abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46517662
Niet elk merk omafiets heeft hetzelfde frame Dus er zal wel verschil zijn. Ik heb in de winkel dezelfde fiets als die ik heb geprobeerd, en daar moest je inderdaad even handigheid in krijgen De hoogte van het zadel was het probleem niet, het was de afstand tussen zadel enstuur.
En anders zal ik eens kijken naar van die zadelpennen Jelief! Klinkt goed
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_46517963
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:21 schreef lcicle het volgende:
Niet elk merk omafiets heeft hetzelfde frame Dus er zal wel verschil zijn.
Daar heb je wel gelijk in Had ik niet over nagedacht, zal wel komen omdat ik blondt ben
pi_46518132
Ik vind de gordeltjes van bobike zo rot, na een paar keer verstellen gaan ze krullen en krijg je ze niet meer goed versteld, als ze te los zitten zakken ze af en als ze niet te los zitten (lees: als ze niet afzakken) dan zitten ze zo strak dat kindlief striemen heeft.
Achter heb ik nu een Hema-stoeltje, en dat zit volgens het grut lekkerder. Het aanhechtingspunt van de gordels zit boven de schouders waardoor die veel beter zitten dan bij Bobike (waar de schouders al snel hoger zitten dan de gordelaanhechting, met bovenstaande problemen tot gevolg). Geeft ook iets meer steun als ze in slaap vallen, en het is makkelijker van fiets te wisselen omdat de voetsteuntjes niet vastzitten (dat is natuurlijk ook als minpuntje te zien, aan de andere kant deint het stoeltje zo wel lekkerder mee dan een bobike). De voetgordeltjes zijn wel een stuk beter dan die krengen van bobike (die niet vast blijven zitten en waar na een paar maanden de rek uit is). Nou zitten de heren met hun pootjes in mijn fietstassen, dus eigenlijk maakt het niet heul erg uit hoe goed ze met hun voeten vastzitten.

Ik heb trouwens een herenfiets, en vind dat heerlijk. Dat klinkt misschien een beetje raar omdat het met de stang natuurlijk onhandig opstappen is, maar daar staat tegenover dat ik mijn handen niet nodig heb om de fiets overeind te houden bij stoplichten oid. Die staat gewoon klem tussen mijn benen.
Bovendien kan op de stang een extra zadeltje voor een kind, de jongste van drie past daar nu net op en dat vindt ie helemaal het einde. Het is ook heel gezellig moet ik zeggen.
pi_46519701
anneja, stoer! maar hoe doe je dat dan met opstappen als er 1 achterop zit en 1 op je stangzadel?
pi_46520589
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:01 schreef bixister het volgende:
anneja, stoer! maar hoe doe je dat dan met opstappen als er 1 achterop zit en 1 op je stangzadel?
Ik laat eerst kind achterop klimmen, dan stap ik op (over de stang heen dus, het kostte slechts twee keer op mijn bek gaan omdat ik mijn been tegen het fietszitje (gelukkig zonder kind ) aanzwiepte bij het opstappen om te leren dat ik beter op een andere manier kon opstappen ), en dan klimt het andere kind op het zadeltje. Ik ben niet overdreven groot ofzo (1m70), wel zijn mijn benen verhoudingsgewijs vrij lang
Grote nadeel van het voorzadeltje is dat kind geen helm opkan, dan kan ik er niet meer overheen kijken. Maar het fietst zo gezellig, dus ik doe het toch vaak ipv 'm achterop te zetten eigenlijk hang ik het principe aan dat de heren voor langere afstanden in de kar moeten (voorzover ze niet zelf fietsen, de oudste is net 6 dus die moet dat soms), maar dat vinden we veel minder leuk. En op mijn reservefiets zitten ze alleen op zo'n kussen-met-beugeltje geval van GMG, en ook nog achterstevoren.
En de helmen vergeten we ook de helft van de tijd. En dat terwijl oudste al eens met zijn (toen gelukkig wel gehelmde) kop op de stoeprand is geknald toen hij met z'n eigen fiets viel. Ja, wij zijn nalatig tuig
pi_46520733
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:46 schreef anneja het volgende:
De voetgordeltjes zijn wel een stuk beter dan die krengen van bobike (die niet vast blijven zitten en waar na een paar maanden de rek uit is).
De krengen die ik hier nu heb zijn van rubber. Zou me verbazen wanneer daar de rek uit gaat.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_46521099
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:39 schreef lcicle het volgende:

[..]

De krengen die ik hier nu heb zijn van rubber. Zou me verbazen wanneer daar de rek uit gaat.
Ah, dat klinkt al beter dan die elastieken. Hebben ze het bevestigingssysteem ook veranderd zodat het daadwerkelijk vast blijft zitten? Bij de mijne is dat een plastic ding dat uit goodwill aan een richel aan de zijkant van het voetsteuntje moet blijven hangen. Ik heb er destijds van dat zelfplakkende klitteband opgezet, anders bleven ze dus niet zitten (maar ik vond het stoeltje ook niet aardig, dus waarom zou het uit goodwill iets voor mij doen, nietwaar )
pi_46521172
Aan de zijkant van het 'ding' zitten uitsteeksels die idd moeten blijven hangen achter het randje van de voetsteun, nu Emma schoenen aanheeft gaat dat goed maar toen ze dat ding nog niet opvulde schoten ze vaak los.kwestie van strak doen dus....
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46521370
kijk ik op de bobike website omdat ik nieuwsgierig ben naar die nieuwe voetriempjes, zetten ze al hun stoeltjes er zonder voetsteuntjes op
pi_46526557
ik heb wel de voetsteuntjes, maar niet de riempjes. max kan nergens tussen en zit eigenlijk met zn schoentje zo goed als 'klem' in dat ding
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:59:27 #36
167723 sanni
Acima de seu
pi_46552437
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:28 schreef Tazz het volgende:
Inmiddels een Bobike met windscherm besteld.
[afbeelding]
een redelijk neutrale kleur geworden.
Hey! Heeft mijn zus ook! prima ding overigens
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:03:23 #37
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_47571575
Heeft iemand ervaring met de fietsstoeltjes van de Hema? Deze bedoel ik dus:
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_47576561
Wij hebben het voorzitje van Bobike, ik vind 'm echt ideaal. We hebben beiden zo'n bevestigingsblok en je kan het stoeltje makkelijk wisselen. Sara zit er goed in, inmiddels alweer 9 maanden, en ze vindt het superleuk!

Max, kheb er geen ervaring mee, maar ben zelf ook benieuwd, die willen wij namelijk ook voor achterop!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 23 maart 2007 @ 23:07:54 #39
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_47599249
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:03 schreef m@x het volgende:
[afbeelding]
Ja, steekt vinger op.

Vindt het een veilig stoeltje Zoë zit er goed in vast en de benen hangen niet vrij, niet makkelijk door je kind los te maken. Makkelijk af te halen met een kliksysteem om de fietsstoel bv op een andere fiets te doen. Kost je natuurlijk alleen nog een extra setje om de stoel in te klikken en nog een voordeel fietsentassen kunnen er gewoon onder.
pi_47635045
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:03 schreef m@x het volgende:
[afbeelding]
Die hebben wij dus, je moet wel opletten dat je een exemplaar hebt wat niet zichzelf van de bevestigingsbeugel afwipt (bij ons was de tweede goed, en ik zie wel eens mensen rijden waar die beugel ook loszit). Niet dat hij echt loskan, het is meer dat hij gaat wijken aan de achterkant.
De kinderen vinden hem lekkerder zitten dan de bobike, hij geeft meer steun als ze in slaap vallen (gebeurt nu trouwens nooit meer) en hij veert een beetje mee omdat de voetsteunen niet aan het frame vastzitten. Ook blijven de gordeltjes een stuk beter zitten dan die van bobike, hoewel de sluiting er minder degelijk uitziet.
pi_47635086
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:07 schreef Rottdog het volgende:
voordeel fietsentassen kunnen er gewoon onder.
Dat ook, inderdaad. Ik wil de kinders graag met hun voeten in de fietstassen omdat dat mij een veiliger gevoel geeft. Bij bobike kan dat alleen als je gaten in je tassen maakt. (die kan je ook monteren in combinatie met een bagagedragerverlenger (los te koop of zelf knutselen met tieraps en een plankje oid), maar dan zit kind dus niet met zijn voeten in de tassen)
pi_47644986
Weet iemand waar ik een fietshelmpje maatje Ronja kan vinden? Halfords en dergelijke hebben wel kindermaatjes, maar die zijn voor peuters.

edit: inmiddels gevonden

[ Bericht 30% gewijzigd door owlet op 25-03-2007 17:54:32 ]
  zondag 25 maart 2007 @ 17:56:04 #43
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47645600
ik heb ffgezocht, zoekmacien geeft veel tweedehands Ik word een beetje moe van al die verkoopsite's . Magoe, bij babywalz hebben ze helmpjes voor maat 46 tot 52, zal ook wel te groot zijn, ik spit nog ff verder...
Ik wil toch ook wel een helmpje voor Emma trouwens. Bij de Hema zijn ze niet duur maar pas in maatje kleuter
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 19:13:53 #44
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47647976
Halfords begint vanaf maat 45.
Bij de Lidl aanbiedingen deze week fietshelmen vanaf maat 48.

[ Bericht 2% gewijzigd door Macka66 op 25-03-2007 23:01:07 (Lidl ververst blijkbaar de website op zondagavond) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 11:30:27 #45
141844 Macka66
pi_47742475
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_47742679
Spijtig dat die fietshelmen altijd zo lelijk zijn.
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 12:27:13 #47
141844 Macka66
pi_47744349
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:37 schreef Bass-Miss het volgende:
Spijtig dat die fietshelmen altijd zo lelijk zijn.
Een kind met een gespleten schedel is nog minder aantrekkelijk
Ik vind het vooral jammer en ook kwalijk dat helmen in babymaatjes zo moeilijk te vinden zijn.
pi_47744524
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:27 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Een kind met een gespleten schedel is nog minder aantrekkelijk
Ik vind het vooral jammer en ook kwalijk dat helmen in babymaatjes zo moeilijk te vinden zijn.
Ja, ik zou het er niet om laten hoor.
En het is idd krom dat ze moeilijk in babymaatjes te vinden zijn. Fons gaat soms ook wel eens mee op de fiets, in de draagdoek dan.
pi_47746082
Ik heb gewoon een helmpje bij de fietsenzaak gekocht. Daar waren ze in grote getale aanwezig vanaf maat 40.
Variety is the spice of life
pi_47748205
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:32 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, ik zou het er niet om laten hoor.
En het is idd krom dat ze moeilijk in babymaatjes te vinden zijn. Fons gaat soms ook wel eens mee op de fiets, in de draagdoek dan.
Vind je dat niet eng? Ik zou zo bang zijn dat ik tegen mijn stuur zou klappen. brrrrr...
Er is voor mij een wereld open gegaan toen ik voor het eerst met Ronja voorop de fiets boodschappen ging doen. Echt heerlijk om weer overal snel naar toe te kunnen
bij de fietsenwinkel hier hebben ze alleen K3 helmpjes voor peuters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')