abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189551
wat me opvalt is dat de leden elkaar afvallen
en braaf doen wat veronica voorschrijft.
blijkbaar heeft niemand het boek '1984' gelezen want hierin werd duidelijk gerebelleerd. het is natuurlijk niet 'eerlijk' dat ruud de waarheid vertelde maar gewoon laf/verraad over de horloge van karin?
als iedereen 1 lijn zou trekken zou big brother helemaal niet zo big zijn.
een redelijk zwakke groep volgens mij.
waarschijnlijk zo uitgezocht.
pi_189552
En wie weet stookt de redactie ze wel tegen elkaar op. Bijvoorbeeld door te vertellen wie er door wie genomineerd is om te vertrekken, etc.
So it goes...
pi_189553
Natuurlijk stookt de redactie ze op: kijkcijfers hebben hoogste prioriteit.

1984 Heb ik niet gelezen, maar een blok tegen BB vormen is moeilijk: alles kan worden gevolgd. Bovendien zien de meeste bewoners elkaar nog steeds als concurrenten en hebben niet het geringste besef van de mogelijke kracht van ECHTE samenwerking.

pi_189554
De bewoners hebben natuurlijk eigenlijk alle macht. Met hun staat of valt de hele show. Veronica kan dan alleen nog maar de hele show cancellen. En dat doen ze niet zo snel lijkt me.
  woensdag 22 september 1999 @ 19:17:00 #5
118 Roodaap
Scheerkaaldiebever
pi_189555
Allerjezus, waarom zou je met zijn allen 1 lijn TEGEN Veronica moeten trekken. Zijn die lui al vergeten hoe GRAAG ze aan Big Brother mee wilden doen of zo. Ze zijn er nog geen week en nu kunnen ze al alleen maar zeiken...
En natuurlijk vertelde Ruud de waarheid over het horloge, al was het alleen maar om die trut af te zeiken.
Kijkcijfers, daar gaat het inderdaad om, en daarom willen we spanningsvelden zien. Spanningsvelden tussen de deelnemers onderling en niet tussen de deelnemers en Veronica.

<P>
pi_189556
Jah, en die Tara heeft NU AL heimwee
Met z'n allen tegen 1 een blok vormen wordt toch moeilijk denk ik. Zelfs fluisteren hoor je via de microfoon.. Maar ik denk wel dat ze op een gegeven moment wat bedenken om met elkaar te communiceren zonder dat de buitenwereld/veronica er achter komt/weten waar het over gaat.

Eneuh.. @pestaartje: het is tegenwoordig Apenstaartje

pi_189557
het feit dat overal camera's staan en microfoons is al erg genoeg, maar toch redelijk makkelijk mee om te gaan. echt frusterend is het dat je manier van denken gecontroleerd wordt. tegen die 'thougt-control' zou je moeten rebelleren.
dat maakt de groep sterker en weerbaarder.
er blijven genoeg leuke/spannende scenes over voor de kijkcijfers want het is nogal wat om met z'n allen zo dicht op elkaars lip te zitten.
samen douchen: je hebt geen microfoon om en je kunt rustig langdurig met elkaar fluisteren zonder dat veronica iets hoort.
ik vind het beangstigend dat zo'n groep 'normale' nederlanders zich zo laat manipuleren, ook al krijgen ze er geld voor en ook al is er een contract.
  donderdag 23 september 1999 @ 18:15:00 #8
118 Roodaap
Scheerkaaldiebever
pi_189558
Nog een keertje dan. Ze wisten allemaal waar ze aan begonnen!! Al dat zielige linkse gezeik over 'thought control' en rebeleren...
<P>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')