q.Riley:
http://www.edmunds.com/insideline/do/News/articleId=120085
Deze kerel verkoopt allerlei bouw kits, veel driewieler spul en bijna alles met 2 wielen voor en 1 achter. Kijk ook even rond op zijn site, met daarop onder andere verhalen van mensen die zijn paketten gebouwd hebben
www.rqriley.com
Hier heeft hij nog een leuke pagina met glas-schuim construeren van een body:
http://www.rqriley.com/frp-foam.htm

[ Bericht 14% gewijzigd door TR08 op 05-04-2007 20:56:34 ]
  donderdag 5 april 2007 @ 22:13:59 #102
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48059725
En, ga jij daar ook iets mee doen?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 6 april 2007 @ 07:10:53 #103
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_48068361
Als ik datzelfde schuim krijg denk ik wel. Ik hoop wel wat schuimplaten te krijgen die buigbaar zijn in elk geval.
De do-it-yourself hybride kit laat ik voor wat het is.

Heb je nog in die elektrische wagen gereden?

[ Bericht 13% gewijzigd door TR08 op 06-04-2007 07:55:49 ]
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:08:37 #104
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48069275
mjah, twas een beetje druk, en de Prius en ima had ik al gereden, dus ik vond het wel best :p
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:33:18 #105
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_48076006
Ik ben wat bandenboeren aan het bellen, tot nu toe heb ik:
-Bridgestone
-Vredestein
-Michelin
-Dunlop/Goodyear
-Firestone
Deze merken leveren voor zover ik in schat goede banden, weet iemand nog meer merken die ook degelijk spul verkopen voor motoren/scooters?
  vrijdag 6 april 2007 @ 14:52:34 #106
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_48080384
En we hebben een sponsorrrrr!!

Pecocar uit Albergen ( http://www.pecocar.nl/pages/home.html ) heeft aangegeven mee te willen werken. Pecocar is van oorsprong een carosserie bouwer, nu bouwen ze eigenlijk met name sandwichpanelen op maat als toeleverancier van diverse carosseriebouwers, waaronder bussenbouwers.
PecoCar gaat schuim, honingraat en glasvezel doeken ter beschikking stellen + knowhow leveren. In ruil daarvoor komen ze op de auto en worden ze hier vermeld.

Er komt schuim voor de body en voor modelbouw voor als er bijvoorbeeld een dummy accupakket ingepast moet worden. Ik ga zo snel mogelijk tekeningen leveren en dan kan ik een lading ophalen

[ Bericht 6% gewijzigd door TR08 op 06-04-2007 15:05:05 ]
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:43:14 #107
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_48119313
Ik heb een vraag
Vandaag ben ik wat aan het rondhobbelen geweest bij diverse motorwinkels in Almelo (wat heet: Ik ben ze allemaal afgeweest) en heb wat meer indruk gekregen van afmetingen van componenten e.d. Dat ben ik nu aan het verwerken tot hele ruwe schetsen voor in solidworks.

Een vraagje voor de gas rijders hier: Welke afmetingen heeft een LPG tank van 20 liter? (Als die te koop is). Ik kan bij diameter wel lengte uit rekenen en andersom, maar weet nu beide niet
  zondag 22 april 2007 @ 12:01:17 #108
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_48592985
Even in een weekend wat concepten van al bestaande of in ontwikkeling zijnde kantelende driewielers opgezocht en naar onderdelen gesnuffeld

Het resultaat tot zo ver:
-Ik heb een aanbieding voor een versnellingsbak! Volgend weekend ga ik kijken bij iemand die een achterwiel ophanging van een Burgman 650 heeft liggen voor een betaalbare prijs Over een week of wat hoor je meer.

Dan nog wat concepten voor kantelende driewielers die ik vond
Een project van de San Jose State University
http://www.engr.sjsu.edu/ethos/gtr_project.htm
Een stel studenten die een kantelende driewieler ontwikkelen. Geen idee hoe ver ze zijn en of ze nog door ontwikkelen maar ze lijken ook iets zuinigs te willen doen. Een klei model en een concept framepje zien er als volgt uit:


Dan nog een leuk sport apparaat: De Brudeli 625, erg veel te vinden in off-road omstandigheden. Lekker puur en ruw.

Huispagina van de ontwikkelaars: http://www.brudelitech.com/
  maandag 23 april 2007 @ 19:59:29 #109
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_48644597
Even wat eerste klusfoto's: Ik heb de radiator uit elkaar getrokken om deze elektrolytisch te ontroesten. Voor de radiator zelf ging dat helaas niet zo hard.
Anyway, dit is wat ik op de kop getikt heb:

Een radiator uit een 600cc beest met 2 fans. Het was me met name om die 2 fans te doen omdat ik daarmee ook airflow langs het ding heb in de garage.
De lamellen waren hier en daar wat dichtgespoten omdat de vorige eigenaar het tof vond om de motor met de hogedruk te reinigen. Deze kant had niet veel schade maar aan de andere kant zaten de lamellen behoorlijk dicht. Gewoon zo dicht dat er geen lucht meer tussendoor kon. Ik heb alles redelijk recht geprutst met een schroevendraaier.
Hieronder de kale radiator:

Ik heb een grote plastic bak met water gevuld, daar zilversoda en azijn in gedaan. Vervolgens een alu blokje met de - van een adapter verbonden en de radiator met +12V van diezelfde adapter. Er is wel e.e.a aan bubbels te zien maar het lijkt allemaal niet bijzonder schoon te worden. De radiator is voor het grootste deel van messing gemaakt lijkt het, met koperen lamellen en wat (niet roestvast-)stalen plaatwerk. Heeft iemand wat tips om dat goed te krijgen?

De ijzeren delen (waar de fans in zitten) geven vrijwel meteen bruin schuim en leken ook snel anders te worden, ik moest alleen voortijdig stoppen omdat het ging regenen en ik niet de boel binnen kon zetten.

Verder nog een mooie spot in de faculteit industrieel ontwerpen van vlak voor ik ging afstuderen: Een auto chassis



Wat ik erg leuk vind om te zien is dat alles gepuntlast is, waardoor de verbinding tussen de plaatdelen zeker niet over de hele naad loopt. Blijkbaar kan dat dus prima. Ook zie je dat er op verschillende plaatsen verschillend materiaal gebruikt is.
Bijna elke ribbel heeft naast stijfheid toevoegen ook nog wel een andere functie, erg mooi uitgedetailleerd bij elkaar
  zaterdag 28 april 2007 @ 10:20:04 #110
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_48800831
En ik heb een versnellingsbak gevonden!!

Heeft veel zoekwerk gekost, maar gelukkig was iemand zo vriendelijk om zijn Suzuki Burgman 650 zonder olie en koelvloeistof te laten lopen dus de bak is nu voor mij
Het is een CVT incl achterbrug uit 2003. Zonder reminstallatie, maar dat is niet erg. Wel elektronisch gestuurd en daar ging het om

Morgen hoop ik pics te kunnen plaatsen, maandag ga ik op vakantie en dan is het een weekje stil van mijn kant.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:32:31 #111
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_49121654
En weer een update

Ik heb van de eerste sponsor (Pecocar) een lading schuim + wat hars en wat vezels gekregen. Tevens hebben ze (op mjn verzoek) een mooi bord meegegeven dat ik aan de muur kan hangen. Op deze manier hoef ik niet steeds hun logo in de klusfoto's te fotoshoppen en zien eventuele bezoekers over een poosje ook mooi wie er allemaal bijdragen.

Het schuim is in principe genoeg voor 1 dragende constructie zoals ik ze nu getekend heb, ex de lange kromme bogen. Hier moet ik nog wat op vinden dus hier heb ik nog geen material voor.

Anyhow, zie hier het pakket schuim en het mooie bord:

En zie daar de niet-zo-mooie-maar-wel-vrij-felle-en-dus-erg-functionele-verlichting die ik vandaag opgehangen heb


Morgen hoop ik wat proefjes te kunnen doen met lijm en schuim. Als ik afzuiging geinstalleerd heb kan ik aan de slag met lijmen. Ik ben erg allergisch voor oplosmiddelen dus als ik ga harsen/lakken voor ik de ventilatie in orde heb word ik doodziek.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:14:22 #112
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49127197
De koperen lamellen in je radiator kun je proberen schoon te krijgen met Ketchup. Ja serieus. Doe er een laag ketchup overheen, zodat alles bedekt is. Laat het er een uurtje opzitten en spoel het eraf. Dan ziet het er weer een stuk mooier uit.

Ketchup, de goedkoopste koperpoets
Drugs are good mkay?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:40:18 #113
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_49136447
Koel idee Maar geeft ketchup geen rare effecten op staal en messing? Die metalen zitten er ook in namelijk.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:03:24 #114
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49139671
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:40 schreef TR08 het volgende:
Koel idee Maar geeft ketchup geen rare effecten op staal en messing? Die metalen zitten er ook in namelijk.
Dat weet ik niet. Je moet ketchup ook niet in je radiator doen he, maar eroverheen.
Test het eens. Pak een oude koperen buis en smeer daar daar wat ketchup op. Doe dat ook bij staal en messing. En kijk wat het effect is.
Drugs are good mkay?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:58:12 #115
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_49162214
Nog wat nieuws mbt de versnellingsbak:
Ik bleek alleen de achterbrug te hebben meegenomen. De jongen die me daarmee hielp bij boonstra motoren was in de stellige overtuiging dat de Variomatic erbij in zat. Ik heb hem verteld dat dat bij het nieuwe model niet zo was, maar bij deze was dat volgens hem wel zo. Hoe het ook zij: Ik heb de vergissing recht kunnen zetten en a.s. weekend kan ik gratis de bak erbij op halen dus ik heb dan de versnellingsbak + brug compleet. Dit is heel fijn omdat ik dan een veel makkelijker konstruktie heb om de boel aan vast te maken. Komend weekend hopelijk wat pics van het geheel
  woensdag 9 mei 2007 @ 00:15:45 #116
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49168222
Nice, ik ben benieuwd
Drugs are good mkay?
pi_49173616
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 00:15 schreef Party_P het volgende:
Nice, ik ben benieuwd
ik ook, toffe uitdaging!
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:19:51 #118
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_49174608
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:03 schreef Party_P het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Je moet ketchup ook niet in je radiator doen he, maar eroverheen.
Het staal zit aan de buitenkant als soort van draagframe dus ik zal het er niet in hoeven gieten
quote:
Test het eens. Pak een oude koperen buis en smeer daar daar wat ketchup op. Doe dat ook bij staal en messing. En kijk wat het effect is.
Ga ik doen
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:36:31 #119
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_49192190
Hier nog even een update met wat pics van de "versnellingsbak" also known as achterbrug van de burgman.

Linker en rechterdeel tegen elkaar: Hier moet ik nog wat boutjes bij regelen, met geluk krijg ik die zaterdag. Dichtbij is de aansluiting richting de vario, achterin komt het wiel.

Het stekkertje van de snelheidssensor (dus niet van de stappenmotor om de bak in te stellen

Het "tegendeel" van binnen gezien:

Aansluiting voor de versnellingsbak: Hier moet een spline in. De boel is wat vies geworden, ik overweeg om de hele boel uit elkaar te trekken, helemaal schoon te maken en dan weer in elkaar te doen. Puur omdat ik denk dat via deze kant e.e.a aan vuil is binnengedrongen.

Aansluiting voor het wiel:

Met een soort as-pijp-ding unit

En tot slot het: "Je kunt me heel wat vertellen maar hier zit dus echt geen vario in meneer de onderdelenverkoper" moment. Anyhow de vario komt er a.s. zaterdag bij dus het komt allemaal goed
pi_49204694
Had je niet beter naar een achterbrug kunnen zoeken compleet met velg, swingas en eventueel ook nog vering?


Verders ziet het er leuk uit, zeg is die rij tandwielen puur om de power van de ene naar de ander kant van de brug te krijgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sterke_Yerke op 09-05-2007 22:29:27 ]
De status 'bagger-user' voorbij
  donderdag 10 mei 2007 @ 07:46:53 #121
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_49213674
Velg niet (ik wil er een kleinere op zetten dan standaard). De swingas krijg ik erbij, die is onderdeel van de vario. Mogelijk is wel een deel van de naaf nog handig, eventueel kan ik die zelf afdraaien. Vering zou misschien ook handig zijn, maar ik denk dat ik er zelf een iets ander ontwerp vering op zet dan de burgman standaard heeft ivm de ruimte die die inneemt. Verder krijgt mijn wagen een iets ander gewicht + karakteristiek dan de burgman dus ik denk dat ik uiteindelijk toch al met een bedrijf als WP suspensions moet gaan kijken naar een goede oplossing.

Die tandwielen zijn inderdaad puur om het aandrijf vermogen naar het wiel te krijgen. Voor de vario schijnt nog zo'n rij te zitten richting krukas. Ik zou zelf meer voorstander zijn van een tandriem eigenlijk omdat die soepeler loopt. Deze tandwielen roeren de hele tijd in een bak met olie en dat kost vermogen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:08:31 #122
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_49245789
Zo net bij de familie Ankone op bezoek geweest, wat beregezellig was. Het bezoekje was omdat Marcel een mooie CD voor me had met daarop de werkplaats handleiding van de Suzuki Burgman 650

Dus naast de onderdelen heb ik nu ook een handleiding zodat ik precies weet hoe ik de boel kan slopen Anyway: Dankjewel Marcel en dankjewel Suzuki
  donderdag 10 mei 2007 @ 23:25:10 #123
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49250229
Achterlijk, zo'n rij tandwielen... Lijkt me dan handiger om een cardan te nemen...

Maar je vordert aardig... Nog nieuwe ontwerpen ook?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 11 mei 2007 @ 07:39:41 #124
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_49256453
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:25 schreef MikeyMan het volgende:
Achterlijk, zo'n rij tandwielen... Lijkt me dan handiger om een cardan te nemen...

Maar je vordert aardig... Nog nieuwe ontwerpen ook?
Vind ik ook....die brug is bovendien lood en loodzwaar. En dan hebben ze (als ik de tekeningen goed begrepen heb) nog zo'n rij tussen ingaande as van de bak en krukas ook
Nadeel van een cardan is dat je twee tandwielen nodig hebt met een wat rare vorm. Die maken wat meer verliezen dan rechte tanden. Maar charmant is het ontwerp niet echt nee. Niet vanuit gewichts- en efficientie oogpunt in elk geval.

Ik heb nog geen nieuwe ontwerpen, ik wil een paar onderdelen verzamelen en dan verder ontwerpen. Ik loop nu een beetje vast met tekenen omdat ik gewoon geen goed beeld heb van hoe dingen eruit zien/hoe groot ze zijn.
pi_49273981
Ach, het gaat iig niet kapot. Een snaar wel, en dat zijn dan niet van die simpele v-riempjes die je dan kan gebruiken. Riemen voor motoren zijn rond de 200 euro.
Bovendien hebben snaren ook niet zo'n hoog rendement.
De status 'bagger-user' voorbij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')