Ik heb jaren in Zwolle gewoond, daarna een jaar of 5 in Groningen en ben nu weer een jaartje terug in Zwolle-city!
Het bevalt me prima hoor, leuke stad, prima kroegjes (als je weet waar je moet zijn...)
Maar waar moet ik gaan eten? In Groningen kon je kiezen uit 1 van de tig eetcafeetjes voor ieder wat wils, van een goedkope daghap:W , tot een heerlijke avond tafelen en alles wat er tussenin zit!
Waar moet ik in Zwolle gaan eten?! Hier ben ik inmiddels geweest...
Eetcafe Aangenaam
BethlehemkerpleinEetcafe Aangenaam zou haar naam beter kunnen veranderen in restaurant Aangenaam, dwz, dit zijn geen eetcafe prijzen! een aparte kaart maar wel veel van hetzelfde! eerlijk is eerlijk, heerlijke kip en lekkere aardappeltjes! Het dessert met gefrituurde banaan en ijs is ook zeker aan te raden!
Drank en Spijslokaal de Atlas
OssenmarktTegenvaller, een te dure kaart voor wat je krijgt... vooraf scampies, deze waren heerlijk!
American Restaurant The PeppermillJufferenwalDeze staat nog op mijn lijstje om te gaan eten, veel goede verhalen over gehoord!
Mexican Cantina La Cucaracha
SassenstraatPrima gegeten, lekkere sausjes en gewoon goede burito's en andere gerechten met een mexicaans tintje!
Bella Napoli
Grote PleinHeerlijke pizza's, ik had een zelfsamengestelde pizza met parmaham, rucola en parmezaanse kaas! alle extra's worden fors berekend maar de pizza was heeeerlijk! Mijn vriendin had een gerecht met ossenhaas, deze was mooi rood maar jammergenoeg verkeerd gesneden... Dit is een leuk restaurantje om gewoon eens ff te eten! niet te duur, prima!
Restaurant La Stalla
KamperstraatDit was een tegenvaller... het begon al met de kruiden"boter"... dit bleek 1 of andere creme... niet lekker... De bediening was er alleen maar omdat ze er moesten zijn en bestellingen kwamen niet goed door, mijn pizza had net een tikkie te lang in de oven gestaan en de lamskoteletjes van mn vriendin waren zo karig dat we hebben besloten daar niet meer te gaan eten!
Dranck- en Speyslokaal De Vier Jaargetijden
MelkmarktSimpele kaart, snel eten! Prima om ff prima te eten, hier hoef je niet heen te gaan om lang en lekker te tafellen, maar dit pretenderen ze ook niet!
Tapas Bar La Bodega
BethlehemkerkpleinHeerlijk gegeten, de garnalen waren lekker, de biertjes smaakten prima! alleen de patatas(?) waren niet echt lekker... deze hadden net zo goed uit een zakje kunnen komen...
Gezellige avond gehad, en misschien wel voor herhaling vatbaar met wat vrienden, maar ik denk dat ik eerst een andere Zwolsche tapasbar probeer...
Iemand tips? waar moet ik zeker nog gaan eten en waarom?!