abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48104134
Danku, maar het werkt niet! ;(.
Ik zal de code er eens bij pakken:

1
2
3
4
5
6
7
 <div id="wrapper">
  <div id="header"></div>
   <div id="midden">
content kan hier enzo, dat werkt dus, zolang het maar voldoende content is
   </div>
   </div>   
 </body>

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
#wrapper {
position:absolute;
width: 454px;;
top: 30px;
left: 50%;
margin-left: -227px;
}

#header {
width: 454px;
height:332px;
margin: 0em auto;
background-image:url(backheader.png);
background-repeat:no-repeat;
z-index:1;
}

#midden {
width: 454px;
margin: 0em auto;
background-image:url(backmidden.png);
background-repeat:repeat-y;
z-index:2;
top:100px;
}

Daar zou dan een footer onder moeten, maar dat gaat niet op die manier.
De footer onder dat midden-ding hangen werkt niet:
In het geval van te weinig content hangt dat ding ergens in de header,
Als er wel voldoende content is gaat de background van het middenstuk onder de background van de footer staan, en aangezien die gedeeltelijk transparant is is dat niet netjes. Niet transparant maken is een fijne workaround voor nu, maar een nettere oplossing is welkom :).
pi_48114521
Iemand? .
pi_48114824
Er is een methode om je footer het volgende te laten doen: als er voldoende content is zit de footer onderaan de content, is er onvoldoende content dan zit de footer onderaan het scherm.

Alleen die code kan ik nu even niet bij .
pi_48114889
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 18:23 schreef HuHu het volgende:
Er is een methode om je footer het volgende te laten doen: als er voldoende content is zit de footer onderaan de content, is er onvoldoende content dan zit de footer onderaan het scherm.

Alleen die code kan ik nu even niet bij .
Het moet niet onderaan het scherm zijn he, maar direct onder de header, met dus nog witruimte eronder. Weet niet of dat ook kan met die code, maar als dat kan ben ik er erg benieuwd naar .
pi_48115152
Dat gaat daarmee niet. Hetzelfde probleem heb ik ook eens gehad. Je kan het prachtig oplossen door de min-height te gebruiken in je CSS. Die stel je dan zo in dat je content minimaal voorbij je header komt. Alleen IE ondersteunt dat niet .

Een oplossing die ik heb gebruikt is om ervoor te zorgen dat je content nooit te klein wordt. Dus als hij toch te klein is, dan stop je het in een extra div die er voor zorgt dat de pagina wordt opgerekt naar de minimale hoogte.

Dat werkt goed bij statische pagina's, waarbij je van te voren kunt zien hoe hoog hij moet worden. Als de content dynamisch erin wordt gezet gaat het lastig.
pi_48115287
Er is wel een min-height CSS hack voor IE:

http://www.dustindiaz.com/min-height-fast-hack

Dan kan je dus een min-height aan je content div gooien, zodat deze nooit te klein wordt. En dan hang je de footer gewoon onder de content.
pi_48117597
mmmmm
CSS is dus hier niet Counter-Strike Source
Lucidity4All
pi_48117964

Het zijn Cascading Style Sheets. Voor jou CSS moet je in Games & Consoles wezen.
pi_48119248
thanks, ik peer em al
Lucidity4All
pi_48230108
Ik heb mijn hyperlinks donkergrijs, echter wil ik de hyperlinks die in een table-header (<th>) staan wit hebben.

Zowel "a" als "th" heb ik een eigen onderdeeltje in mijn stylesheet gegeven, moet ik nu iets als "th #a" doen?
pi_48231028
1
2
a { color: wit; }
th a { color: donker-grijs; }
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_48231678
Achteraf gezien enorm simpel dus

Bedankt!
  woensdag 11 april 2007 @ 21:58:45 #138
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_48234291
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb mijn hyperlinks donkergrijs, echter wil ik de hyperlinks die in een table-header (<th>) staan wit hebben.

Zowel "a" als "th" heb ik een eigen onderdeeltje in mijn stylesheet gegeven, moet ik nu iets als "th #a" doen?
# is voor id's:

"a" -> HTML element
"#a" -> element met id 'a'
".a" -> element met class 'a'
pi_48234729
Zo ver gaat mijn kennis nog wel, ik gokte puur wat. Maar alsnog bedankt
  woensdag 11 april 2007 @ 22:22:05 #140
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_48235609
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:06 schreef Geqxon het volgende:
Zo ver gaat mijn kennis nog wel, ik gokte puur wat. Maar alsnog bedankt
Graag gedaan. Beetje aparte gok als je weet dat een element iets anders dan een id op een element, maar dat terzijde
pi_48235919
Pest me maar hoor

Ik had gewoon even een stil moment tussen mijn oren, vandaag iets teveel gewerkt
pi_48240620
WTF IE (6) probleem.

Het gaat om deze pagina. Rechts zie je een kopje 'Nieuw' staan waaronder de 10 meest recente boeken ingevoerd staan. Deze boeken stonden eerst in een <table> en werkte op zich prima, maar omdat de rest van de pagina ook netjes volgens het tableless principe gemaakt is en prima XHTML Strict en CSS valide is, besloot ik om daar ook maar <div>jes van te maken. Ziet ook mooier uit als je de pagina zonder stylesheet bekijkt zonder tabel natuurlijk.

Nu werkt het in Mozilla wel normaal, maar in IE6 gebeurt er iets heel mafs:

Hoe komt dit? :S
  donderdag 12 april 2007 @ 09:12:35 #143
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_48245028
Je kan je afvragen of dit geen tabullaire data is natuurlijk, al lost dit je probleem niet op
pi_48245246
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:12 schreef CraZaay het volgende:
Je kan je afvragen of dit geen tabullaire data is natuurlijk, al lost dit je probleem niet op
Ja, het is ook tabulaire data dus in feite 'mag' ik er een tabel voor gebruiken. Maar zoals ik al zei, is de rest van de pagina ook mooi tableless en conform de XHTML/CSS normpjes en 't ziet er leuker uit als je de pagina zonder stylesheet bekijkt. Tabellen met meer dan 2 kolommen zijn gewoon slordig zonder stylesheet.
  donderdag 12 april 2007 @ 15:10:28 #145
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_48256945
Wat mij betreft is die gedachtengang net zo erg als tabellen gebruiken voor lay-out. Je wilt nu koste wat kost geen tabellen gebruiken voor lay-out (lay-out zonder styling), terwijl het om de structuur gaat in de HTML. En binnen die structuur zou dit wat mij betreft gewoon in een tabel thuis horen. En dat is dan nog meer conform de HTML/CSS normpjes ook
pi_48257823
Hmm, gaat me voornamelijk om hoe 't er zonder stylesheet uitziet, en als ik deze gegevens (waaronder een hoop imagelinks) in een tabel zet ziet het er gewoon rommelig uit. Qua structuur/semantiek maakt dit niks uit. Ik MAG er volgens de normen immers voor kiezen om dit in een tabel te proppen want het is in feite een beetje tabulaire data, maar kijk voor de lol eens in Mozilla met uitgeschakelde paginastijl. Deze structuur die je hier voor de Nieuwe boeken gebruikt ziet worden gaat later nog op héél véél pagina's op de site terug komen (boekenlijsten, striplijsten, reeksen, series, zoekresultaten, enz.) dus ik wil gewoon dat het mooi uitziet en werkt, niet dat de pagina zonder stylesheet gigantisch onoverzichtelijk is.
pi_48258003
Wat ik mij af vroeg is of een zoekformulier dan ook tabulaire data is?
pi_48260002
Zoekresultaten mogelijk wel, afhankelijk van de data die geretourneerd word. Maar een daadwerkelijk zoekformulier meestal niet hoor.
  donderdag 12 april 2007 @ 17:51:12 #149
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_48261795
Ik snap het niet Tuvai.net. Kun je me eerst eens uitleggen waarom het er zonder CSS goed uit moet zien (voor zover dat kan)?
pi_48262499
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:51 schreef CraZaay het volgende:
Ik snap het niet Tuvai.net. Kun je me eerst eens uitleggen waarom het er zonder CSS goed uit moet zien (voor zover dat kan)?
Ik streef dus altijd naar toegankelijkheid en een webpagina dient ook toegankelijk te zijn voor mensen zonder stylesheet. Denk hierbij ook aan gevallen als PDA's, WAP browsers, text-to-speech en textbrowsers (Lynx). Die lezen alles netjes van boven naar onder op, en in het geval van een tabel van links naar rechts. Als je in Mozilla Beeld > Paginastijl > Geen stijl selecteerd dan zie je de pagina zonder stylesheet. Doe dat bijvoorbeeld maar eens hier op Fok!.

Als het een tabel met daadwerkelijke tabulaire data is dan maakt dit niks uit, maar bij een grotere tabel waar ook plaatjes en dergelijke in voorkomen is het geen gezicht, en sommige programma's zullen dit dan ook niet goed oppikken. Verder is het natuurlijk ook puur een principekwestie van opmaak en inhoud gescheiden houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')