abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46760388
Paar tips voor de mensen.

Het is vrij normaal om de pan of blik voordat je er deeg in doet even heel ligt in te vetten. In de bakkerij gebeurd dat ook. Dus bij diegene die last had van plakken beetje invetten.
Met bakken als de binnenkant nog niet gaar is maar de kleur en dikte van korst wel goed is volgende keer 5 of 10 graden lager zetten en een minuut of 10 langer laten bakken.
Wat ik nu ga zeggen weet ik niet zeker of dat met thuisbakken ook zo werkt daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb alleen ervaring ermee in de bakkerij. Als het brood uit de overn komt even met de plantenspuit heel ligt wat water op spuiten voor een mooie glans maar onthoud heel ligt anders word het brood taai met teveel water. En daarna gelijk het brood lossen zodat het goed kan uitwasemen en de korst mooi word aan de zijkant.

Zo dat wou ik even kwijt misschien wisten jullie de helft al maar ik dacht help even een beetje:)
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:32:47 #152
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_46813776
Ook hier een zeer smakelijk eindproduct.... Het 'deeg' zo'n 24 uur laten rijzen en als alternatief voor tarwezemelen of maïsmeel heb ik uiteindelijk tarwemeel voor couscous moeten gebruiken (want zondag, winkels gesloten). Niet eens zo'n slechte oplossing, bleek achteraf... Zeer krokante korst en een mooi luchtig binnendeel. De foto's zijn wat vaag geworden, maar ik post ze toch maar...

Ik probeer het experiment nu te herhalen met een klein oventje dat maar tot 180 graden gaat, maar dat lijkt niet echt te gaan lukken. Een goede heteluchtoven is dus toch wel een vereiste....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_47089091
mijn eerste brood was iets te vast, maar toen had ik de ingredienten ook niet nauwkeurig afgemeten. bij het tweede brood heb ik dat wel gedaan, en wat extra gist toegevoegd omdat het de eerste keer nogal vast was. dat tweede brood was echt super goed gelukt. heb nu het deeg voor het derde brood staan rijzen, dat moet een maisbrood worden. ben benieuwd of het goed uitpakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')