Wat op bitumenbasis is.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:16 schreef HaerdenC het volgende:
Dinitrol
Steenslag heb je júist in de wielkasten, je banden slingeren een hoop zooi in het rond.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:05 schreef mast3r het volgende:
Ik denk dat ik de wielkasten lekker in de tectiel zet. De rotte onderkant/ achterkant komt in de bitumen![]()
Subtiele topickick...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:48 schreef HaerdenC het volgende:
voila ik heb naar voss gebeld ...
epoxy hars kan tot 90 graden
polyesterhars kan tot 80 graden
beide producten zijn geschikt voor binnen en buiten, waterdichtend, zuurstofdichtend, epoxy is geurloos maar je hebt wel bescherming nodig (komen koolstof gassen vrij die je niet ruikt maar niet echt gezond zijn). Polyesterhars stingt echt afschuwelijk hard maar is niet ongezond.
Beide spullen hardne uit op 6 tot 12 uur ... na 24 uur zijn ze stabiel en niet meer gelachtig. Beide drogen volledig uit op 7 dagen ongeveer. Als je een laag giet van minder dan 4 cm wordt dit nooit warmer dan 40 graden tijdens de uitharding.
nu waarom doet niet iedereen dit onder zijn auto ...
- A: De uitlaatlijn wordt volgens mij flink warmer dan 90 graden ...
- B: Het spul is minder goed in het opvangen van slagen zoals steenslag.
wil je dus een zeer goede oplossing zou ik toch eens een combinatie overwegen ... laag epoxy 7 dagen laten uitharden en dan anti steenslag op zetten aan de uitlaat lijn gewoon paar lagen antisteenslag en geregeld opnieuw doen.
Voor de bescherming van de binnenkant is epoxy en polyester zeer zeer geschikt binnekanten van deuren of plaatwerk, deurdrempels etc.
Epoxy kost 3 a 4 keer meer dan polyesterharsen ...
Epoxy kost 19,5 euro de kilo plus BTW
Beide spullen zijn gebasseerd op 2 componenten
Beide spullen zijn praktisch keurloos maar kunnen voorzien worden van kleurtjes die een 5 tal euro kosten per primaire kleur (gewoon er in mengen)
heb mijn info van http://www.vosschemie.be
werkt dat ook op geverft staan?quote:Op donderdag 27 november 2008 23:26 schreef kingofcool het volgende:
ik zou GEEN van beide gebruiken...
Er zijn op het internet veel heel veel dingen tevinden om staal teconserveren,zelf vind ik dat je hier veel info vind...http://www.por15.nl/hoofd.htm
Maar denk ook eens aan lijnolie...iets moderner is owatrol, dit zijn olieen die in het staal (ijzer trekken en zo conserveren) dit is een oude techniek van vroeger die het nog steeds goed doet bij oldtimers.
Succes.
quote:Op donderdag 27 november 2008 23:26 schreef kingofcool het volgende:
ik zou GEEN van beide gebruiken...
Er zijn op het internet veel heel veel dingen tevinden om staal teconserveren,zelf vind ik dat je hier veel info vind...http://www.por15.nl/hoofd.htm
Maar denk ook eens aan lijnolie...iets moderner is owatrol, dit zijn olieen die in het staal (ijzer trekken en zo conserveren) dit is een oude techniek van vroeger die het nog steeds goed doet bij oldtimers.
Succes.
Epoxy wordt juist gebruikt om boten van te maken en om houten boten mee te beschermen, uiteraard in combinatie met glasweefsel en glaslegsel (van eenvoudig kruislings tot heel sterk en zwaar biaxiaal).quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:54 schreef keesf het volgende:
por15 is niets anders dan lijnolie in een flesje van de firma por15.
maar over de epoxy. ik ben bang dat het niet tegen het flexen en torderen van de auto kan. en als je dan een dikkere laag erop doet en het scheurt, dat het water dan ongezien tussen de kieren loopt en alsnog roest en rottigheid veroorzaakt. en dat zie je dan pas als het te laat is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |