wat sap bewaren, de overgebleven perziken erin leggen en dt alles in een afgesloten plastic bakje in de koelkastquote:Op zondag 11 februari 2007 13:41 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Ik heb voor een toetje zo'n blik met halve perziken op suikerwater gekocht. Nu verwacht ik niet dat ik alles nodig heb vanavond, is er een manier om die perziken die ik niet gebruik wat langer te bewaren? (het blik moet met blikopener geopend worden, dus is niet met de deksel afsluitbaar)
dat ja, overgooien in een ander bakje, afdekken, in de koelkastquote:Op zondag 11 februari 2007 13:45 schreef Hyperdude het volgende:
Gewoon in een zo'n plastic ijskastbakkie of een schone ouwe appelmoespot oid?
Dat heb ik vaker gehoord. Maar nog nooit gehoord dat iemand er een goede onderbouwing bij kon geven. Een blik heeft namelijk een coating aan de binnenkant en kan daarom (mits de coating onbeschadigd is gebleven tijdens het oplepellen van de perzikken) volgens mij helemaal niet oxideren. Iemand een idee?quote:Op zondag 11 februari 2007 13:43 schreef Erosjuhhh het volgende:
iig niet het terugzetten met blik in de koelkast, dat gaat oxyderen
quote:Op zondag 11 februari 2007 13:59 schreef reclamedoos het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker gehoord. Maar nog nooit gehoord dat iemand er een goede onderbouwing bij kon geven. Een blik heeft namelijk een coating aan de binnenkant en kan daarom (mits de coating onbeschadigd is gebleven tijdens het oplepellen van de perzikken) volgens mij helemaal niet oxideren. Iemand een idee?
zelf eigenlijk ook geen idee, maar ik had het laatst met een mep delmonte ananas schijfjes. Op de grens van het vocht zat (na een dag al) een hele vieze zwarte streep aan de binnekant van het blik. Dus ik denk dat je het beter in een plastic bewaardoosje ofzo kunt doen, of misschien afdekken met folie..?quote:Op zondag 11 februari 2007 13:59 schreef reclamedoos het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker gehoord. Maar nog nooit gehoord dat iemand er een goede onderbouwing bij kon geven. Een blik heeft namelijk een coating aan de binnenkant en kan daarom (mits de coating onbeschadigd is gebleven tijdens het oplepellen van de perzikken) volgens mij helemaal niet oxideren. Iemand een idee?
Zodra er lucht bij komt gaat metaal oxideren, ook wel roesten genoemd.quote:
En dat doet het dus niet als het goed is! Binnenin blikken zit een coating om dat tegen te gaan, anders had je namelijk ook wel een lekkere bliksmaak aan al het eten wat je uit blik haalt.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:52 schreef Curiosity het volgende:Zodra er lucht bij komt gaat metaal oxideren, ook wel roesten genoemd.
Ja leuk, maar dat spul is gecoat van binnen, anders zou je ook een lekkere bijsmaak aan je perzikken e.d hebben.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:30 schreef Curiosity het volgende:
Metaal gaat oxideren zodra er lucht bij komt.
Zodra er lucht bij komt, in een gesloten blik komt toch geen lucht.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:46 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat spul is gecoat van binnen, anders zou je ook een lekkere bijsmaak aan je perzikken e.d hebben.
ferro metalen kunnen oxideren. Non ferro nauwelijks of niet.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:52 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Zodra er lucht bij komt, in een gesloten blik komt toch geen lucht.
Het is moeilijk te aanvaarden maar het is toch echt zo.
Van deze zin is niets gelogen.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:30 schreef Curiosity het volgende:
Metaal gaat oxideren zodra er lucht bij komt.
Idd, de beste methode voorkom je ook dat ze naar blik gaan smakenquote:Op zondag 11 februari 2007 22:48 schreef EricT het volgende:
plastic doosje in koelkast, beetje sap erbij gieten. De siroop werkt perfect als conservator
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |