abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46200597
Ik heb voor een toetje zo'n blik met halve perziken op suikerwater gekocht. Nu verwacht ik niet dat ik alles nodig heb vanavond, is er een manier om die perziken die ik niet gebruik wat langer te bewaren? (het blik moet met blikopener geopend worden, dus is niet met de deksel afsluitbaar )
bla
blabla
blablabla
blablablabla
  zondag 11 februari 2007 @ 13:43:57 #2
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_46200685
iig niet het terugzetten met blik in de koelkast, dat gaat oxyderen
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zondag 11 februari 2007 @ 13:45:06 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_46200733
Gewoon in een zo'n plastic ijskastbakkie of een schone ouwe appelmoespot oid?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_46200755
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:41 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Ik heb voor een toetje zo'n blik met halve perziken op suikerwater gekocht. Nu verwacht ik niet dat ik alles nodig heb vanavond, is er een manier om die perziken die ik niet gebruik wat langer te bewaren? (het blik moet met blikopener geopend worden, dus is niet met de deksel afsluitbaar )
wat sap bewaren, de overgebleven perziken erin leggen en dt alles in een afgesloten plastic bakje in de koelkast
pi_46200769
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:45 schreef Hyperdude het volgende:
Gewoon in een zo'n plastic ijskastbakkie of een schone ouwe appelmoespot oid?
dat ja, overgooien in een ander bakje, afdekken, in de koelkast
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46201020
je kunt ze natuurlijk ook meteen opeten
pi_46201461
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:43 schreef Erosjuhhh het volgende:
iig niet het terugzetten met blik in de koelkast, dat gaat oxyderen
Dat heb ik vaker gehoord. Maar nog nooit gehoord dat iemand er een goede onderbouwing bij kon geven. Een blik heeft namelijk een coating aan de binnenkant en kan daarom (mits de coating onbeschadigd is gebleven tijdens het oplepellen van de perzikken) volgens mij helemaal niet oxideren. Iemand een idee?
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_46201600
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:59 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Dat heb ik vaker gehoord. Maar nog nooit gehoord dat iemand er een goede onderbouwing bij kon geven. Een blik heeft namelijk een coating aan de binnenkant en kan daarom (mits de coating onbeschadigd is gebleven tijdens het oplepellen van de perzikken) volgens mij helemaal niet oxideren. Iemand een idee?
pi_46201770
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:59 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

zelf eigenlijk ook geen idee, maar ik had het laatst met een mep delmonte ananas schijfjes. Op de grens van het vocht zat (na een dag al) een hele vieze zwarte streep aan de binnekant van het blik. Dus ik denk dat je het beter in een plastic bewaardoosje ofzo kunt doen, of misschien afdekken met folie..?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_46202075
@JuonJacket: Dat kan ik idd ook doen, maar dan wel een andere keer
Die plastic bakjes heb ik dus genoeg in huis, dat gaan ze dus worden!

Bedankt allemaal
bla
blabla
blablabla
blablablabla
  zondag 11 februari 2007 @ 14:52:31 #11
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_46204043
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:01 schreef juonjacket het volgende:

[..]

Zodra er lucht bij komt gaat metaal oxideren, ook wel roesten genoemd.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_46205468
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:52 schreef Curiosity het volgende:Zodra er lucht bij komt gaat metaal oxideren, ook wel roesten genoemd.
En dat doet het dus niet als het goed is! Binnenin blikken zit een coating om dat tegen te gaan, anders had je namelijk ook wel een lekkere bliksmaak aan al het eten wat je uit blik haalt.
Ik weet uit mijn tijd dat ik bij de supermarkt werkte dat we geen blikken met deuken verkochten, omdat ze dan van binnen konden gaan roesten (oxideren). De deuk zou dan ook er voor zorgen dat de laag coating niet meer goed was.

Ik zet overigens heel vaak een half blik perzikken/vruchtjes/ananas in de koelkast, en ik heb er nog nooit rare dingen in gezien. Maar ik moet er wel bij zeggen dan die halve blikken het meestal geen twee dagen overleven bij mij in huis
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  zondag 11 februari 2007 @ 15:30:48 #13
139677 Curiosity
pi_46205525
Metaal gaat oxideren zodra er lucht bij komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Curiosity op 11-02-2007 15:37:26 ]
pi_46213992
Ik doe ze in een diepvriesdoos en ze gaan de vriezer in tot ik ze weer nodig heb.
pi_46214155
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:30 schreef Curiosity het volgende:
Ja leuk, maar dat spul is gecoat van binnen, anders zou je ook een lekkere bijsmaak aan je perzikken e.d hebben.
Scheren is voor schapen!
  zondag 11 februari 2007 @ 19:52:03 #16
139677 Curiosity
pi_46214345
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:46 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ja leuk, maar dat spul is gecoat van binnen, anders zou je ook een lekkere bijsmaak aan je perzikken e.d hebben.
Zodra er lucht bij komt, in een gesloten blik komt toch geen lucht.
Het is moeilijk te aanvaarden maar het is toch echt zo.
pi_46217424
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:52 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Zodra er lucht bij komt, in een gesloten blik komt toch geen lucht.
Het is moeilijk te aanvaarden maar het is toch echt zo.
ferro metalen kunnen oxideren. Non ferro nauwelijks of niet.
De stalen uitvoering (ferro metaal) van blik heeft een beschermlaagje dat van tin of lak is. De aluminimum variant (non ferro) oxideerd niet.
Je kunt wel slijpsel van het openmaken in het sap krijgen of de deksel valt er in bij het open maken. Dat zou de oorzaak van de smaak kunnen zijn. Maar anders is het niet mogelijk tenzij de coating beschadigd is om wat voor reden dan ook.
Ik heb trouwens tupperware deksels speciaal om op geopende blikken te doen.
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
  zondag 11 februari 2007 @ 21:30:51 #18
139677 Curiosity
pi_46218399
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:30 schreef Curiosity het volgende:
Van deze zin is niets gelogen.

Dat er nu mensen gaan zoeken naar voorbeelden prima, maar er zijn zoveel soorten blik in omloop en ze zijn echt niet allemaal gecoat.
En als ze dat wel zijn dan zullen ze inderdaad niet roesten.
Helaas heeft niet iedereen een plastic deksel, waardoor dus het blik met losgesneden deksel in de koelkast word geplaatst.
pi_46218732
Idereen heeft wel een rol huishoudfolie toch? Ondanks dat ik weet dat blikken niet oxideren en je je eten gewon in het blk in de koelkast kan laten, stop ik het toch in een gals of een bakje...puur om gezeik te voorkomen ("waarom heb je het niet in een ander bakje gedaan? HJ, je weet toch dat het eten metalig gaat smaken, anders?")
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_46220873
Pff haha wat een simpele vraag toch niet voor een discussie kan veroorzaken

Heb de perzieken in een plastic doosje gedaan in de koelkast. Neemt ook nog eens minder ruimte in beslag dan het blik
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_46221985
plastic doosje in koelkast, beetje sap erbij gieten. De siroop werkt perfect als conservator
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 12 februari 2007 @ 19:16:28 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46247540
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:48 schreef EricT het volgende:
plastic doosje in koelkast, beetje sap erbij gieten. De siroop werkt perfect als conservator
Idd, de beste methode voorkom je ook dat ze naar blik gaan smaken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')