En in de praktijk haal je de helft van het rendement dat je theoretisch kunt halen door alle mechanische-, warmte- en stromingsverliezenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 01:13 schreef MaximumRush het volgende:
Is het niet misschien een idee om nu je toch al bezig bent een stirlingmotor te maken?
In theorie zou je dan een rendement van ongeveer 65 % moeten hebben.
Ik heb nog een Proxxon ratelset en een deel van de steeksleutels is van Gedore. Verder heeft mijn vader nog een momentsleutel (Gedore) dus het meest moeilijke spul is wel voor elkaar hoorquote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:12 schreef SRS-Engineering het volgende:
[quote]Op donderdag 15 maart 2007 21:57 schreef TR08 het volgende:
Even een paar nieuwe pics:
Ik ben na mijn afstuderen maar wat gaan klussen, mijn nieuwe garage moet natuurlijk wel eindelijk eens ingericht. Vandaag heb ik een mooie plank aan de muur geschroefd en daar een en ander aan gereedschap aan opgehangen.
[afbeelding]
Met dat gereedschap ga je hopelijk toch geen auto bouwen ?
Koop gewoon een gereedschapkist van snap-on of gedore.
Heb je alles en het werkt veel beter dan zo'n bord.
mag ik je harstikke voor gek verklaren geen airbags denk maar alleen aan jezelfquote:Op zondag 25 maart 2007 10:47 schreef TR08 het volgende:
ABS koop ik in, een bestaande remset met ABS is denk ik zo over te bouwen.
Airbags weet ik niet of die er in komen. Je moet erg goed weten hoe je dat inbouwt en aansluit. Als dat fout gebeurt heb je meer kans om door een zomaar ontploffende airbag gewond te raken dan dat het ding je leven redt. Ik spendeer liever wat meer aandacht aan goede gordels.
Dashboard ga ik zelf maken. Er zal niet iets bestaands zijn dat volledig past. Wel wil ik knoppen, meters, ventilatieroosters e.d. gewoon kopen, evt dingen uit een bestaande auto/motor.
32 mijn eerste auto is dus al lang de deur uitquote:Op zondag 25 maart 2007 12:18 schreef TR08 het volgende:
De bodemplaat wordt gewoon glasvezelcomposiet net als de rest van de dragende constructie. In prautotype kunnen ze hout nemen omdat die wagen toch niet lang heel hoeft te blijven.
Wat betreft de airbags: In de racerij kunnen ze ook zonder en daar overleven de coureurs menige crash ook prima. Airbags zijn eigenlijk een lapmiddel voor slecht/matig of niet gedragen gordels.
Ik heb dit soort opmerkingen vaker gehad, veel mensen zijn denk ik onbekend met de term "aanvaardbaar risico". Vroeger reden zat mensen zonder airbags en ik durf te wedden dat jij als ik je een lift aan zou bieden met mijn huidige auto (Opel Corsa uit '97) er vrolijk in zou stappen. Terwijl die auto geen ABS, geen stuurbekrachtiging en geen airbags heeft.
Als ik een zelfbouw auto maak moet er ineens allemaal wel in zitten want anders ben ik knettergek. De wagen die ik maak krijgt een race gordelsysteem, ABS, een sterke rolkooi en kreukelzones. Ik denk dat de veiligheid dan redelijk goed zit.
Ik weet niet hoe oud jij bent maar als jij binnenkort je eerste auto gaat kopen en je zit niet al te ruim in het geld is de kans dat jij een wagen zonder airbags en zonder ABS gaat rijden ook vrij groot.
Dan heb jij zeker nooit gehoord van overleden kinderen door kinderzitjes bij airbags te plaatsen. Goede keuze van TR08 om geen airbags te gebruiken. Als die krengen er wel in moeten ziek ik liever eerst een crash test dat het een 'voordeel' geeft ten opzichte van gordels.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:46 schreef iloveheerlen het volgende:
een airbag red levens
in de racerij gebruiken ze een helm en is alles gemaakt naar de bestuurder (de helm, de zitjes en het stuur alles). Niet vergelijkbaar dus, verder hebben ze een grindbak naast de baan ipv een vangrail. De vergelijking is dan ook ver te zoeken.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:18 schreef TR08 het volgende:
In de racerij kunnen ze ook zonder en daar overleven de coureurs menige crash ook prima.
Bij het gebruik van een airbag is een driepunts en/of racegordel verplicht! Een airbag brengt zware nekletsel toe als je geen gordel (of heupgordel) gebruikt. Je hoofd gaat namelijk naar voren en komt dan in lijn met de airbag, die dan je hoofd een klap naar achter geeft tov je lichaam (die dan nog niet geraakt is)quote:Airbags zijn eigenlijk een lapmiddel voor slecht/matig of niet gedragen gordels.
non-discussie, je bouwt een auto nu. Dus dan zou je de standaarden die nu gelden moeten volgen. voor de kosten hoef je het niet te laten. (overigens is een airbag verplicht in alle auto's die nu geproduceert worden, ik weet niet hoe dat zit met zelfbouw).quote:Ik heb dit soort opmerkingen vaker gehad, veel mensen zijn denk ik onbekend met de term "aanvaardbaar risico". Vroeger reden zat mensen zonder airbags en ik durf te wedden dat jij als ik je een lift aan zou bieden met mijn huidige auto (Opel Corsa uit '97) er vrolijk in zou stappen. Terwijl die auto geen ABS, geen stuurbekrachtiging en geen airbags heeft.
neuh, je was al knettergek toen je zei dat je voor 20.000 een volledige auto wilde produceren die zuiniger was dan alles wat op de markt is op dit moment (1:80 was het tochquote:Als ik een zelfbouw auto maak moet er ineens allemaal wel in zitten want anders ben ik knettergek.
quote:De wagen die ik maak krijgt een race gordelsysteem, ABS, een sterke rolkooi en kreukelzones. Ik denk dat de veiligheid dan redelijk goed zit.
En welke voorzieningen heeft jouw auto nu? Heb je stuur-, bijrijder- en zij airbags? Verplicht je mensen achterin ook hun gordels om te doen? En welke voorzieningen had je eerste auto?quote:Op zondag 25 maart 2007 12:46 schreef iloveheerlen het volgende:
[..]
32 mijn eerste auto is dus al lang de deur uit
Airbag redt met name levens indien goed toegepast. Dus afgestemd op hoe dicht de chauffeur bij het stuur zit, afgestemd op of de chauffeur wel/niet gordels draagt, etc.quote:dat jij de keuze maakt om geen airbag in te bouwen is jouw beslissing maar dat je die keuze meteen ook maakt voor je vrouw/kinderen een airbag red levens daar kan geen gordelsysteem kreukelzone of rolkooi tegen op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wederom. Als je een airbag hebt in de auto. MOET je een gordel gebruiken omdat je anders nog erger gewond raakt.quote:Op zondag 25 maart 2007 19:53 schreef TR08 het volgende:
bla bla bla
ja 9 airbags + nog een heleboel veiligheidssystemen met moeilijke namen en afkortingenquote:Op zondag 25 maart 2007 19:53 schreef TR08 het volgende:
[..]
En welke voorzieningen heeft jouw auto nu? Heb je stuur-, bijrijder- en zij airbags? Verplicht je mensen achterin ook hun gordels om te doen?
[..]
ik ben van iets rijkere komaf, daarnaast werk ik bij het bedrijf van me vader en me eerste auto was een leasewagen van dat bedrijf(ja handig zo vader met eigen bedrijf)quote:En welke voorzieningen had je eerste auto?
bekijk de afleveringen van prautotype eens die auto is helemaal volgebouwdt met actieve beveiligings middelenquote:Op zondag 25 maart 2007 20:03 schreef TR08 het volgende:
Wat noem jij aktieve veiligheid behalve ABS?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |