abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2002 @ 19:56:08 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2901885
Ik wil bij deze pleiten voor afschaffing van de taximeters, het afschaffen van de taxiwet was al een stap in de goede richting, maar de meters houden de prijs kunstmatig hoog.

In veel landen kan je gewoon met de chauffeur onderhandelen over de prijs, vind je het teveel neem je een andere taxi. Behalve dat dat een beetje levendigheid geeft ben je af van die belachelijke meters,die voor veel te hoge prijzen zorgen.

Onderhandelen hoort historisch bij de Hollandse handelsgeest, dus ook in Taxi's. Als die Taxibedrijven dan klagen dat de kosten zo hoog zijn snap ik ook niet dat ze in die dure bakken rijden, als je oude Panda'tjes laat rijden in de stad, weet ik zeker dat je veel scherpere prijzen kan bieden.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 22 januari 2002 @ 20:09:05 #2
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_2902022
Je zou kunnen solliciteren bij de directie van VErkeer en Waterstaat als souffleur van Tineke Netelenbos. Misschien neemt ze je idee over. Je hebt duidelijk geen idee hou zwaar de concurrentie is en hoe hoog de kosten zijn in het personenvervoer
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 22 januari 2002 @ 20:37:10 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2902275
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 20:09 schreef buzzer het volgende:
Je zou kunnen solliciteren bij de directie van VErkeer en Waterstaat als souffleur van Tineke Netelenbos. Misschien neemt ze je idee over. Je hebt duidelijk geen idee hou zwaar de concurrentie is en hoe hoog de kosten zijn in het personenvervoer
Die concurrentie mag dan wel zwaar zijn, maar nu is het om het even welke taxi je pakt als er dadelijk flink onderhandeld kan worden, er duidelijke verschillen zijn in luxe en prijs is het goed voor de klant én de branche. Qua kosten is het natuurlijk niet hetzelfde, een goedkope taxi is een panda of een tuk-tuk of paardenkar met een louche chauffeur die de weg niet kent en een hele dure is een mercedes met chauffeur in pak en GPS, plus nog alle gradaties daartussen natuurlijk. En de meters verbieden natuurlijk...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 22 januari 2002 @ 21:25:57 #4
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_2902877
ben ik het op zich wel mee eens..

'k zou er geen problemen mee hebben om in een suzuki alto te stappen voor zeg de helft of twee-derde van de prijs.

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_2903176
Jaaaaaaaaah, dan kan ik altijd met de Taxi en dan houw ik geld over van budget van 1000¤ zodat ik ook een keer uit kan
  donderdag 24 januari 2002 @ 16:26:19 #6
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2923503
Deze gaat naar Werk & Geldzaken daar isie nu beter op z'plek
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2925222
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 19:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Onderhandelen hoort historisch bij de Hollandse handelsgeest
Dat is er allang uitgesleten

Zie jij tegenwoordig nog iemand in de winkel onderhandelen over de prijs van een nieuwe TV oid?? (doe ik nog wel hoor, vreest niet)

Historisch gezien heb je zeker gelijk, maar onderhandelen over dit soort dingen (de prijs van een taxirit, een TV of groente bij de groentenboer) zie je tegen woordig niet veel meer...

maar he, je moet ergens beginnen

(Dizz, is dus voor )

"If you didn't win today, you can always win tomorrow"
  donderdag 24 januari 2002 @ 20:31:13 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2925995
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 19:15 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

Dat is er allang uitgesleten

Zie jij tegenwoordig nog iemand in de winkel onderhandelen over de prijs van een nieuwe TV oid?? (doe ik nog wel hoor, vreest niet)

Historisch gezien heb je zeker gelijk, maar onderhandelen over dit soort dingen (de prijs van een taxirit, een TV of groente bij de groentenboer) zie je tegen woordig niet veel meer...

maar he, je moet ergens beginnen

(Dizz, is dus voor )

Fout! Je ziet het juist steeds meer, door de "nieuwe Nederlanders" zoals Marokkanen, waar in hun moederland onderhandelen over de prijs heel gewoon is. Ikzelf ding op duurdere spullen, zoals consumentenelektronika e.d. altijd af en heb al duizenden guldens op deze manier bespaard.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  † In Memoriam † donderdag 24 januari 2002 @ 20:50:22 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2926204
Ik ben wel voorstander van een sterkere prijsconcurrentie, maar de taximeters hoeven van mij daarvoor niet te verdwijnen. Ik hou persoonlijk niet zo van dat geleur en gehandel over prijzen. Met die meters er in kan er toch ook gewoon geconcurreerd worden? Taxibedrijven kunnen gewoon adverteren met lagere prijzen en eventueel goedkopere auto's. Dan is het aan mij als klant of ik voor 4 € per kilometer in een Mercedes E300 wil ziten of voor 2 € per kilometer in een Fiat Punto.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 25 januari 2002 @ 21:41:53 #10
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_2938164
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 20:50 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ben wel voorstander van een sterkere prijsconcurrentie, maar de taximeters hoeven van mij daarvoor niet te verdwijnen. Ik hou persoonlijk niet zo van dat geleur en gehandel over prijzen. Met die meters er in kan er toch ook gewoon geconcurreerd worden? Taxibedrijven kunnen gewoon adverteren met lagere prijzen en eventueel goedkopere auto's. Dan is het aan mij als klant of ik voor 4 € per kilometer in een Mercedes E300 wil ziten of voor 2 € per kilometer in een Fiat Punto.
Doet u mij maar de Fiat, en rij gerust een stukkkie om hoor!
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')