abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46511382
Mep die ook maar inmekaar en jat die amp!
  woensdag 21 februari 2007 @ 01:08:53 #252
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_46514152
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:21 schreef ibaneX het volgende:

[..]

@dribz: Nog geen demo hè (imekaar meppen die gast )
nee
ik word echt pissig nu
pi_46516712
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:35 schreef ibaneX het volgende:
Mep die ook maar inmekaar en jat die amp!
yeah
nog een mailtje gestuurd
pi_46518955
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:21 schreef ibaneX het volgende:

[..]

Ja positief! In buizen amps worden eigenlijk nooit printen gebruikt door de vermogens/Hoge spanningen die een buis nodig heefd naast de warmte ontwikkeling.

Alleen de wat cheapere BUIZEN-amps hebben printplaat er in.

Gewoon proberen die bak!

@dribz: Nog geen demo hè (imekaar meppen die gast )
heel veel buizenversterkers worden gewoon d.m.v. printplaten gemaakt hoor. De spanning staat niet op de printplaat zelf, en de tempteratuur wordt ook weggeleid.
En dit hoeft ook niet per se een goede versterker te zijn, het is een soort low budget versie van marshall.
ik ben niet gevaarlijk, dat lijkt maar zo.
pi_46520038
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:25 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:

[..]

heel veel buizenversterkers worden gewoon d.m.v. printplaten gemaakt hoor. De spanning staat niet op de printplaat zelf, en de tempteratuur wordt ook weggeleid.
En dit hoeft ook niet per se een goede versterker te zijn, het is een soort low budget versie van marshall.
Ja het zijn plexi copies als ik me niet vergis. Ik weet het preciese type niet maar daar is wel achter te komen! En overigens staan Londen City versterkers bekkend om hun degelijkheid en kwaliteit .
Wat is nou het mooiste/beste/makkelijkste om een mooie distortion te maken op een single channel buizen amp? Een tubescreamer of wel een echt "normaal" distortion pedaaltje?
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:14:49 #256
125915 Dribbel_
pi_46520073
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:13 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Ja het zijn plexi copies als ik me niet vergis. Ik weet het preciese type niet maar daar is wel achter te komen! En overigens staan Londen City versterkers bekkend om hun degelijkheid en kwaliteit .
Wat is nou het mooiste/beste/makkelijkste om een mooie distortion te maken op een single channel buizen amp? Een tubescreamer of wel een echt "normaal" distortion pedaaltje?
Tubescreamer is meer voor overdrive dacht ik, die geeft je kanaal een schop waardoor je buizen oversturen, waarschijnlijk voor echte distortion kan je beter een pedaaltje hebben, of een buizending waar al een degelijke distoriton op zit
pi_46520222
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:13 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Ja het zijn plexi copies als ik me niet vergis. Ik weet het preciese type niet maar daar is wel achter te komen! En overigens staan de oude* Londen City versterkers bekkend om hun degelijkheid en kwaliteit .
*de nieuwe zijn bagger, goedkope troep uit china, de oude werden met de hand gemaakt in Amersfoort.
PS4 online: micro_nl
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:32:46 #258
125915 Dribbel_
pi_46520553
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:20 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

*de nieuwe zijn bagger, goedkope troep uit china, de oude werden met de hand gemaakt in Amersfoort.
Nieuwe schijnen veel kuren te hebben, spontaan uitvallen enzo
pi_46521169
maar die oude zijn oud en er kan van alles mee aan de hand zijn, ik zou zoeen dus helemaal na laten kijken.
Klopt inderdaad dat ze niet met de huidige London City's te vergelijken zijn.

Die oude moet wel loeihard om er een lekker geluid uit te krijgen trouwens!!
pi_46521177
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:32 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Klopt.

Maar die oudjes zijn idd erg
Als ik geld teveel had.....
pi_46521530
Voor een beetje rammstein achtig geluid, is dit dan wat?

Of iets beters voor rond de heel goedkoop (tot 40/50 euro)?

Ik heb inderdaad erg weinig geld en moet mn gitaar ook nodig eens laten afstellen sinds ik mijn nieuwe snaren erop heb, en spaar liever nog even door voor een toffe basgitaar, maar tot die tijd is het geluid van mijn squier een beetje saai aan het worden
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:32 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Valt best mee, tenminste die van mij (koreaans, 2 jaar oud) doet het best goed.

Maar dat is dan ook voor simpel thuisgebruik (15 watt geloof ik)
-
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:06:28 #262
125915 Dribbel_
pi_46521581
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:04 schreef Vital_Remains het volgende:
Voor een beetje rammstein achtig geluid, is dit dan wat?

Of iets beters voor rond de heel goedkoop (tot 40/50 euro)?

Ik heb inderdaad erg weinig geld en moet mn gitaar ook nodig eens laten afstellen sinds ik mijn nieuwe snaren erop heb, en spaar liever nog even door voor een toffe basgitaar, maar tot die tijd is het geluid van mijn squier een beetje saai aan het worden
Ik zou voor het heavey metal pedaal van GLX gaan
veel instelmogelijkheden en geluidskwaliteit van een boss van 80e uro
en die GLX kost maar 35
Die behringen dingen zijn over het algemeen ruk, hebben een plastic behuizing die je zo aan splinters schopt, glx ding heeft metale behuizing, en kan je wel het rammstein geluid uit halen
kusje

HM-100 heet ie
pi_46521734
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik zou voor het heavey metal pedaal van GLX gaan
veel instelmogelijkheden en geluidskwaliteit van een boss van 80e uro
en die GLX kost maar 35
Die behringen dingen zijn over het algemeen ruk, hebben een plastic behuizing die je zo aan splinters schopt, glx ding heeft metale behuizing, en kan je wel het rammstein geluid uit halen
kusje

HM-100 heet ie
tof, vanmiddag even bij de lokale gitaarboer rondneuzen of ze hem hebben, even testen.

thx.
-
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:12:16 #264
125915 Dribbel_
pi_46521763
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:11 schreef Vital_Remains het volgende:

[..]

tof, vanmiddag even bij de lokale gitaarboer rondneuzen of ze hem hebben, even testen.

thx.
Word niet echt veel verkcoht, maar het is sowieso beter dan die klote behringen dingen, anders kan je em vast wel ergens online bestellen
  FOK!fotograaf woensdag 21 februari 2007 @ 12:44:33 #265
148247 taxibabe
pi_46522705
hoi allemaal,

Dankzij mijn buurman wil ik ook een beetje gitaar gaan spelen. Hij heeft me al een paar kleine dingetjes geleerd, en ik probeer met guitar pro zelf een beetje te leren.

Vandaag heb ik een gitaartje gekocht een EKS Cyclone Met hulp van mijn buurman heb ik er al nieuwe snaren opgezet. Hij zegt dat het een leuk beginnersgitaartje is. We kunnen alleen niet veel vinden over deze gitaar, we hebben alleen een paar reviews gevonden op Harmony Central.

Weten jullie misschien iets meer over dit merk? Het enige wat mij verteld is dat deze gitaar uit de jaren '70 komt.

pi_46523468
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:12 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Word niet echt veel verkcoht, maar het is sowieso beter dan die klote behringen dingen, anders kan je em vast wel ergens online bestellen
Ze hadden hem inderdaad niet, maar een uitstapje naar de gitaarboer is altijd leuk

Werd wel bij beide winkels wel dat boss pedaaltje van 80 euro aangeraden, dus als hij vergelijkbaar is zal ik gelijk even speuren op het net naar goedkope aanbieders van die GLX.
-
pi_46523601
Die pedaaltjes van Berhringer zijn dikke troep.
pi_46523819
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Die behringen dingen zijn over het algemeen ruk, hebben een plastic behuizing die je zo aan splinters schopt
Het is inderdaad nog niet eens zozeer het geluid (alhoewel ook dat, zeker voor distortion, ook wel beter kan) maar het feit dat als je iets wil waar je op kan gaan staan je echt geen Behringer wil.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46524114
quote:
Vriendelijk dank voor uw order.
Er is een e-mail bericht verstuurd u dient deze nog te bevestigen.
Yeah, klinkt het eindelijk ietsje beter als ik rammstein meespeel

Blij dat jullie me hebben gewaarschuwd voor behringer, want ik kwam toch wel even in de verleiding voor 25 euro
-
pi_46524157
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:44 schreef taxibabe het volgende:
hoi allemaal,

Dankzij mijn buurman wil ik ook een beetje gitaar gaan spelen. Hij heeft me al een paar kleine dingetjes geleerd, en ik probeer met guitar pro zelf een beetje te leren.

Vandaag heb ik een gitaartje gekocht een EKS Cyclone Met hulp van mijn buurman heb ik er al nieuwe snaren opgezet. Hij zegt dat het een leuk beginnersgitaartje is. We kunnen alleen niet veel vinden over deze gitaar, we hebben alleen een paar reviews gevonden op Harmony Central.

Weten jullie misschien iets meer over dit merk? Het enige wat mij verteld is dat deze gitaar uit de jaren '70 komt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb de naam wel eens gehoord, maar ik ken het merk verder niet. Welkom in 't gitaristen topci
pi_46524352
en je hebt de juiste snaren!
  FOK!fotograaf woensdag 21 februari 2007 @ 14:46:37 #272
148247 taxibabe
pi_46526457
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:30 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Ik heb de naam wel eens gehoord, maar ik ken het merk verder niet. Welkom in 't gitaristen topci
Tnx! Ik kan nog niet veel spelen hoor. Ik kan een klein beetje (en langzaam) het begin van One en de eerste 4 accoorden van House of the rising sun .. hehe

Ik vind het best wel moeilijk, ik heb 6 jaar dwarsfluit gespeeld en ik kan een beetje piano spelen, maar dit is toch wel heel anders spelen.
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:36 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
en je hebt de juiste snaren!
Die gebruikt mijn buurman ook en die moest ik ook hebben zei hij . Er zaten hele oude snaren op dus ik heb er een setje snaren erbij gekregen
pi_46526694
mijn eigen babe speelde ook dwarsfluit en piano, maar is basgitaar gaan spelen. Doet ze al heel aardig terwijl ze pas 4 jaar bezig is. Dus het gaat je vast lukken! (al is gitaar natuurlijk een stuk moeilijker )
  FOK!fotograaf woensdag 21 februari 2007 @ 14:58:28 #274
148247 taxibabe
pi_46526838
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:53 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
mijn eigen babe speelde ook dwarsfluit en piano, maar is basgitaar gaan spelen. Doet ze al heel aardig terwijl ze pas 4 jaar bezig is. Dus het gaat je vast lukken! (al is gitaar natuurlijk een stuk moeilijker )
Ja ik heb zelf ook wel aan basgitaar zitten denken, en baslijntjes proberen te spelen op een gewone gitaar. Maar ik vond het een beetje eentonig en veel van hetzelfde. Het leek mij leuker om op een normale gitaar te gaan spelen, meer afwisseling enzo.
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:01:10 #275
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_46526919
hoi hoi tvp! Bijna een heel topic gemist what a shame.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')