abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46263627
Zoals sommigen misschien wel wteen ben ik sinds een paar maanden bij mn partner vandaan. Daarom is het zaak dat ik zo snel mogelijk een huisje voor mezelf vind. Eerst was dat nogal problematisch, geen vast inkomen en zo, maar vandaag heb ik dan eindleijk een contract voor een vaste baan binnen, en weet ik op de cent precies wat ik daar ga verdienen. Het is eerst een jaarcontract, maar met mondelinge toezegging dat het verlengd word tot een vast contract. Een koophuis lijkt me een stuk interessantere investering dan een huurhuis, zit deze mogelijkheid er in? En als dat er niet in zit, wle als mn ouders op een of andere manier garant voor me staan?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:20:39 #2
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_46264044
Gewoon niet te duur gaan wonen en zorgen dat je je stinkende best doet op je werk. Mocht het daar niet baten, ander werk zoeken, al is het maar in de supermarkt ofzo.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:22:23 #3
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46264108
Vaak vragen banken een intentieverklaring van de werkgever, dat deze van plan is bij goed functioneren jou een vast contract te geven na je jaarcontract. Dat moet dan wel zwart op wit. Juridisch is het schijnbaar niks waard, maar die banken willen graag zekerheid...
Ouders garant kan natuurlijk ook altijd nog.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:23:05 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46264128
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Zoals sommigen misschien wel wteen ben ik sinds een paar maanden bij mn partner vandaan. Daarom is het zaak dat ik zo snel mogelijk een huisje voor mezelf vind. Eerst was dat nogal problematisch, geen vast inkomen en zo, maar vandaag heb ik dan eindleijk een contract voor een vaste baan binnen, en weet ik op de cent precies wat ik daar ga verdienen. Het is eerst een jaarcontract, maar met mondelinge toezegging dat het verlengd word tot een vast contract. Een koophuis lijkt me een stuk interessantere investering dan een huurhuis, zit deze mogelijkheid er in? En als dat er niet in zit, wle als mn ouders op een of andere manier garant voor me staan?
Dat is voor de geldverstrekker niet voldoende. Hij wil een intentieverklaring zien, je moet dus wel nog even schriftelijk laten vastleggen dat je werkgever je in vaste dienst wil nemen
pi_46264139
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:22 schreef Svyatagor het volgende:
Vaak vragen banken een intentieverklaring van de werkgever, dat deze van plan is bij goed functioneren jou een vast contract te geven na je jaarcontract. Dat moet dan wel zwart op wit. Juridisch is het schijnbaar niks waard, maar die banken willen graag zekerheid...
Ouders garant kan natuurlijk ook altijd nog.
Intentieverklaring moet te regelen zijn als de bank daar om vraagt, dank je, daar heb ik wat aan
pi_46264146
Of je een hypotheek krijgt heeft ook te maken met hoeveel je verdient, wat het huis kost en wat de waarde ontwikkeling van het huis is. Alles is eigenlijk variabel, als je meer zelf bij legt, terwijl de waarde van het huis lijkt te gaan dalen, is het geen probleem. Leg je nouwelijks iets bij terwijl het huis in waarde zal gaan stijgen, is er ook niet zoveel aan de hand. Maar leg je weinig bij, en is het huis niet zo populair, dan wordt het moeilijker.

Ook heeft het te maken hoeveel werk ervaring je hebt en zekerheid dat je je baan over een jaar inderdaad nog hebt.

Dit is wat mij verteld werd een jaar geleden
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_46264232
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:23 schreef PeuRac het volgende:
Of je een hypotheek krijgt heeft ook te maken met hoeveel je verdient, wat het huis kost en wat de waarde ontwikkeling van het huis is. Alles is eigenlijk variabel, als je meer zelf bij legt, terwijl de waarde van het huis lijkt te gaan dalen, is het geen probleem. Leg je nouwelijks iets bij terwijl het huis in waarde zal gaan stijgen, is er ook niet zoveel aan de hand. Maar leg je weinig bij, en is het huis niet zo populair, dan wordt het moeilijker.

Ook heeft het te maken hoeveel werk ervaring je hebt en zekerheid dat je je baan over een jaar inderdaad nog hebt.

Dit is wat mij verteld werd een jaar geleden
Ik verdien niet zo gek veel, en heb niet een al te duur huisje op het oog. Bij mn toekomstige werkgever is me verteld dat ze toch op zn minst van me verwachten dat ik er een jaar of 5 a 6 blijf (minstens), omdat het een baan is met een erg lange inwerkperiode, dus dat bied perspectief.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:26:13 #8
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_46264236
Als je nieuwe baas een intentieverklaring wil tekenen moet het waarschijnlijk wel lukken om een hypotheek te krijgen, a.d.h.v. de hoogte van je salaris... In het andere geval kan je je ouders garant laten staan, als jij je maandlasten niet kan betalen zijn zij er verantwoordelijk voor.

Een tip: als je wil weten hoeveel je kan lenen kan je het beste een afspraak maken bij bijvoorbeeld je bank want die standaard formulieren op Internet die je overal ziet laten een vertekend beeld zien. Ik kon meer dan 70.000 euro meer lenen toen de hypotheekadviseurs het uitrekenden in verhouding tot wat ik op internet berekend had.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:39:02 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_46264681
Ik zou eerst een tijdje blijven huren. Je hebt maar liefst 1 dag werkervaring bij deze werkgever.
Er is het Noord'n dacht ik genoeg te huur voor een redelijke/lage prijs.

Als je echt wilt kopen moet je niet vergeten dat garant staan ook fout kan lopen. Baan gaat toch niet goed, je moet gedwongen je huis verkopen, en je ouders hebben een schuld erbij van snel ¤20-40K, als je snel/gedwongen bent te verkopen. Kunnen ze dat wel financieel aan!?
Meestal zal kopen wel goedkoper zijn dan huren; maar als je een prijskaartje aan het risico hangt aan kopen terwijl je net uit je proeftijd bent (toch!?) zou ik nu nog ff wachten.

Je kan trouwens, voor weinig (¤30 ofzo) lid worden van Vereniging EigenHuis. Daar kan je prima onafhankelijk advies krijgen. Dan hoor je weer eens wat anders dan snelle verkooppraatjes van banken en De Hypotheker

http://www.eigenhuis.nl/VerenigingEigenHuis
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_46264733
Op internet maakt men gebruik van een toetsing rente.
Die ligt veel hoger dan de werkelijkheid.
Rente is afhankelijk van soort hypotheek, Spaar, be;legging,Aflossingvfij.
Het beste is trouwens zoveel mogelijk aflossingvrij te nemen en zelfstanndg een soort spaarpot opbouwen.
Als je het met de hypotheek meeneemt blijft er een groot deel aan de stroopstok hangen bij de verstrekker.
pi_46265032
VEH is een top organisatie k heb veel met ze te maken gehad en ze zijn een grote belangen organisatie voor huizenbezitters ook Ze kunnen je op vele manieren helpen, vooral als je op een bepaald vlak (bijv taxatie) geen kennis hebt.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:56:47 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46267405
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:47 schreef PeuRac het volgende:
VEH is een top organisatie k heb veel met ze te maken gehad en ze zijn een grote belangen organisatie voor huizenbezitters ook Ze kunnen je op vele manieren helpen, vooral als je op een bepaald vlak (bijv taxatie) geen kennis hebt.
Ik heb een mindere ervaring gehad. Enorm lange lijnen, een behandelaar die de telefoon niet opnam en dingen een beetje op z'n beloop liet wat enorme stress bij mij veroorzaakte. Oh, en ze hebben er ook voor gezorgd dat ik nu te kampen heb met een zgn. woekerpolis. Althans, ik ben met hun samen tot die keuze gekomen, maar ik ben niet voorgelicht over alle mogelijkheden rondom mijn hypotheekvorm.
pi_46271640
VEH vind ik ook niet echt een aanrader, zo onafhankelijk zijn ze volgens mij niet meer. Ga ervan uit dat je ongeveer 4 a 5 x je bruto jaarsalaris kan lenen, ervan uitgaande dat je geen leningen of BKR coderingen hebt.
pi_46279057
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:56 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb een mindere ervaring gehad. Enorm lange lijnen, een behandelaar die de telefoon niet opnam en dingen een beetje op z'n beloop liet wat enorme stress bij mij veroorzaakte. Oh, en ze hebben er ook voor gezorgd dat ik nu te kampen heb met een zgn. woekerpolis. Althans, ik ben met hun samen tot die keuze gekomen, maar ik ben niet voorgelicht over alle mogelijkheden rondom mijn hypotheekvorm.
Als dat zo is komt het des te wranger over dat diezelfde VEH nu zegt actie te ondernemen tegen dezelfde verzekeraars die die woekerpolissen aangeboden hebben.....
Maar onafhankelijk zijn ze allang niet meer. Een belangenvereniging moet niet zelf in hypotheken en zo gaan doen, juist om alle schijn te vermijden.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_46299206
thuis dit topic even goed doorlezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')