ik las ergens dat nightvision minder licht gaf dan bluevision?quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:49 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Als je dure lampen van Philips wil neem dan Nightvision.
En anders kun je net zo goed voor een tientje bij ieder Autozaakje wel van die blauwe lampies kopen, van die Xenon look-a-like dingen, komt ook veel licht vanaf.
Eerder andersom.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:54 schreef bluebit het volgende:
[..]
ik las ergens dat nightvision minder licht gaf dan bluevision?
Nee, ik bedoel gewoon Halogeen lampen die ook blauw zijn, daarom noemen ze dat Xenon look-a-like.quote:en wat betreft die xenon look-a-like dingen, zijn die niet verboden omdat ze niet goed afgesteld zijn of zo?
Tenminste, ik denk dan aan die dingen die je op marktplaats en zo vind voor een paar tientjes.
Correctemundoquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:28 schreef Repeat het volgende:
nightguide bedoelen jullie? Dat is met die verschillende kleuren erin.
heb jij dat, ik heb ergens gelezen dat het resultaat van die nightguide tegenvalt?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:28 schreef Repeat het volgende:
nightguide bedoelen jullie? Dat is met die verschillende kleuren erin.
x-treme power van philips belooft 80% meer licht, visionplus 50% meer (terwijl die laatste toch het bekenste is, iemand ervaring met x-treme power)
Dan zit je met Bluevision of Nightguide wel goed. Tenzij je sjonnie-blauw wilt, dan moet je die nep-xenon kopenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:36 schreef bluebit het volgende:
[..]
heb jij dat, ik heb ergens gelezen dat het resultaat van die nightguide tegenvalt?
misschien enig andere ervaring met mooi licht, die volvo heeft heldere glazen in de koplampen, er dient dus mooi licht uit te gaan komen (a la xenon)
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:12 schreef r8ality het volgende:
[..]
Dan zit je met Bluevision of Nightguide wel goed. Tenzij je sjonnie-blauw wilt, dan moet je die nep-xenon kopen.
sorry hoor, maar ik vind dat zo verschrikkelijk slecht. Waarom zou je dat in godsnaam in je auto zetten? Voor het blauwe licht?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:33 schreef bluebit het volgende:
[..]
![]()
zoals ik dus al zei : bluevision wordt het dus. denk ik.
ik bedoel te zeggen dat als je het voor het licht doet beter visionplus of x-treme power kunt pakken ipv die blauwe nepperds.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:06 schreef r8ality het volgende:
Bluevision of Nightguide (beiden Philips) is wel degelijker beter dan gewone H4. Ik merkte echt wel veel verschil, vooral reflecterende troep zie je beter. En dat lijkt niet zo boeiend, totdat je met veel regen op een Belgische snelweg zit. Dan ben je blij dat de wegmarkering nog te zien is.
Accu lampje is vermoedelijk een slippende v-riem van een tientjequote:Op zondag 11 maart 2007 21:40 schreef bluebit het volgende:
zojuist bericht gekregen van mijn dealer : volvo is opgehaald![]()
![]()
hij werd geleverd met een set zomerbanden met lichtmetaal en een set winterbanden.
de opel begint langzaamaan te vergaan, zoals ik al zei : ik krijg hem met veel moeite in de twee en de vijf, accu lampje blijft erg lang branden bij vochtig weer en gaat na een tijdje weer uit.
wat daarentegen wel aardig is : na ruim een jaar niet-functionerende lampjes in mijn dashboard (niet bij de meters maar bij alle andere instrumentenverlichting), werkt het nu plotseling wel allemaal weer![]()
nog geen idee, moet nog naar RDW, beurt etc.....maar zou dus best kunnen dat ik hem eind deze week hebquote:Op zondag 11 maart 2007 22:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zo dat is mooi meegenomen, zorgen dat je je winterband goed stalt zodat je ze de volgende winter er weer onder kunt zetten!
Wanneer kan je hem ophalen?
ja, maar dat gebeurt dan als ik hem inruil....dus de kosten zijn tegen inkoopprijs voor mijn dealer.quote:Koppelingsplaten laten vervangen zal je wel een paar honderd euro gaan kosten ja.
Motor houden of auto daarvoor verkopen.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:00 schreef Pinball het volgende:
Ik ga vandaag mijn 360 naar zijn laatste rustplaats brengen.
Eigenlijk zonde, want de motor en zo zijn met nog geen 2 ton erop nog prima in orde, maar hij gaat afgekeurd worden op teveel roest, en de reparatie is net zo duur als een andere (oude) auto.
post nog ff een laatste fotootje als tribute, zou ik zeggen.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:00 schreef Pinball het volgende:
Ik ga vandaag mijn 360 naar zijn laatste rustplaats brengen.
Eigenlijk zonde, want de motor en zo zijn met nog geen 2 ton erop nog prima in orde, maar hij gaat afgekeurd worden op teveel roest, en de reparatie is net zo duur als een andere (oude) auto.
Dit is gewoon hét moment om op een mooie 240 of 740 (op LPG?) over te stappenquote:Op maandag 12 maart 2007 10:37 schreef Dandelion het volgende:
tja de apk... die zit er bij mij ook weer aan te komen en ik vind dat toch altijd een lastig parket.
Voor de duidelijkheid, ik rijdt een 440 1.9TD uit 1995. Super fijn ding, met airco half leren bekleding etcetc. En 278.500 km op de teller.
Maar ja, inmiddels zijn er 3 mensen tegenaan gereden, dus visueel is het niet helemaal top meer, het bekende 400-kwaaltje van de roest bij de achterwielen begint ook al behoorlijke vormen aan te nemen. Daarnaast is waarschijnlijk het wiellager rechtsvoor stuk enzovoorts. Kortom de apk zal behoorlijk duur uitgaan vallen wil ik hem nog laten opknappen.
Probleem is dus: wanneer is het nou niet meer rendabel om de 440 nog op te knappen.
Het is ook niet zo dat ik lekker in de slappe was zit en zeg, "ik koop fijn een andere die nog tig jaar mee kan" maar om en nabij de 1500 euro heb ik dan wel weer uit te geven. Maar ja, die andere moet dan wel weer op gas of diesel rijden, dus die zijjn in de aanschaf weer duurder.
Kortom dillema's dillema' s.
Die zijn echt wel duurder als 1500 (zijn budget).quote:Op maandag 12 maart 2007 10:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dit is gewoon hét moment om op een mooie 240 of 740 (op LPG?) over te stappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |