quote:We voeren een kansexperiment uit. Twee mogelijke gebeurtenissen A en B zijn onafhankelijk. P(A) = 0.2 en P(BęA) = 0.5.
Wat is P (A of B)?
answers
a. 0.1
b. 0.6
c. deze vraag kan zonder specificatie van P(B) niet worden beantwoord
Daar heb ik ook even aan gedacht, maar dan kom je op 0,4 uit. Het juiste antwoord zou er dan niet tussen staan.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:56 schreef gday het volgende:
Het zou logischer zijn als P(AenB)=0.05.
Dat stond inderdaad ook nog fout in zijn berekening. Dit moet zijn P(A of B) = P(A) + P(B) - P(A en B).quote:Je kunt trouwens niet zomaar zeggen dat P(AofB)=P(A)+P(B) want je weet niet of A en B disjunct zijn.
Klopt, maar ja, P(AenB)=0.5 lijkt me vrij onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Daar heb ik ook even aan gedacht, maar dan kom je op 0,4 uit. Het juiste antwoord zou er dan niet tussen staan.
Ik heb hemquote:Op woensdag 14 februari 2007 01:14 schreef gday het volgende:
[..]
Klopt, maar ja, P(AenB)=0.5 lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Ik snap waar je naartoe wilt ...quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:22 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik heb hemWaarom zou je voor P(A en B) de B voor de A schrijven?
quote:Ik vermoed dat er staat P(B|A) (kans op B gegeven A). Vanwege de onafhankelijkheid geldt P(B|A) = P(B). P(A of B) = P(A) + P(B) - P(A en B) = P(A) + P(B) - P(A)P(B) = 0,2 + 0,5 - 0,2*0,5 = 0,6
Weet je wat bleek?quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:22 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik heb hemWaarom zou je voor P(A en B) de B voor de A schrijven?
Ik vermoed dat er staat P(B|A) (kans op B gegeven A). Vanwege de onafhankelijkheid geldt P(B|A) = P(B). P(A of B) = P(A) + P(B) - P(A en B) = P(A) + P(B) - P(A)P(B) = 0,2 + 0,5 - 0,2*0,5 = 0,6
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |